Thailand Treks Tour / Ervaringen

Discussie in 'Thailand' gestart door DR33S, 29 jan 2013.

1. DR33S

DR33S New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

Momenteel ben ik nog het internet af aan het struinen over het hoe en wat van een vakantie naar Thailand..

De planning is om in het najaar (eind oktober, begin november) voor 2,5 - 3 weken naar Thailand te gaan. Dit zal onze eerste keer Thailand zijn.

Nu is de vraag of iemand ervaring heeft met Thailand Treks omdat een tour van hun mij wel aanspreekt:

http://www.thailandtreks.nl/Rondreizen/Groene-Jungle-en-Witte-Stranden-18-Dagen.html

Graag zou ik ook jullie mening horen over het schema dat te zien is via de link hierboven.

Natuurlijk heb ik bewust voor bovenstaande tour gekozen, welke direct van Bangkok naar Chang Mai gaat en van daaruit direct naar het "zuiden".

Is dit goed te doen of toch te veel van het goede..

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Roy

2. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de prijs wel oke. Ik heb even snel zitten rekenen en als je alles zelf regelt ben je iets goedkoper uit maar niet zo heel veel. De reis is ook leuk. Dus tsja, je moet van groepsreizen houden :) Ik vind het zelf ontdekken van een land leuker en relaxter. Ik ken de organisatie verder niet. Kijk ook eens op
    http://www.thailandonline.nl

Hiervan weet ik zeker dat ze een goed bedrijf zijn.

3. mars3

mars3 New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede avond, wij hebben hele goede ervaringen met Thailand Treks. 3 jaar Geleden zijn wij met hen op reis geweest en dit jaar gaan we weer. Alles is prima verzorgd en er is veel ruimte om alles naar jouw zin aan te passen. Wij hebben een reis op maat gemaakt. Vraag naar Hans Deckers. Dat is de Nederlandse Eigenaar. Hij heeft ook een eigen homestay bij Chiang Mai: little village. Gaan wij dit jaar uitproberen. Veel plezier!

4. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    mars3? Ik heb je nog nooit gezien hier?

Roy, ik zou wel even goed uitzoeken of ze aangesloten zijn bij de ANVR e.d. Zelf zou ik liever boeken bij een organisatie die waarvan ik zeker weet dat als er iets mis gaat dat je gedekt bent.

5. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Annelies ,
    Denken wij beiden hetzelfde ! ! !
    Ze zijn aangesloten bij Tourist Authorotites of Thailand. (TAT)
    Ze hebben een "punt.nl" website maar zijn gelocaliseerd in Chiang Mai.
    Dus ja, ik denk wat jij denkt !
    Verder in het cafe" ?
    bye

6. mars3

mars3 New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Annelies en Etienne,

Niet zo achterdochtig zijn hoor. Ik heb niets met de eigenaar te maken. Ik kijk regelmatig op jullie forum voor tips maar tot nu toe had ik zelf nog niets toe te voegen. In mijn kennissenkring, via mond op mondreclame gaat dat dan, hebben al meer mensen met Thailands Treks gereisd met goede ervaringen. ANVR kan volgens mij geregeld worden, via constructie van hen met 333 travel. Hebben wij 3 jaar geleden zo gedaan. Maar of dat nog zo is zul je even moeten nagaan. Bij de eigenaar dus en niet bij mij :). Groetjes, Adriënne

7. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mars3, om terug te komen op je vraag. Ik denk dat niemand hier ervaring heeft met deze organisatie. Het is dus aan jou om er mee in zee te gaan. De voor en nadelen van een groepsreis zal ook bij jou wel bekend zijn. Zoals ik al eerder aangaf, de prijs is redelijk oke. Maar ik zou zelf niet met bedrijf in zee gaan om de reden die ik al eerder heb aangegeven. De toer die ze aanbieden zitten ook bij andere organisaties in hun pakketje. Ik zou zeggen kijk daar ook eens bij.
    Mocht je besluiten om zelf te gaan reizen dan kunnen we je wel op weg helpen. Ook dan is het raadzaam om eerst een planning te maken wat je wilt zien want er is veel meer te zien/doen dan je in 3 weken kunt beleven. Thailand is een land waar je heel goed zelfstandig en veilig kunt reizen.

8. DR33S

DR33S New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Sorry voor mijn late reactie.
    Natuurlijk allemaal bedankt voor de feedback.

Vooralsnog zijn niet echt veel aanbieders te vinden die de route die ik graag zou nemen direct in een pakket aanbieden.
    (Bangkok - Chang Mai - (Strand) of Khao Sok - Strand - Bangkok

Omdat ik niet direct veel informatie vond over Thailand Treks (op forums etc.) heb ik deze topic geopend om inderdaad eens te kijken wat anderen ervan denken.

Het wel of niet een groepsreis doen daar zijn we (ik en mijn vriendin) nog niet helemaal uit.

Voordeel van een groepsreis is dat alles verzorgt is (dus geen zorgen) en dat je waarschijnlijk van de gids een hoop informatie zal krijgen over de cultuur, het landschap etc.
    Deze informatie zul je misschien niet hebben als je zelf op pad gaat.

Verder is mijn vriendin voorstander van het alles laten regelen en dus zelf geen zorgen.

Het enige wat mij bezighoud is hoe de transfers te regelen?? mochten we op eigen houtje gaan..

Waar kun je alle info vinden over binnenlandse vluchten, treintrajecten of bustrajecten en ferries??
    Dit vooral omdat ik graag direct van Chang Mai naar het zuiden wil gaan.

Hier ook graag tips wat verstandiger is voor de transfer van noord naar zuid?
    De nachttrein of een vlucht indien beschikbaar.
    Denkende aan de tijdswinst / verlies en het fit zijn na de transfer.

Ik ga mijn verhaal afronden en hoop dat iemand mij wat kan bijsturen in welke mogelijkheden er allemaal zijn.

Alvast bedankt.

Gr. Roy

9. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grote voordeel van een groepsreis is inderdaad dat alles georganiseerd is, en je in een korte tijd veel kan zien, zonder daar zelf veel voorbereidingstijd in te steken.

Nadeel van een groepsreis is dat het een groepsreis is, dat je veel te zien krijgt, (vaak druk programma) zonder dat je daar zelf veel voorbereidingstijd in hebt gestoken (voorpret)dat het vakantie plezier erg afhangt van de groepssamentstelling, en de gids. En wat mij erg tegen staat in ieder programma zijn dingen als "vrije middag in Chiang Mai" fijn hoor dat ze je een vrije dag geven in je vakantie.....

Arjen.

10. Anneleen

Anneleen New Member

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    als je toch graag veel vrijheid of vrije middagen hebt ;-), is een groepsreis bij Shoestring wel ok, vind ik. De trajecten van punt a naar b zijn volledig georganiseerd, soms ook met openbaar vervoer en niet allemaal met privé vervoer. Maar in de steden kan je - als je dat wilt, er worden ook wel excursies georganiseerd - op eigen houtje op verkenning gaan, zelf iets zoeken om te eten. Ik ben op die manier naar Syrië en Jordanië geweest en vond dat best ok!

11. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Roy, jullie kunnen ook een combi doen van bouwstenen/zelf regelen. Zoals Annelies al zei, is Thailand online een goede organisatie daarvoor. Ook kun je googelen op greenwoodtravel en viengtravel. Vooral greenwood heeft enorm veel, alleen al leuk omm ideeën te krijgen. De reis die je hier boven zet, is inderdaad leuk en goed geprijsd, vind ik ook, maar toch zou ik zelf bepaalde onderdelen anders willen, b.v. Hua Hin zou mij niet trekken. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
    Daarom is het nu vooral belangrijk voor jullie zelf te bepalen wat jullie willen. Bij een groepsreis hoef je inderdaad verder weinig anders te doen dan mee te gaan en zie en hoor je veel, maar het programma en de mensen zijn wel een vast gegeven. Je kunt alleen voor jezelf bepalen of je dat een voor- of een nadeel vindt.
    Bij bouwstenen boek je bepaalde onderdelen die jou leuk lijken, ga je vaak ook wel met een (klein?) groepje, maar na een paar dagen kun je weer je eigen gang gaan.
    Maak je over de transfers helemaal niet druk: Thailand is zo goed georganiseerd op dit gebied, ik ken weinig landen waar er zoveel manieren zijn om van A naar B te komen.
    Wij hebben op onze vakanties soms gekozen voor openbaar vervoer, andere keren voor het gemak en de tijdswinst van privé-vervoer (geregeld via Viengtravel, was super).
    Als je je programma bepaald hebt, kunnen wij je tips geven hoe je de transfers kan regelen. Alles is zelfs al hier vanaf je luie stoel te organiseren als je dat wilt.

12. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    O ja, nog even iets. Ik zie dat jullie eind oktober/november gaan en dat koh Samui op het programma staat. Je valt dan, statistisch gezien natuurlijk, in het regenseizoen van de golfeilanden. Meestal wordt voor die periode de andere kant, de Andamankust, juist aangeraden, maar hoewel je veel kunt regelen, garanties voor mooi weer helaas niet!
    Maar misschien toch wel even iets om in je overweging mee te nemen.

13. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Linkje van Thailand online over klimaat in Thailand:

http://www.thailandonline.nl/reisinformatie-thailand.htm

Nogmaals: statistisch gezien, positieve en negatieve uitzonderingen zijn altijd mogelijk!

14. Hanneke

Hanneke New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen een beetje jammer van dat plaatje bij Thailand online van olifanten met die vreselijke dieronvriendelijke stoelen op hun rug.
    Daarom nog even een tip (en dan stop ik echt hoor): ga naar een olifantenopvangkamp waar ze goed voor de dieren zijn en waar je alleen een ritje mag maken in de nek van de olifant.
    Ik vrees dat dat niet het soort kamp is wat in het programma van Thailand treks zal zitten.
    Olifanten kunnen maar maximaal 100 kilo op hun rug hebben en het vreselijke stoeltje weegt al 50 kilo!!!

15. DR33S

DR33S New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle informatie weer.

Momenteel is het nog niet helemaal duidelijk of we naar het noorden (Chang Mai) gaan of niet, blijft natuurlijk een lange afstand naar het zuiden.
    Waarschijnlijk heb je bij een reis van bv 16 - 18 dagen net niet genoeg tijd om Bangkok ook nog goed te verkennen als je noord en zuid wil doen.
    Iemand ervaring met een tour bv. Bangkok - Chang Mai - Khao Sok - Puketh - Bangkok in 16 - 18 dagen??

Is dit goed te doen of beter wat meer "rust" nemen om zo misschien toch wat meer van bepaalde plaatsen te kunnen zien?

Graag jullie feedback! omdat dit toch een zeer belangrijke beslissing is.

16. thailandtreks@gmail.com

Lid geworden:
    5 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

De reizen die wij organiseren zijn geen groepsreizen, wij halen de klanten op bij het vliegveld in Bangkok en zij gaan met een prive transfer naar het hotel. Sommige tours gaan in een internationaal groepje en andere tours weer prive. Je maakt dus niet de hele reis met dezelfde mensen wat veel klanten als prettig ervaren.
    Wij zijn niet aangesloten bij SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden), dat bedoelt Annelies, dus niet ANVR. Het is voor een in Thailand gevestigd reisburo niet mogelijk om daar lid van te worden. Wij organiseren al 15 jaar reizen in Thailand en buurlanden en hebben een goede reputatie. Ik begrijp dat er een risico voor de klant is om zomaar geld over te maken zonder het reisburo te kennen maar wij vragen slechts een aanbetaling en de restbetaling kan de klant doen in Thailand. Iedere in Nederland gevestigd reisburo heeft een lokale agent in Thailand dus in feite doe je dan zaken met een tussenpersoon

Mvrgr,
    Hans Deckers

17. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    TAT license inclusief 100.000 Baht deposito hebben jullie wel neem ik aan Hans?

18. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hans, ik denk dat dit forum niet bedoelt is dat reisorganisaties hier zo maar gratis reclame mag maken. Neem dan contact op met de beheerder en betaal voor je advertentie.

19. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt een vraag gesteld over ziojn reizen en Hans beantwoordt die vragen hier, hetgeen nog niemand anders had gedaan. Niets mis mee nmm.

Deel Deze Pagina