Van Chiang Mai naar Samui, maar hoe?

Discussie in 'Thailand' gestart door J.Burger, 30 mrt 2011.

1. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin en ik willen graag na ons verblijf in Chiang Mai de reis vervolgen naar Koh Samui, Phanghan en eventueel Koh Tao. Maar er zijn nogal wat opties om daar te komen...

Wat zouden jullie aanraden:

1. Vliegen met Airasia naar Bangkok, daar 6 uur wachten en doorvliegen naar Surat Thani (ook met Airasia) om vervolgens de boot te nemen naar Koh Samui. Dit lijkt mij de 'snelste' optie (ticket 70 euro p.p.)
    Vervolgens terug naar Bangkok via de eilanden en de boot naar Chumphon/bus naar Bangkok.

2. Vliegen naar Bangkok, vanuit daar de nachttrein naar Surat Thani. Weer terug via de eilanden naar Chumphon/bus naar Bangkok.

3. Trein vanuit Chiang Mai(of bus) naar Bangkok, vanaf Bangkok vlucht naar Koh Samui (wel duurder natuurlijk) en ook weer terug via de eilanden naar Chumphon/bus naar Bangkok.

Andere ideeen zij uiteraard zeer welkom.

Tot slot, wij gaan in juli, is het dan aan te raden binnenlandse vluchten nu alvast te boeken? Of kan dat ter plekke 1 of 2 dagen van tevoren ook nog wel?

Bedankt!!!

2. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zijn op vakantie en centjes sparen om 6a7 uur op een nachtelijke dode airport liggen te lullen is ook dat niet hé.
    Verder lees ik dat je diverse malen Bangkok aandoet .. vind je dat leuk? Uiteraard is optie 3 voorlopig de beste. De goedkopere slaaptrein heft het iets duurdere ticket van Bangkok airways op. Trouwens hoe vroeger je bij BK airways boekt hoe goedkoper je dat ticket kan bekomen.

Alternatief is na landing op Bangkok onmiddellijk doorvliegen naar Surat, daar je toertje doen en dan pas Bangkok verkennen .. en de rest.

3. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bangkok willen we graag als eerst doen, dan richting het noorden. Vanuit daar in zo min mogelijk uur naar het zuiden, hebben al een hotel gevonden op 5 min van het vliegveld, dus daar kunnen we even slapen (worden opgehaald en weer weggebracht). Alleen bij terugkomst doen we dan Bangkok weer aan, maar dat is niet meer dan logisch omdat we dan weer terugvliegen!

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

4. mueslike

mueslike New Member

Lid geworden:
    16 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey

Wij hebben ook net onze 2e reis voorbereid naar Thailand. We verblijven eerst een kleine week in Chiang Mai. daar nemen we s' avonds Air Asia vlucht naar Bangkok, daar slapen we ergens vlakbij de luchthaven en dan smorgens de eerste vlucht om 7u naar Surat Thani. Om zo van daaruit naar Koh Samui te gaan. En dan terug via Koh Phangan met de nachttrein van Surat Thani naar Bangkok.
    Succes ermee!

Groetjes

5. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geld genoeg hebt zou ik rechtstreeks van Chiang Mai naar Koh Samui vliegen met bangkokair.

6. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook Annelies, trouwens een overnachting kost toch ook? Als je alles optelt is …..
    Maar om eerst naar Surat te vliegen en vandaar omslachtig naar te Samui geraken is niet toeristvriendelijk. Te meer dat de terugreis opnieuw via Surat gaat.

7. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bangkok air vliegt met zijn vluchtnummer 242 trouwens non stop op Samui!Vertrek Chiangmai 12:00 en om 13:45 ben je in Samui.

8. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Zoals meuslike beschrijft hadden wij het ook in gedachte ( ticket pp 70 euro + 15 euro voor een hotelkamer incl ophaalservice van airport). Dat is toch stukken goedkoper dan 180 euro voor een rechtstreekse vlucht? Of komen er vanaf Surat naar Samui nog veel kosten bij?

Wij hadden wel in gedachte via phanghan of tao terug te gaan naar chumpon en zo terug naar bangkok. Dat is neem ik aan ook gewoon te doen? Of moet je terug via Surat? Bedankt!!

9. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is maar wat je belangrijker vindt. Geld of tijd. Dat is uiteindelijk jouw keus.

Elke vlucht kost je gewoon een halve dag. En in jouw geval 1,5 dag om er te komen. Dus het scheelt een dag.
    Dus waar gaat je voorkeur naar uit. Ik denk dat er nog wel per persoon iets van 600 bath bus/boot bijkomt als het niet meer is.

Als je met de nachttrein terug gaat kun je van Koh Tao naar Chumpon. Als je met het vliegtuig terug gaat moet dat via Surat Thani of Koh Samui.

Als je nu goedkoop en tijd wilt bespraren dan kun je het beste 2 keer de nachttrein nemen. Van Chiang Mai naar Bangkok, bagage kun je stallen op het station in BKK, dagje vermaken in BKK en savonds weer met de nachttrein naar Surat Thani of Chumpon als je eerst naar Koh tao wilt.
    Zo spaar je geld uit kwa overnachting en je reist gelijk terwijl je slaapt dus je spaart ook reistijd uit.

10. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Annelies, bedank voor je reactie!

We zijn inderdaad van plan om dan vanuit Koh Tao weer de (nacht)trein of bus naar Bangkok terug te nemen!

Het idee was om 8 uur 's avonds vanuit Chiang Mai naar Bangkok te vliegen, dan slapen in een hotel bij het vliegveld en 's morgens doorvliegen naar Surat Thani en de boot naar Koh Samui. Ik ben zoizo van 1,5 reisdag uitgegaan om in het zuiden te komen.

Als ik 2 keer de trein neem ben ik 24 uur alleen maar aan het reizen ben?

We hebben dan nog 2 weken de tijd om 2/3 eilanden te bezoeken en terug te gaan naar Bangkok. Ruim de tijd dus dacht ik.

11. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    2x met de nachttrein traject CM-BKK gedaan. Niet echt goed geslapen ook ivm 2 jonge meereizende kinderen. Ik zou toch als ik alleen met partner reis deze optie kiezen.
    Zoals Annelies aangeeft is het ideaal vwb tijdbesparing, van A naar B terwijl je overnacht! En de geldbesparing is enorm.

Je zou nog kunnen overwegen om met Airasia rechtstreeks van CM naar Phuket te vliegen en daar via de "join in" van Greenwoodtravel naar Samui. Zie onder:
    Phuket Koh Samui (Bus + Boat) Dep. 08.00, 10.00, 12.00, 14.00 Arr. 15.30, 17.30, 19.30, Night Ferry ~ 7 hours 550
    Phuket Koh Pha Ngan (Bus + Boat) Dep. 08.00, 10.00, 12.00, 14.00 Arr. 15.30, 17.30, 19.30, Night Ferry ~ 9 hours 750

Supergoedkoop maar ook vermoeiend (zelfs zonder kleine kids) denk ik???

http://www.greenwoodtravel.co.th/Thailand/transfer/join-in.php

12. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Mojo is ook een optie maar wat er vervelend aan is is dat je eerst van Phuket airport met de bus naar P Town moet en dan weer met de bus naar Don Sak. Dat is ook een reis hoor.

Burger, ja je reist dan 2 keer snacht, maar is dit reizen of slapen? Ik kan redelijk slapen in de trein dus ik zie het ook als hotelovernachting en smorgens ben je er.

Het blijven keuzes die je moet maken wat het beste bij je past, dit kun jij zelf het beste beoordelen. :)

13. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, uiteindelijk moet ik de keuze zelf maken, maar erg handig al die tips! :) met de trein zou ik 2 keer snachts moeten reizen, met het vliegtuig savonds / slapen en sochtens weer. Dus daar zal ik tussen moeten kiezen!

Ben wel van plan om de reis van het noorden naar het zuiden in Nederland te plannen, daar wil ik wel zeker van zijn. In julie schijnen vliegtuigen en treinen nog wel eens vol te zitten lees ik overal?

14. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vliegtuigen en treinen raken wel eens vol //zeker als je maar pas enkele dagen vooraf reserveert of een gooi doet op de luchthaven zelf. Je vertrekt in Juli dus nog volle tijd om de reisroute te plannen en .. te reserveren. ( trouwens treinen kan je maar 60 dagen voor afreis reserveren) Vliegtuigen reserveren doe je het goedkoopst- thuis- via internet het heeft geen zin commissie te betalen aan tussenpersonen in Nederland.
    PS. Het vliegtuig uit Chiangmai naar Samui kost 140 € en niet 180 zoals je schreef.

15. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Maikel, dan ben ik wel erg benieuwd waar je die prijs ziet staan, dan ga ik daar meteen even kijken! :) dat maakt het namelijk al iets interessanter! Op de prijzen via Skyscanner zit namelijk geen commissie, die verwijzen direct door naar de site van de airline: http://www.skyscanner.nl/vluchten/cnx/usm/110722/vliegtarieven-van-chiang-mai-naar-ko-samui-in-juli-2011.html

16. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    rechtstreeks op www.bangkokair.com

17. J.Burger

J.Burger New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Annelies,

Daar kom ik op zo'n 14.000 baht voor 2 personen rechtstreeks (is toch zo'n 165 euro) maar wel het overwegen waard. Je kan goedkoper maar dan heb je alsnog een stop-over op Bangkok.

Begin ook een beetje te twijfelen of ik al moet boeken, geen idee of de eilanden daar eind juli een beetje hersteld zijn na de chaos die er nu heerst! :(

18. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Herstellen van schades gaat doorgaans snel in Thailand. Ik denk omdat ze er bedreven in raken.....

Arjen.

19. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @ J.Burger – Maikel kwam inderdaad aan 140 € ( 6500 bht ) Ik tikte gewoon bij Bangkok airways de lukrake datum van 6 juli in gezien ik niet je precieze afreisdatum weet.
    Skyscanner is een hulpmiddel in zijn zoektocht en verwijst inderdaad door- naar

20. corrie

corrie New Member

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben wij afgelopen jaar gedaan met de nachttrein van CM naar BKK bagage op het station achtergelaten een dagje BKK en 's avonds weer met de nachttrein door naar Surat Thani en met de ferry naar Koh Phangnan. een paar dagen Phangnan en door naar Koh Tao.Dat was goed te doen.
    Maar wij reizen niet met kinderen.
    Vanuit Chumpon zijn we met de bus naar BKK gegaan en dat viel erg tegen. Als je van de ferry komt moet je een paar uur wachten totdat de bus vertrekt.op een plek waar verder niets te beleven valt. slapen lukt in de bus minder goed dan in de trein
    Ons bevalt het erg goed om te reizen met de nachttrein.

Deel Deze Pagina