Tips voor Cabarete.

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door jitsketje, 27 mrt 2012.

1. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Over 19 dagen vertrek ik samen met mijn vader naar de Dominicaanse Republiek.
    Ik heb er echt zo onwijs veel zin in dat die 19 dagen waarschijnlijk erg langzaam voorbij gaan, haha.
    Wij zitten in Cabarete (Puerto Plata) en ik ben wel heel erg benieuwd naar leuke tips voor die omgeving.
    We gaan maar 9 dagen dus hebben niet heel veel tijd voor excursies want we willen ook gewoon lekker hangen op het strand.
    2 of 3 excursies was mijn idee op deze periode omdat ik zelf wel graag wat dingen wil zien als ik er ben en niet alleen rond het hotel wil hangen.
    Ik hoor dus graag leuke excursie aanraders voor Cabarete.

Heeft iemand toevallig daar ook met dolfijnen gezwommen? Het is een grote droom van mij maar aan de andere kant hoor ik vaak verhalen over dolfijnen die slecht behandeld worden. Ik wil deze specieke mogelijkheid dus wel graag onderzoeken.
    Dat zou dan kunnen bij Ocean World.

2. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een excursie die je zeker moet doen is een jeepsafari om het binnenland van de D.R. te ontdekken.

Op mijn website www.dominicanrepublic.thelatinworld.nl vind je o.a. links naar diverse excursiebedrijven.

Mel tours staat zeer goed aangeschreven en bied heel veel excursies aan.

3. schollekop

schollekop New Member

Lid geworden:
    6 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je echt wat wilt zien en op gaan in het land moet je gaan paardrijden, ik doe dit ook altijd 1 a 2 keer als ik daar ben, zit ook altijd in cabarete, boek niet bij touroperator scheelt bijna de helft en is van dezelfde kwaliteit.

4. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar moet je dan wel boeken?
    Ik weet niet of ik mijn vader op een paard krijg maar ik ga een poging wagen, haha.

5. schollekop

schollekop New Member

Lid geworden:
    6 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Midden in de hoofdstraat van Cabarete zit mel tours als het goed is hebben zij paardrijexcursies, weet niet welk hotel je zit maar op het strand van viva tangerine loopt Peggy zij verkoopt paardrijexc. en Tony verkoopt allerlei exc.

6. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in Casa Laguna Beach Resort.
    Peggy en Tony zijn dan ook aanraders?

7. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah het Casa marina.
    Wellicht kan Theo je meer info geven (thelatinworld)

8. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Casa Marina staat in Sosua.

Een bezoek aan het strand van Sosua is ook een aanrader. Met de Guagua ben je er zo.

9. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, we zitten in Cabarete.
    Niet in Casa Marina maar wij zitten in Casa Laguna Beach Resort.

10. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    AH haal even 2 namen door elkaar.

11. schollekop

schollekop New Member

Lid geworden:
    6 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in Casa Laguna zit heb je niet veel aan Peggy en Tony zij lopen alleen maar voor viva tangerine maar schuin aan de overkant van Casa zit Mel Tours, strand van Sosua is inderdaad gezellig en zeker een aanrader om er een dagje heen te gaan en met de guagua alleen al is een belevenis en je bent er zo.
    Veel plezier en een prettige vakantie

12. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dagje Sosua moet vast gaan lukken. Is dat één groot strand of nog verschillende waarbij er eentje een echte aanrader is?

Mel Tours heb ik al voorbij zien komen op een website.
    Ook Iguana Mama lijkt erg leuk..de 27 watervallen tour lijkt me super, alleen geen idee of ik fysiek sterk genoeg ben daarvoor.

Nog aanraders voor snorkelen?

13. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Yupz, bij samana heb je een mooi eilandje (naam even kwijt) waar je goed kan snorkelen.

14. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het strand van Sosua is 1 groot strand met heel veel kraampjes. De Pedro Clisante is ook gezellig. Als je met de Guagua naar Sosua gaat, uitstappen bij het benzinestation. Even vooraf vragen wat het kost en gepast betalen. Wisselen kunnen ze bijna nooit. Met die zelfde Guagua kun je ook een bezoek brengen aan Puerto Plata. Weet niet precies de prijzen, maar is spotgoed reizen en heel gezellig.

15. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bacardi Island toevallig? Die heb ik al paar keer voorbij zien komen bij het zoeken naar excursies.

Sosua ga ik zeker proberen bij mijn vader aan te smeren. Hij is niet zo'n reizer en zou het liefste bij het hotel blijven denk ik. Ik zelf ben iemand die altijd rondreist en dit is eigenlijk mijn eerste echte strandvakantie in jaren dus ik wil graag wat meer zien en doen, haha.

16. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bacardi eiland nooit geweest. Lijkt me de lange rit niet waard. Sosua en Cabarete liggen vlakbij elkaar.

Kijk voor meer info over Sosua even op http://www.sosuanieuws.com/index.php?id=934&article=1

17. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bacardi Island inderdaad ja.
    En de rit niet waard? Och, ik zou liever naar Samana gaan dan naar Sosua.

18. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je van Cabarete naar Sosúa dan ga je na het benzinestation (bij de stoplichten) rechtsaf. Na enkele meters zie je daar op links een straatje met een ronde kioskbar. Even voorbij die bar (op links) is het kantoortje van Linda (Mel Tours). Linda is Europees (spreekt Engels en Duits) en uiterst betrouwbaar. Je krijgt gelijk een afdraai van je boeking mee. (Dus niet achter op een sigarendoos). Zij helpt je ook om te bezien wat geschikt voor je is om te doen. Je wordt gewoon bij je hotel opgehaald!!!!
    In Cabarete heb je het kantoortje van Funtours (naast Iguana Mama - tegenover de bank). Ook dit kantoor is betrouwbaar en men denkt met je mee. Op strand of lui die je op straat aanspreken kan dubieus zijn - Geld kwijt en, je wordt wellicht niet opgehaald.
    De qua-qua Cabarete/Sosúa kost p.p. 30 pesos.
    Gewoon bij het uitstappen in contanten betalen. Het strand in Sosúa is niet echt groot maar door de dag wel gezellig.
    Veel plezier.

19. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In juni 2011 stond dat kantoortje van Mel tours in Sosua leeg, omdat Linda tijdelijk terug was gegaan naar Duitsland. Er zijn nog wel 2 in Sosua van Mel tours, maar ze zitten ook in Cabarete.

20. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er het laatst jan/maart 2011 en toen was Linda er nog. Mel Tours werkt op franchisebasis en die lui in Cabarete vertrouw ik niet. Dan liever naar Funtours voor ale zekerheid!

Deel Deze Pagina