Veiligheid

Discussie in 'Kenia' gestart door Lyntje, 11 feb 2014.

1. Lyntje

Lyntje New Member

Lid geworden:
    11 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste forummers,

Wij zijn van plan om een safari naar Kenia te doen in oktober. Ik maak mij alleen een beetje zorgen om de veiligheid om naar daar te gaan... Ik lees overal dat het niet zo veilig is en dat er terreurdreiging is dus het schrik mij wel een beetje af eerlijk gezegd.

Wij zouden enkel de eerste nacht verblijven in Nairobi om dan te vertrekken op safari door de natuurparken...

Wat denken jullie er van?

2. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon doen! Terreurdreigingis er al jaren en ik woon hier al meer dsn 2 en
    half jaar en tot nu toe heb ik
    nog nooit met enige vorm van criminaliteit te maken gehad! En ik woon tussen de lokale bevolking in Ukunda. Zeker als je hier op vakantie bent, maak je niet druk, hakuna matata! ;)
    Let wel op! Kenia is een arm land, en blanken worden als wandelende pinautomaat gezien door velen. Loop dus niet opzichtig met veel dure spullen, uit je broekzak puilende portemonnee enz over straat, houdt je tas en spullen goed in de gaten, vooral op drukke plekken waar je dicht op elkaar loopt of als je ergens wat zit te drinken, ga in het donker niet alleen over straat, pak een taxi, kost hier amper wat en brengt je van deur tot deur, loop niet zomaar met wildvreemden achteraf steegjes in enz. Kortom gebruik je verstand. ;)
    Mochten jullie nog richting de zuidkust komen (Ukunda, Diani Beach) neem dan gerust contact op voor leuke uitstapjes, georganiseerd door een touroperator of locals! Safari is al geboekt denk ik? Anders ken ik daar ook nog wel een paar goede lokale touroperators voor!
    Neem gerust contact op bij meer vragen of opmerkingen! marriettevdvelde@hotmail.com

Deel Deze Pagina