Vakantie excursies

Discussie in 'Gambia' gestart door Jeannette Dijkstra, 30 mrt 2010.

1. Jeannette Dijkstra

Jeannette Dijkstra New Member

Lid geworden:
    13 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar ervaringen met vakantie naar Gambia. Ik ga waarschijnlijk in juli 16 dagen naar kotu.
    En ik vroeg me af wat leuk/mooi is qua excursies en omgeving en of dat makkelijk te verzorgen is.
    We gaan met 3 meiden van rond de 24 en we willen een beetje een combi van natuur/cultuur en relaxen aan het strand.
    Ik heb al wat sites gevonden met gidsen die excursies verzorgen naar vanalles en nog wat zoals ook bijvoorbeeld de markt ed. Is dat nodig of is dat iets waarbij we ons zelf ook wel mee zullen redden?
    Heb zelfs gehoord dat het verstandig zou zijn als er een gids mee gaat als we 's avond uit willen oid?
    Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
    groetjes Jeannette

2. f.v.z.

f.v.z. New Member

Lid geworden:
    5 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    als jullie genoeg gezond verstand hebben. is het niet nodig om een gids te hebben, Maar ze zullen het jullie wel aanpraten, want het is voor jullie veiliheid,en hun kontzak,laat je niets wijs maken, neem geen risico's die je hier ook niet zou nemen,

3. f.v.z.

f.v.z. New Member

Lid geworden:
    5 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    neem s'vonds wel een taxi als je ergens naar toe wilt,met 3 pers.isd at geen geld,b.v.als naar de sengembiastrip wil is het 40 50 dalasi van kotu,meer moet echt niet betalen, naar de markt gaan in serrekunda,goed je geld etc.weg stoppen want er lopen teveel rollers rond.ding van alles af tot 30 a 40 % want anders betaal je toch veel te veel.mij maak het echt niet uit wat je het is maar een tip.gr f.v.z.

4. 3RwinP

3RwinP New Member

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de kop van de Senegambia strip staat een stand met officiele tourgides. Daar kun je een prima gids regelen. Ik weet anders ook een hele goede en betrouwbare gids voor jullie.
    Kijk op de site van TravelPoort.nl waar je veel info vind over alle verschillende soorten trips en nog meer informatie die handig is als je naar Gambia gaat.
    Weet overigens wel dat je in juli in het regenseizoen zit en dus bewolkte en natte dagen kunt hebben.

5. Jeannette Dijkstra

Jeannette Dijkstra New Member

Lid geworden:
    13 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok klinkt alsof het handig is in het begin misschien wat met gids te doen en als we wat gewend zijn ook wel zelf op pad kunnen.
    Ik had wel gezien dat het regenseizoen was, maar dat is niet zoals hier dat het hele dag door regent toch?

6. 3RwinP

3RwinP New Member

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste regen valt in de avond, nacht en ochtend. Maar het kan ook de hele dag regenen. Is niet te voorspellen. Zelf op pad in het regenseizoen is niet aan te raden. Afgezien van het feit je er geen ANWB-borden of ook maar iets wat daar op lijkt hebt is de kans dat je in een modderpoel vast komt te zitten groot. Gambia verkennen doe je het simpelst en goedkoopst met een gids. Is ook prima betaalbaar. Pas als je enkele malen in Gambia bent geweest zou je evt. zelf een auto kunnen huren.

7. maarschalkerwe17

maarschalkerwe17 New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan in november voor de 30 keer naar gambia en nemen nog steeds een taxi chauffeur mee die gelijk gids is heel veel plezie maar kijken jullie wel uit

8. info@westeinder.net

info@westeinder.net New Member

Lid geworden:
    11 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze tip: neem een betrouwbare gids. Je ziet de mooiste plekjes, komt in aanraking met de lokale bevolking en hij vertelt je alles over zijn land.
    Wij hebben zeer goede ervaringen met deze man:

http://www.westeinder.net/Gambia/Vakantie_in_Gambia/Excursies_tijdens_uw_vakantie_in_Gambia.html

9. Manninne

Manninne New Member

Lid geworden:
    25 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jeannette,

Ik ben 4 jaar geleden naar Gambia geweest en ga dit jaar weer terug. Ik denk dat er al wel een hoop veranderd is... Wij hadden een plaatselijke gids, dat is toch wel handig denk ik.

Een aantal leuke tips qua excursie:
    • Schooltje bezoeken
    • Lunchen bij Lamin lodge (en daarna een boottochtje over de Gambia rivier)
    • Tanji (visafslag)
    • Kachikally crocodile pool
    • Logeren bij de lokale bevolking (compound)

In ieder geval heel veel plezier daar!

10. Ing

Ing New Member

Lid geworden:
    6 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand informatie over het Makasutu Parc? Wij willen missschien vanuit Kololi een dagtocht naar maken. Wat kan ik ervan verwachten??

11. vakantieganger020

vakantieganger020 New Member

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben via deze site onze Gambia vakantie voorbereid en de safari's mee geboekt: http://gambiasafari.com/index.php

Super site met veel nuttige info en de safari's die ze aanbieden zijn top en niet duur. Ze kunnen voor elk budget wat leuks maken. Wij hebben Makasuto, Tanji, Seerekunda en de krokodillen poel bezocht, super gids die veel wist te vertellen en ons prima begeleidt heeft. Je merkt echt dat dit betrouwbare mensen zijn die weten waar ze het over hebben.
    Aaanrader!

12. Weam

Weam New Member

Lid geworden:
    24 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan al jaren op pad met deze humoristische en zorgzame man:
    http://www.simon-tours.com

Alle excursies zijn op maat, ook voor mensen die slecht ter been zijn!
    Prijzen zijn laag!

13. Monikes

Monikes New Member

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Wij gaan 23 november voor 13 dagen naar Kololi
    Ik vroeg mij af of je nu al vanuit Nederland excursies moet boeken of dat het goed mogelijk is om het daar te doen.

14. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens goed rond hier en op andere fora, dan zul je zien dat iedereen aanbeveelt om daar een gids te zoeken die je goedkoper en vaak beter begeleidt dan de grotere organisaties.
    Ik heb op een andere site een aantal gidsen bij elkaar gezet die door anderen als zéér prettig zijn ervaren.
    Ik zal kijken dat ik deze lijst ook hier zet.
    Let wel, allemaal positie ervaring van anderen en niet van mij!(ik gebruik geen gids)

Deel Deze Pagina