toeristen visa

Discussie in 'Filippijnen' gestart door perico, 26 apr 2014.

1. perico

perico New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het hebben van werk belangrijk voor het aanvragen van een toeristen visa??
    Mijn vriendin heeft geen werk momenteel..
    Thanxx

2. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    het hebben van werk is heel belangrijk, zo kan ze aantonen dat ze weer teruggaat naar de Filippijnen. zonder dat vindt de ind/ambassade het vestigingsgevaar (=kans dat ze niet meer terugkeert en illegaal in nl blijft) te groot en wordt er geen toeristenvisum afgegeven. Overigens kan je vriendin ook haar kinderen als onderpand achterlaten op de PH.

3. Pieter Top

Pieter Top New Member

Lid geworden:
    5 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen de Toeristen visum en Family/Friends visum ?
    http://www.vfsglobal.com/Netherlands/Philippines/tourist.html
    http://www.vfsglobal.com/Netherlands/Philippines/visiting_family_friends_visa.html
    Mijn vriendin heeft 3 kinderen en laat die bij d'r ouders tijdens haar verblijf bij mij.

4. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    toeristenvisum is eigenlijk een visum alleen voor toeristisch bezoek shengen voor ingezetenen van buiten de eu. iedere andere reden voor visumaanvraag is reeds reden voor een afwijzing. Family visit is zoals het woord zegt tbv bezoek familie en vrienden die elkaar reeds lang kennen. er moet reeds een positieve geschiedenis zijn van familiebezoek en na bezoek succesvolle en bewezen terugkeer. (binnen 3 maanden) bij vertrouwen wordt dit visum snel afgegeven. (als men de situatie kent) beschaamt men dit vertrouwen door niet terug te keren dan wordt dit visum voor altijd geweigerd. (aan zowel de bezoekende gast als de referent/gastheer, ook al betreft dit weer andere personen) voorzichtigheid is dus geboden.

5. Spieter

Spieter New Member

Lid geworden:
    5 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het verschil. Dan ga ik voor een toeristen visum aangezien we elkaar alleen nog maar van vakantie kennen.
    Ik heb vanochtend de garantstelling gelegaliseerd en ga die dus nu opsturen naar de filipijnen. Wat is het advies daar in ? aangetekend met Postnl ?

6. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    post naar de pi versturen is een dure zaak. via postnl is goedkoper, maar raakt het gegarandeerd zoek, via bijv. tnt/dhl/lbc betaal je ca 80 euro,maar de post is dan wel aangetekend, en komt hoogst waarschijnlijk wel over.

7. Spieter

Spieter New Member

Lid geworden:
    5 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info.

8. Spieter

Spieter New Member

Lid geworden:
    5 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Visum is zeer snel gelukt. binnen 4 dagen had ze haar paspoort met visum in handen.
    We hebben gisteren een vliegtuig reis geprobeerd, maar ze werd bij Immigration tegengehouden omdat ze het CFO certificaat mist. Weten jullie hier iets vanaf ?

9. Spieter

Spieter New Member

Lid geworden:
    5 mei 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds mijn vorige post heb ik gesproken met de Filipijnse ambasade en Filipijnse Immigration Office.

Een CFO is alleen nodig als ze in hier komt trouwen of werken.

Als toerist heeft ze nodig :
    - retour ticket
    - paspoort minstend 6 maanden geldig
    - Garantstelling (gelegaliseerd door je eigen gemeente en vervolgens Authenticated door de Filipijnse ambasade
    - photocopy van jouw eigen paspoort
    - bewijs van jullie relatie met foto's en communicatie bewijs

gegevens Filipijnse ambasade
    http://www.thehaguepe.dfa.gov.ph/index.php/2014-02-04-04-54-58
    Laan Copes Van Cattenburch 125
    2585 EZ, The Hague, THE NETHERLANDS
    Tel. No. +31-(0)7.03.60.48.20
    Fax No. +31-(0)7.03.56.00.30

Consular Section Working Hours:
    09:00 AM - 11:30 AM
    01:00 PM - 03:30 PM
    MONDAY TO FRIDAY
    except HOLIDAYS

Immigration Office in de Filipijnen
    http://immigration.gov.ph/index.php/contact-us/main-office
    +632 465 2400

10. Work and Travel

Work and Travel New Member

Lid geworden:
    4 nov 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind hier au pairs banen in de Filipijnen www.aupairquest.com/au-pair-jobs/Philippines en ga naar www.aupairquest.com/au-pair voor au pairs die op zoek zijn naar een leuke baan. Ook staat er op de site veel handige land-, visum-, en au pair informatie.

Deel Deze Pagina