verloren of gesotele paspoort aan vragen

Discussie in 'Filippijnen' gestart door John1948, 25 mei 2013.

1. John1948

John1948 New Member

Lid geworden:
    25 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik wil graag weten als je Filipijnen
    Je paspoort bent kwijt geraakt wat het dan kost om een nieuwe aan te vragen, heb daar een vriend ontmoet, die wil graag naar Nederland komen, nu is zijn paspoort gestolen dus moet hij een nieuwe paspoort aan vragen. Hij verteld mij dat het omgerekend in euro's dat het € 175,00 kost. Het komt mij een beetje omwaar over, heb al op googel gekeken of ik iets kon vinden maar dat is mijn niet gelukt. Is er iemand die daar iets van af weet.Hoor het graag.
    Gr. Groet John

2. moosten@hotmail.com

moosten@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    10 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Let goed op met dit soort practijken. De kans dat een pinoy al een paspoort heeft is erg klein (alleen OFW's en dergelijke). Dat deze gestolen word dus nog kleiner. Een pinoy met een paspoort heeft dus genoeg piso om een nieuwe aan te schaffen. En 175 euro is absoluut te veel voor een paspoort daar. Hier zie je de kosten: http://passport.com.ph/passport-fees. Dat komt neer op 20 euro.
    Het lijkt op het begin van een langlopende scam waarbij je veel geld gaat kwijt zijn en waarbij die persoon nooit naar hier gaat komen. De volgende stap is waarschijnlijk oponthoud op het vliegveld waarbij een nieuw ticket moet worden gekocht of er moet worden betaald om het land uit te komen omdat er iets niet in orde is....

3. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zit jij er al midden in en ben je al flink slechtoffer van criminaliteit!!!!! Wordt Wakker!!!!! dit is de meest gehanteerde scam in Cebu, manilla en elders op de PH. Wees voorzichtig, laat je niet onder druk zetten (familie/vrienden) HET is mischien moeilijk te geloven maar het beste is gewoon het contact verbreken en de contacten bestendigen met filipinos die het wel goed met je voor hebben!

4. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    prijs paspoot ph 998, ca. 18 euro; rush pasport 9verloren, haast &probleemgevallen)MAX. 1500, ca. 25-30 euro.

5. gerardger

gerardger New Member

Lid geworden:
    9 okt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Indien het paspoort is verloren of gestolen dan dient er een noodpaspoort worden aangevraagd. Ook bij het verlopen van het paspoort bijvoorbeeld wegens emigratie moet u naar de ambassade van Nederland. Wat zijn de vereisten om een paspoortaanvraag te doen?
    http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/118473-hoe-vraag-je-een-paspoort-in-het-verre-buitenland-aan.html

Deel Deze Pagina