Vakantie Dahab

Discussie in 'Dahab' gestart door info@fastfun.nl, 23 jan 2006.

1. info@fastfun.nl

info@fastfun.nl New Member

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er in Dahab ook nog iets anders te doen dan duiken? Ik zie eigenlijk alleen maar verhalen die betrekking hebben op duiken.

Wij gaan met 6 personen waarvan twee mensen duiken, is het voor de rest wel de moeite waard?

Zijn er eventueel leuke excursies te doen vanuit Dahab?

Bedankt alvast!
    Anja

2. ja.verbeek

ja.verbeek New Member

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook heel goed snorkelen vanaf het strand en er zijn verschillende excursies voor ieder wat wils. Wij hebben via José en Chris van www.seamore-travel.com o.a. de woestijnexcursie gedaan, maar ze kunnen ook andere excursies voor niet-duikers te regelen. Kijk maar eens op hun webpagina!
    Wat je ook gaat doen: veel plezier!
    Wij gaan eind maart weer terug naar Dahab voor onder EN boven-water plezier

Marianne

3. Gabi

Gabi New Member

Lid geworden:
    5 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanuit Dahab kun je schitterende woestijntochten maken! Per Jeep, gewoon gedropt met een gids in de woestijn en dan veel wandelen, af en toe free climbing, heel leuk en spannend. Ook excursie naar Mount Sinai en St Katherine's klooster zijn aan te raden!

4. anshur

anshur New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij denken erover in mei naar Dahab te gaan en willen erg graag snorkelen (niet duiken.) Nu lees ik her en der dat er vaak getijdenstromen zijn. Is er iemand die me daar wat meer over kan vertellen, b.v. komt het vaak voor, is het gevaarlijk, is het aan het strand meer dan als je met een boot ergens naar toe gaat om te snorkelen?
    alvast bedankt!

5. Plien en Bianca

Plien en Bianca New Member

Lid geworden:
    26 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    met een boot en dan snorkelen is fantastisch, altijd doen!!!
    de boottrip zal niet echt goedkoop zijn maar de moeite waard. Je komt dan op plaatsen die minder bezocht worden door duikers en snorkelaars dan wanneer je vanaf het strand snorkelt.

Hetzelfde geld trouwens ook voor duikers. Ik ben zelf nu 4 keer geweest en tis fantastisch!!

Gruwelijk trouwens wat er nu net is gebeurd, we zijn nog maar 5 weken terug uit Dahab, de restaurantjes en supermarkt kennen we goed.... niet teveel bij nadenken....

6. swim49

swim49 New Member

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij denken erover om naar Dahab te gaan voor de 2e keer, maar is er ook een mogelijk om van daaruit een excursie te regelen naar Petra-Jordanië? Iemand tips in deze richting?

7. Vlo

Vlo New Member

Lid geworden:
    28 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij willen eind maart een week naar dahab gaan. Wij zijn snorkelaars dus hebben geen duikpak. Hoe is het water in deze periode, is dat heel koud of kan je gewoon in je zwemkleding? En wat voor kleding moet je meenemen voor de safari's (met evt. overnachting in sinai)?

8. mystic_moon

mystic_moon New Member

Lid geworden:
    19 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik ben nu al een paar keer in Dahab geweest... en ik raak eigenlijk niet uitgekeken.
    De duiken zijn geweldig en de woestijn blijft prachtig.

Om maar even wat antwoorden te geven op bovenstaande vragen:
    Je kan ook naar Petra voor 1, 2 of 3 dagen.
    Helaas zijn deze trips niet al te goedkoop.
    Snorkelen zonder duikpak is wel te doen, alleen kan je 't wel snel koud krijgen. Maar de huur van een dunduikpak is niet duur.

Ik reis met Diving Dahab (www.divingdahab.nl), op hun site staat ook nog meer informatie trouwens.

9. niconoki

niconoki New Member

Lid geworden:
    8 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben van plan om in augustus samen met mijn vriendin naar dahab te gaan (Hotel happy life). Wij zijn geen duikers, maar wel zeer fanatieke snorkelaars. Zijn er misschien mensen hier die ons een aantal tips kunnen geven, over welke plaatsen echt aan te raden zijn om te snorkelen. En wat een redelijke prijs ervoor is om er te komen. Zijn er misschien ook mensen die ervaringen hebben met dit hotel bv. is een taxi naar het stadje een goede betaalbare optie? etc. Alle info is welkom!

Alvaste bedankt! groet Niek

10. Henk Burggraaf

Henk Burggraaf New Member

Lid geworden:
    9 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnekort 14/8 t/m 28/8 gaan wij naar Dahab voornamelijk om te duiken o.a. vervolgcursus Padi OWA. Wie gaan er nog meer in deze periode, kunnen eventueel al duikafspraken maken?
    Groetjes,
    Henk

11. renatedewinter

renatedewinter New Member

Lid geworden:
    9 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo!

in september willen mijn vriend en ik voor de 1e keer naar Egypte. Dahab lijkt me erg leuk, vooral omdat het er niet zo heel toeristisch is. Graag wilden we wel een (kamelen)woestijntocht doen en een dag-trip naar Cairo. Kan dit ook vanuit Dahab?
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Renate

12. I. van der Poelimpp

I. van der Poelimpp New Member

Lid geworden:
    25 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij (mijn vriendin en ik) hebben interesse in een trip naar Petra vanuit Dahab. Wie kan ons er meer over vertellen?
    Of andere interessante plaatsen om te bezoeken zonder dat dat al te gek ver weg is of te duur?
    Bedankt alvast voor de reactie!
    imppul@planet.nl

13. Natalie Jansen

Natalie Jansen New Member

Lid geworden:
    30 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor informatie over trips naar Petra en Wadi Rum vanuit Dahab of Nuweiba, kijk op http://www.dahab.nl op de pagina woestijnsafari's

Voor meer informatie mag je altijd mailen.

14. wagemans47

wagemans47 New Member

Lid geworden:
    3 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Kun je ook een 2-daagse kameeltrip krijgen in Dahab en waar moet je qua kosten een beetje aan denken?

Betaal je met euro's of plaatselijke valuta?

bedankt. `groet marjolein

15. Marjolein88

Marjolein88 New Member

Lid geworden:
    27 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Half september ga ik 11 dagen naar Dahab, aangezien ik ga duiken is er nogal een kilo-probleem ivm mijn duikuitrusting. Ik hoor vaak dat het 's avonds zo afkoelt, maar hoe is het nu echt? Lange broek en dikke trui? Of valt het wel mee?

16. redsea@home.nl

redsea@home.nl New Member

Lid geworden:
    27 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Half september nog geen dikke trui nodig, een lange broek misschien, maar is eigenlijk onzin. Probeer zware dingen in je handbagage te stoppen en houd het uit het zicht bij inchecken.

17. robwaterdrinker

robwaterdrinker New Member

Lid geworden:
    23 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees veel vragen over trips naar Petra. Natuurlijk kun je dat in Dahab regelen bij een van de bureautje's maar dat is inderdaad niet echt goedkoop. Het valt vanuit Dahab ook heel erg goed zelf te regelen. Neem een tax naar Nuweba, neem de boot en vervolgens in Jordanie weer een tax naar petra. Goedkope hotelletjes in overvloed daar. Iets meer werk maar heel goed te doen en wel zo avontuurlijk toch....

18. jsarton

jsarton New Member

Lid geworden:
    19 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Begin september 2008 zijn wij van plan naar Dahab te gaan, vooral om te gaan snorkelen.
    Heeft iemand een tip voor een goed hotel (kamer zeezicht en op basis van halfpension)
    Het mooiste zou zijn als het hotel ook nog een 'huisrif' heeft...Wat zijn de beste plekken om te snorkelen en direct vanaf het strand te bereiken?
    En voor de echte kenners van onderwaterwereld: wij zijn inmiddels wel bekend met Curacao, is Dahab daar mee te vergelijken? Graag reacties!
    Bedankt alvast voor tips en info!

19. info@elyoum.net

info@elyoum.net New Member

Lid geworden:
    19 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    In Dahab valt heel veel te beleven!!!
    Naast het duiken zijn er nog tal van andere activiteiten. Wij hebben van onze hobby "reizen" ons "werk" gemaakt. Iedereen kan bij ons terecht voor informatie. Van harte welkom in het wondermooie Sinai!!!
    Moustafa & Ines - www.elyoum.net

20. jeroenmuis

jeroenmuis New Member

Lid geworden:
    23 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

In december ben ik in Dahab en ik wil dan 2 dagen naar Aqaba gaan. Weet iemand wat de mogelijkheden zijn, is er een boot/bus/trein?
    Wat zijn de kosten van het visum en kan ik dan vanaf Aqaba terugvliegen naar Brussen?

Deel Deze Pagina