VISA

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door el gringo mas vakano, 11 sep 2011.

1. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    even een vraagje voor de kenners onder ons.

bij een vliegticket via jetair krijg je automatisch een toeristen visa, en die is dan 3 maanden geldig. mijn vraag is of je na die 3 maanden zonder problemen een "gewone" visa te krijgen vanuit die toeristen visa.
    mijn ervaring is alsvolgt namelijk.

vorig jaar had ik eerst een visa gehaalt hier in Nederland bij de dominicaanse consulaat in Amstelveen. Hier heb ik geloof ik 100 euro voor betaald, en die was 3 maanden geldig. Toen die was verlopen heb ik bij de imigratiedienst in Santo Domingo de visum verlengt voor weer 3 maanden, koste 800 peso en ging zonder problemen, geen enkele navraag over mn verblijf en dergelijke.
    Mijn vraag is dus eigenlijk of dit zo makkelijk ging omdat ik al een voorgaande visum had van de dominicaanse consulaat, of dat het niet uitmaakt dat ik zo'n visum had of een toeristenvisa.

help me even uit de brand met deze vraag, want dat kan me anders 100 euro en een rit na amstelveen schelen.

saludo

2. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    overigens een ticket vastgelegt bij jetair, in december voor op de nieuwe route na Santo Domingo, slechts 300 euries ;)

3. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen visa hebt, zijn dit de boetebedragen als je het land weer uit gaat>

Tarieven zijn:
    30 dagen tot 3 maanden 800 pesos
    3 maanden tot 9 maanden 1000 pesos
    9 maanden tot 1 jaar 2500 pesos
    1 jaar tot 18 maanden 4000 pesos
    18 maanden tot 2 jaar 5000 pesos
    2 jaar tot 30 maanden 6500 pesos
    30 maanden tot 3 jaar 9000 pesos
    3 jaar tot 5 jaar 14000 pesos
    5 jaar en meer 17000 pesos

Kan je die 100 euro in je zak houden.

4. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    el Gringo,

als je via Jetairfly hebt gereserveerd is er een toeristenkaart voor één maand inbegrepen en geen 3 maanden.Nederlanders betalen bij vertrek in Schiphol 10 dollar of 10 euro.
    IK weet niet welke nationaliteit u hebt,een Belg kan via zijn gewone I.K. er mee een maand verblijven anders heeft deze ook een visum nodig en kan hij er 3 maanden blijven.
    Toch de visum dat ik heb is 10 jaar geldig en heeft me toen 75€ euro gekost,ik begrijp niet goed dat jij daar voor naar een dominicaans consulaat moet,tenzij je natuurlijk dominicaan bent.
    nb.:in dien je langer dan één maand wegblijft
    betaal je op de luchthaven bij terugkeer een soort boete van enkele honderde pesos per maand.Maar misschien ligt dit bij u anders???
    Interdaad JETAIRFLY heeft voor vertrek en terugkomst voor november en begin december zijn prijzen verlaagd en gebeurd de vlucht uit
    Santo Domingo.

5. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    el gringo,

nog iets waarom schrijf je VISA(is een kredietkaart waar je wereldwijd kunt mee betalen).Je bedoelde feitelijk een toeriste visum.Een visum is voor de Belgen een internationaal paspoort en wij vragen dit aan via ons gemeentehuis(gemeente of stad waar je woont)

6. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar spreekt men in nederland van een visa,wij Antwerpenaren spreken dan over een visum(intern.paspoort).

7. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Visum = enkelvoud / visa = meervoud.
    Je hebt één visum of meerdere visa.

8. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de duidelijkheid, zie de uitleg van simpelmind ;)

@ the latin world;

dit zijn exact de zelfde prijzen als bij de imigratiedienst in Santo Domingo. Het verschil is dus dat je dan een papiertje krijgt met een stempel. Maar mijn vraag is dan; als je illegaal in het land bent verbleven, krijg je dan geen verbod om weer terug te komen??

@ Francisco

Ben een Nederlander, die zich ook een beetje Dominicaans voelt ;) maar dat terzijde. Ik ben zeer beniewd hoe jij aan zo'n visum bent gekomen! Ik had de laatste keer, toen ik voor 6 maanden ben geweest, even geinformeerd bij het Dominicaanse Consulaat in Amstelveen. Die hadden mij toen wijsgemaakt dat ik zo'n visum moest hebben voor daar. Dat is eigenlijk ook wel zo, alleen in de DR zelf kost het slechts 800 peso voor 3 maanden, bij hun heb ik er 100 euro voor betaald. Moest ook alerlei papieren voorleggen.

gracias voor de reacties heren!

9. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    el gringo,

dit is een internationaal paspoort waar je bijna elk land binnen mag.Het is niet dat dit 10 jaar geldig is dat ik er dan ook 10 jaar mag verblijven dit wordt afgestempeld bij aankomst en je mag 3 maanden of beter gezegd 90 dagen in dat land verblijven.Voor een vaste verblijf vergunning zul je andere dokumenten moeten voor leggen.

10. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    dus bij een verblijf van 6 maanden? wat je spreekt jezelf nu tegen..

11. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    el gringo,

ik geef hier mijn visie over onze paspoorten,
    jij dacht te kennen dat ik daar 10 jaar permanent kon verblijven voor 75€.
    Even aandachtig lezen wat er wordt geschreven,waarom zou ik me zelf tegen spreken??
    Je gaf hier op één van de forums reeds aan dat je zes maanden daar verbleef en zes maanden in nederland,de vraag die ik me stel en misschien vele anderen ook hoe doe je dit??
    Ga je zes maanden werken en dan zes maanden stempelen.En nu vraag je dan welke dokumenten je er voor nodig hebt.Voor zes maanden daar te verblijven heb je een verblijf vergunning nodig,eerlijk gezegd hierboven staan de prijzen van boete dat je moet betalen en voor zes maanden zal dit 1000 pesos zijn en dan nog.

12. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco, een paspoort is geen visum.
    Bij vooral sommige Afrikaanse en Aziatische landen heeft men bij binnenkomst een visum nodig. Dit visum wordt afgegeven door de Ambassade of Consulaat van het te bezoeken land in je eigen land. Dit visum (met handtekening van de Ambassadeur of Consul) wordt in je paspoort gestempeld of geplakt.
    Hieraan zijn kosten verbonden die voor sommige bestemmingen kunnen oplopen tot € 90,=. Voor Latijnsamerikaanse landen is veelal voldoende om bij aankomst een stempel te krijgen bij aankomst daar, al dan niet tegen een vergoeding (is afhankelijk van verdragen tussen het land waar je wooont en het te bezoeken land).

13. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Neen wat ik heb is een internationaal reispaspoort(wereldwijd) die ik in princiepe moet gebruiken als ik langer dan één maand weg blijf en mag er mee 90 dagen verblijven buiten de europese zone.In sommige landen of staten(Amerka)is dit niet voldoende.

14. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fransisco

misschien kan jij ook even aandachtiger mijn vraag lezen. heb jij ervaring dat je langer dan 3 maanden in de DR bent geweest? want zoniet dan kan je mij niet verder helpen dan helaas. En die verblijfvergunning waar je het over hebt, dat is

Deel Deze Pagina