Trouwen op DR

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door s.m.schenk, 25 mrt 2009.

1. s.m.schenk

s.m.schenk New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Wij willen in juni 2010 gaan trouwen op de DR. Wij hebben ons oog laten vallen op het Iberostar resort in Playa Dorada.
    Iemand die hier ervaringen mee heeft? Zowel het hotel als trouwen???

2. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ervaring met een Dominicaans huwelijk niet. Wel(van horen zeggen) dat als je een huwelijk met een Dominicaan(se) aangaat dit in Nederland niet rechtsgeldig is. Twee Nederlanders die daar trouwen ????
    Je zou kunnen overwegen in Nederland te huwen en de huwelijksreis naar dee D.R. te maken ???? Informeer eens bij Burgerzaken van jullie gemeente !

3. s.m.schenk

s.m.schenk New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Of we er kunnen trouwen etc. hebben we natuurlijk van te voren gecontroleerd. Het is wat geregel, maar prima mogelijk...
    We zijn nu puur nieuwsgierig naar mensen die ervaring hiermee hebben...
    Maar bedankt voor het mee willen denken...

4. manon

manon New Member

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi.

Wij hebben in Iberostar punta cana gezeten. Zijn er niet getrouwd, maar daar bijna elke dag een stel zien trouwen. Wat me opviel is dat ze verder de dag tussen al het vakantie volk inzitten. Wel aparte tafels met eten en er werden extra dingen gedaan. Maar ik vond het er niet bijzonder uit zien. Bruidsparen zaten ook op gewone kamers.

5. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Manon,

over welke bruidsparen heb je het dan,in elk resort heb je wel eens een trouwfeest en meestal zijn ze Engels getint,soms ook bruidsparen met een dominicaan en een ander nationaliteit.Eerlijk gezegd je moet maar goesting hebben om daar in een trouwjurk te staan of in één of andere smoking met das of dergelijke in temperaturen van 30°graden tussen toeristen die er halfnaakt liggen (vind ik persoonlijk toch maar een beetje aanstellerij misschien komt dat bij sommigen niet over maar zo voelt het toch bij vele mensen). En als je nog wat pech hebt want het weer is daar ook onvoorspelbaar krijg je nog een serieuse regenbui waar het water met bakken uit de lucht komt gevallen.Heb ik nog de vraag met hoeveel koffers ga je op reis,een trouwjurk neemt al gemakkelijk een valies in beslag en hoe gaat het er dan nog uit komen.Zijn toch beslissingen waar je eens goed moet over na denken.Natuurlijk met al die romantische televisie's programma's wil je dit ook eens beleven(sprookjes).Over het hotel dat ze hebben gekozen kan ik zeggen dat het één van de betere is van Puerto Plata ligging vind ik persoonlijk iets minder enkele kilometers van P.Plata omdat je dan toch daar wilt trouwen neemt dan maar een suite.Allé het zal je wel geld kosten,maar ja in princiepe trouw je maar voor één keer in je leven.Toch laat je niet ontmoedigen na deze tekst en doet wat je het liefst wilt.

6. manon

manon New Member

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Francisco.

Waarom schrijf je het berichtje aan mij. Ik geef alleen maar een reactie, ik ga er niet trouwen.

Mvg. Manon.

7. DE_NICOLE_SALON

DE_NICOLE_SALON New Member

Lid geworden:
    8 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    scheiden kan er ook snel

8. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu wij toch bezig zijn : Kun je er ook snel je rijbewijs halen en is dit dan ook geldig in Europa ?

9. hjdeenige

hjdeenige New Member

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Fritz Wunderlicht: Een huwelijk dat in de Dominicaanse Republiek is gesloten is alleen in Nederland rechtsgeldig als de huwelijksaktie door de Nederlandse ambassade is gelegaliseerd en (ook door bemiddeling van de ambassade) in Nederland is ingeschreven.

10. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Hans,
    Niet dat ik plannen in die richting heb maar toch bedankt! Maar wat ik erover heb gelezen is dat juist die legalisatie veel te wensen overlaat. Verkeerde stempels - onjuiste vertalingen - officiële stukken moeten weer retour, raken zoek bij de post. Je huwelijk is niet rechtsgeldig tot aan al die plichtplegingen is voldaan. En tja, waarom kiezen voor die moeilijke weg als het ook gemakkelijk kan: Gewoon thuis dus!

Deel Deze Pagina