taksen internationale overschrijving

Discussie in 'Brazilië' gestart door jp9999, 3 jan 2016.

1. jp9999

jp9999 New Member

Lid geworden:
    18 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een internationale overschrijving doen van een Belgische bank naar een Braziliaanse bank.
    Welk is de voordeligste Braziliaanse bank om die overschrijving uit te voeren ?
    Met dank bij voorbaat.

2. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij maakt het voor de kosten niet zo veel uit, maar de bureaucratie er omheen kan gigantisch zijn.
    Als het Braziliaanse bankaccount van jezelf is en je CPF regulier, en het bedrag onder 3000 USD dan is er niet veel aan de hand, in alle andere gevallen kan het eindeloos vast worden gehouden.

3. Harmen

Harmen New Member

Lid geworden:
    31 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meende ook altijd dat die limiet 3000 USD. Heb gehoord dat HSBC (HSBC buitenland -> HSBC Brasil?) die limiet eind 2015 verhoogd heeft van 3000 USD naar 10000 USD die probleemloos snel kunnen worden overgeschreven. Weet niet of dat een workaround/service is aan specifieke klanten of dat er iets aan de BCB regels is veranderd. Kon over een verandering niets vinden op de BCB website.

4. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een misverstand, het is/was 10000 reais.

HSBC Brazil is overigens verkocht aan bradesco ofzo, en sindsdie zijn alle idiote regels aangepast, Ik hoefde bijvoorbeeld niet meer te bellen om een kleine overschrijving op mijn rekening te krijgen.

Deel Deze Pagina