tijdelijk wonen en werken in Portugal

Discussie in 'Portugal' gestart door Geert & Marjan, 16 sep 2007.

1. Geert & Marjan

Geert & Marjan New Member

Lid geworden:
    16 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

wij zijn 2 studenten (22 & 23 jaar) die in januari 2008 afgestudeerd zijn. Het is onze grote droom om daarna een 5-tal maanden in Portugal te gaan wonen. Heeft iemand tips voor ons i.v.m.:
    - HUISVESTING: We lazen een bericht dat iemand zijn huis gratis een tijdje wilt laten bewonen. Gebeurt dit meer? En zo ja, hoe regel je dat?
    - WERKEN: Is er een tewerkstellingsvergunning nodig? Vind je gemakkelijk werk? ...
    - VERVOER: Een autootje huren? Openbaar vervoer duur?
    - waar zeker wel / niet naartoe?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,

2. Rieke Marien

Rieke Marien New Member

Lid geworden:
    18 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Geert en Marjan,
    Waarschijnlijk hebben jullie al meerdere reacties ontvangen n.a.v. jullie vragen, bij deze wil ik ook graag reageren. Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Rieke en mijn partner is Gerard, Wij zijn eigenaar van een toeristisch project in de serra da estrela, midden Portugal tussen Guarda en Coimbra gelegen. Voor ons is het aantrekkelijk als mensen geinteresseerd zijn in het werken voor een bepaalde tijd op ons project (www.cegonhas.com). Dat kan op vrijwillige basis, dat betekent tegen kost en inwoning of met een tijdelijk kontrakt. Dat laatste kan als je hier een belastingnummer hebt. Wat vervoer betreft is openbaar vervoer niet duur. Een auto huren is altijd duurder maar geeft je ook meer vrijheid. Autos huren kan bij rent a car, hertz, europcar etc. Mogelijk is jullie belangstelling gewekt n.a.v. deze globale informatie. Graag jullie reaktie hierop. Vriendelijke groeten, Rieke

3. geertenmarjan

geertenmarjan New Member

Lid geworden:
    30 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Rieke,

heel hard bedankt voor de informatie. Onze plannen zijn nu nog vaag. Maar met de hulp van mensen zoals jij hopen we dat ze wat concreter worden.
    We zijn nu alles in orde aan het maken ivm papieren enzo.
    Als we nog vragen hebben, zal je zeker nog iets van ons horen.

Groetjes, Geert en Marjan

4. crow_woman

crow_woman New Member

Lid geworden:
    7 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben een vrouw van 32 jaar en ben half portugees en half nederlands. Ik ben al jaren bezig met het idee om naar portugal te gaan en hier mijn leven voort te zetten. Ik heb ruime ervaring in de adminstratieve sector maar ook horeca. Ik spreek de taal goed en kan me dus goed redden en ben zeer zelfstandig. Ik ben op zoek naar werk en/of tips en hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik hoop op reacties!!

groetjes,
    Marijke

5. catherine cardin

catherine cardin New Member

Lid geworden:
    6 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb in Algarve gewoon , spreek de taal , mas o menos, ben terug hier (nl) en wil terug maar deze keer ,wil ik voor een nl bedrijf werken .Wie kan me helpen.willen jullie enige infos over het leven daar ,zal ik mijn best doen om te helpen. groeten ,Catherine (franse)

6. Claudia van Luijk

Claudia van Luijk New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,

Mijn naam is Claudia, ik ben freelance fotograaf van beroep en ik ben momenteel in Lissabon voor (minimaal 6 maanden) een project over de Ciganos, maar zoals velen wil ik hier blijven, omdat ik een leven heb opgebouwd hier.
    Natuurlijk zoek ik een baan (tijdelijk of permanent), in welke sector dan ook.
    Ik ben een lange tijd Shopmanager geweest in een kledingzaak, ik heb een sociaal pedagogische opleiding en ook een opleiding fotografie afgerond.
    En Portugees ben ik aan het leren!

Wie kan en wil me helpen?

Groetjes, Claudia van Luijk

7. a.coussens

a.coussens New Member

Lid geworden:
    1 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,
    mijn man en ik hebben besloten om te verhuizen naar portugal, nu zijn we op zoek naar werk (concierge,tuinvezorging, horeca, uitbating van horeca,camping,uitbating van winkel, markten,...of iets anders).
    als er iemand in ons geintereseerd is laat me dan iets weten.
    we willen onze droom volgen....

8. tonino_jejanan

tonino_jejanan New Member

Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

weet iemand de bepalingen van werken in het toerisme als free lancer in portugal en vooral specifiek het verkopen van activiteiten tickets( boottochten-dagtrips etc...)
    Misschien is er een instantie waar ik naar toe kan mailen.

Mocht iemand onderdak zoeken voor een paar maanden om rond te kijken hier in de algarve-woon zelf in Vila Real SA misschien kan ik je helpen.

gr,
    Nino

9. Lara

Lara New Member

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Nino

Hallo Nino, zag je bericht staan. Ik ben zelf van plan om een aantal weken/maanden in portugal de portugese taal te leren. Zoek daarbij wel een accomodatie.. in hoeverre kan je me daarbij helpen?

10. tonino_jejanan

Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo lara,

heb contact hier in vila real sa met een questhotel, je kan hier ook in wonen voor een aantal maanden. Het is een nieuwe accomodatie, je kan logies-hp-vp nemen maar dat kan je zelf bepalen.

Laat me even weten hoe en wat dan kan ik alvast informeren voor je.

11. tonino_jejanan

Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo lara.

misschien is het beter om me te mailen, want ik zit hier niet altijd op te kijken oke.
    tonino_jejanan@yahoo.com

12. Jacqueline de Brouwer

Lid geworden:
    22 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Mijn naam is Jacqueline, 46 jaar en ik wil volgend jaar december voor 4 maanden naar Portugal om de taal beter te leren. Ik zou het erg fijn vinden om dit tijdens werkzaamheden te doen. Ik heb heel wat jaartjes ervaring in de zorg van ouderen en minder valide mensen. Ook werk ik met ernstig meervoudig beperkte mensen. Ik ben op zoek naar huisvesting en een partime baan voor 4 maanden in de omgeving Torres Vedras. Wie kan mij hierin tot hulp zijn?

Hartelijke groet, Jacqueline de Brouwer.

13. maryo_86

maryo_86 New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    goedenmiddag allemaal.

wie kan ons helpen,
    wij willen naar portugal verhuizen maar zoeken eerst iets waar we kunnen werken.
    mij vriend zoekt werk in een klein rest. waar hij zijn kook kunsten kan uitoefenen.
    ik zelf zoek werk op een ranch en lekker met de paarden bezig te zijn.

kan via internet niet echt veel vinden.
    groetjes mar.

Deel Deze Pagina