Strand Kololi (voor SenegambiaBeachhotel)

Discussie in 'Gambia' gestart door Carina, 3 aug 2012.

1. Ingridvr

Ingridvr New Member

Lid geworden:
    14 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Amai Lily jij bent een echte expert, mag ik ook een paar vragen stellen, want ik twijfel een beetje om te gaan in december.
    Ik las in een reisgids dat het erg gevaarlijk was om te zwemmen in zee owv de stroming, dat je niet verder dan je middel mag gaan...? en dat er veel gevaarlijke kwallen zijn...
    Kan je me ook even zeggen of die uitstapjes naar die parken duur zijn? Moet je er inkom betalen en zoja weet je nog hoeveel? Kan je er zelf met openbaar vervoer raken of moet je per se met een gids?
    Laatste vraagje voorlopig. Malariapillen zijn dus aan te raden, maar hoe zit het met gele koorts en hypath A? Moet dat echt?
    Oh ja, en de ene gids zegt dat je geen internationale reispas nodig hebt en de andere van wel. Hoe was dat?
    Bedankt alvast voor je antwoord

2. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Ingrid,
    Weet niet of ik expert ben maar zal proberen je vragen te beantwoorden. In zee zwemmen is inderdaad vaak gevaarlijk omdat er stroming is. Op het strand staan dan ook op verschillende plekken vlaggen die aangeven of het verstandig is om in zee te gaan. Kwallen het ik er in de tijd dat wij er altijd zijn (februari) nog nooit gezien.

De entrees voor de diverse parken vallen reuze mee, meestal een paar euros. Precies weet ik het niet meer. Het beste kun je ernaartoe met een (groene) taxi. En ook deze taxis zijn niet duur. In de parken zelf zijn altijd gidsen aanwezig die alles over het park weten te vertellen. Deze verwachten na afloop wel altijd een fooi. Mocht je graag andere dingen bezoeken dan raad ik je toch aan om een plaatselijke gids in de arm te nemen die met je meegaat. Dat heeft een hoop voordeel.
    Je niet lastig gevallen door hustlers en bumsters..
    Een lokale gids kan je helpen met afdingen.
    Hij weet de weg en kent het land en brengt je er naartoe. Bijkomend voordeel van een gids t.o.v. een excursie met de reisorganisatie is dat je een stuk goedkoper uit bent en onderweg overal kan stoppen als je dat wil.

Malariapillen zijn inderdaad een must en natuurlijk flink smeren met Deet. Maar dat heb ik hierboven al een keer beschreven op deze site. Gele koorts wordt inderdaad aangeraden incl hepatith A en natuurlijk de gebruikelijke DTP-prik. Dyphterie-Tetanus-Polio.

Een Internationaal reisdokument is inderdaad
    vereist dus geen ID-kaart.

Dit zijn inderdaad een aantal dingen waar je wel over na moet denken maar je krijgt er wel een geweldige ervaring voor terug. Overigens de meest prikken zijn 10 jaar geldig dus mocht je volgend jaar weer willen gaan hoef je die niet nog een keer te doen. Wens je veel plezier in Gambia en mocht je een goede gids zoeken die ook nog een beetje Nederlands spreekt dan kijk maar eens op de site van onze gids Omar. www.sheikomar.info dan heb je beslist al een beetje voorpret... Wens je veel plezier in The Gambia...

3. Ingridvr

Ingridvr New Member

Lid geworden:
    14 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Lily,
    Waaw bedankt zeg dat jij zo snel antwoordde! Had ik nooit verwacht, kijk jij dan elke dag op deze site? Tof want ik moet dringend beslissen en twijfel zo enorm.
    Ik heb 12 jaar geleden veel in Azie rondgereisd en toen had ik inderdaad ook al die inentingen gedaan, maar nu wou ik gewoon 2 weekjes er tussen uit in een zonnige streek waar ik nog niet geweest was en daarna gaat het wel weer even duren eer ik nog ns buiten Europa ga vandaar dat ik al die prikken zo duur vind.
    Beste info heb je altijd van mensen die er zelf waren, ben blij dat ik deze site ontdekt heb en dat jij zo veel te vertellen hebt. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik nog wat detailvraagskes heb.

Kan je me zeggen, als de vlaggen dan op groen staan, dan mag je toch wel zwemmen he? Ook al is het maar 20 meter.Ik kan me niet voorstellen dat ik heel de vakantie enkel mag pootje baden bij 30 graden.... temeer ik een lowbudget hotelleke wou kiezen waar het zwembad niet veel voorstelt misschien. Ken je toevallig Palm Beach hotel op 500 m van Kotu? Er staan heel veel negatieve reacties op internet.

Kan je me ook zeggen of je op het strand daar uren kan wandelen of hebben al die grote all inclusive hotels allemaal privestranden waar je dan niet doorheen raakt? En het is toch niet gevaarlijk om dan na zonsondergang nog naar je hotel te wandelen he?

Kan je zelf met je handdoek en eigen parasolleke op het strand gaan liggen of ben je verplicht stoelen en parasol te huren en weet je hoeveel dat kost?

Sorry dat ik zo van die pietluttige vragen stel he, maar voor mij wel handig om weten. In ieder geval bedankt voor de tip vd gids ea.

4. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Ingrid,
    Als de vlaggen op groen staan mag je de zee in maar dat mag ook als ze op rood staan alleen weet ik niet of het verstandig is. Ik heb inderdaad mensen gezien die ook bij rood gewoon een stuk de zee ingingen maar ikzelf ben niet zo'n zeezwemmer en misschien heb jij meer ervaring met in zee zwemmen.

Palm beach hotel ken ik niet van binnen maar vorig jaar zaten wij in het hotel ertegenover Sunset Beach een leuk hotel en ook niet zo vreselijk duur. Het is trouwens heel gemakkelijk om binnen te lopen bij een van de hotels in de buurt bijv. Kombo Beach en daar in het zwembad te duiken of s-ávonds naar het avondentertainment te gaan. Vorig jaar zaten we in Djeliba in Kololi en zijn we verschillende keren 's-avonds met de taxi naar Sunset Beach of Kombo beach gegaan.

Op het strand kan je uren wandelen en echte privestranden zijn er niet. Of het gevaarlijk is om 's-avonds over het strand te lopen weet ik niet maar ik zou het niet doen. Je kunt overal voor weinig geld een taxi nemen en die staan voor elk hotel. Voor 3 a 4 euro ben je al een heel eind en loop je geen risico.

Zelf met je handdoek op het strand gaan liggen heb ik eerlijk gezegd niemand zien doen en dat raad ik je ook niet aan. Je wordt constant lastig gevallen door allerlei figuren die je vanalles te koop aan willen bieden en dat is uiterst irritant. Er zijn voldoende strandtentjes en bij gebruik van een paar drankjes kun je de hele dag gebruik maken van de bedjes en parasols en wordt je bovendien niet lastig gevallen.Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.

5. geitman

geitman New Member

Lid geworden:
    27 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaaaaaaaa ik heb weer een vraagje , is er een koelkastje op de hotelkamer, van Senegambia beach hotel. wie kan me dat vertellen, anders neem ik een bauwknecht mee op me nek.

Groetjes Gert

6. Carin

Carin New Member

Lid geworden:
    11 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, er is een koelkastje aanwezig.Laat je bauwknecht maar thuis ;-))

7. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Weliswaar een mini.......maar toch...

8. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Bert, ik neem aan dat je nu wel de koffers bent aan het pakken. Goede vlucht maandag en veel plezier daar....

Deel Deze Pagina