Visum Curacao

Discussie in 'Curacao' gestart door Jo�l, 6 jun 2006.

1. Jo�l

Jo�l New Member

Lid geworden:
    6 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort, voor 3 maanden naar Curacao. Daarna wil ik een visum aan gaan vragen. Nu weet ik dat ik eerst het land uitmoet en dat ik daarna eventueel in aanmerking kom om een visum aan te vragen. Nu is mijn vraag: Hoe worden die 3 maanden precies berekend? Is dat 30 dagen... of echt 3 maanden.
    Ik wil een retourtje gaan boeken namelijk, dus daar zit ik momenteel mee te kampen. Ik wil 19juni vertrekken, maar weet dus niet precies op welke datum ik het land weer kan/moet vertrekken.

2. jmdushi

jmdushi New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Joel
    Ik dacht 90 dagen maar weet het niet helemaal zeker. Ben je Nederlander dan heb je hier geen werkvergunning nodig, alleen een verblijfsvergunning. Kijk eens op www.antillen.nu bij de links Antillen A-Z daar kan je een hoop antwoorden vinden over vertrek naar de eilanden hier.

3. liekejorritsma

liekejorritsma New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan je verblijfsvergunning ook op Curacao aan vragen!! Gaat zelf beter!! Ik had het vanuit Nederland gedaan en nooit wat gehoord!! Toen ik daar kwam hadden ze de enveloppe nog niet eens geopend!! De meeste mensen doen het volgens mij vanaf Curacao aanvragen!!

4. Corine van Putten

Corine van Putten New Member

Lid geworden:
    11 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Joel,
    Onze zoon is ook 3 maanden naar curacao en deze periode is gelijk aan 13 weken.
    De terugdatum kan je exact bepalen. Veel succes.

5. nmolkenboer

nmolkenboer New Member

Lid geworden:
    14 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Binnenkort ga ik voor 4 maanden op stage naar Curacao. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of ik wel of geen visum nodig heb. Als ik hem toch nodig heb, kan ik hem toch ook in Curacao aanvragen?

Alvast bedankt!

6. bettybloem@yahoo.com

Lid geworden:
    11 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo luitjes,
    alle nederlanders die geboren zijn in nederland, MOETEN EEN WERKVERGUNNING aanvragen op curacao zelf. en een visum aanvragen BESTAAT HELEMAAL NIET, VOOR GEEN ENKELE NEDERLANDER!
    als nederlander hoef je geen visum aan te vragen , want je bent een deel van het overzeese rijk. jullie moeten naar de sites van antillenhuis kijken. en jullie geschiedenis en huis werk beter leren en doen.
    hoe komen jullie erbij dat je als nederlander een visum nodig hebt voor de antillen? echt schandalig dat jullie als nederlanders dat niet weten hoe het zit met overzeese rijksdelen. ook wil ik hierbij zeggen dat je wel een visum nodig hebt wanneer je naar suriname wilt gaan.

7. sharon en gabey

sharon en gabey New Member

Lid geworden:
    20 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    heeey.. wij zijn 2 meisjes van 17 en 16 wij willen volgend jaar,, februari minstens 10 weken naar curacao omdaar stage te gaan lopen.. wij zijn nu op zoek naar een stage plek..maar willen eerst graag weten of wij een werkvergunning nodig hebben of niet.. want het is voor ons een beetje erg onduidelijk omdat de een zegt dat het moet en de ander weet het niet..vandaar.

ook word er gezegt dat wij een visum aan moeten vragen is dat ook waar??

groetjes..

8. patricia van der meeren

Lid geworden:
    9 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hey
    ik heb een vraag over wat ik precies nodig heb om te imigreren naar curacao ik weet dat ik een werkvergunning aan moet vragen op curacao en dat ik een goedgedragsverklaring nodig heb maar wat verder nog of was het dat??
    wie wil mij helpen zonder mij af te zeiken over geschiedenis die ik beter moet leren?????? groetjes patricia

9. liesrce37

liesrce37 New Member

Lid geworden:
    15 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ben op zoek naar werk op Curasao! Ik ben al 42 en helaas weinig diploma`s. Kan iemand mij vertellen wat mijn kansen daar zijn? Ik heb wel kassa ervaring en ik heb mijn L.H.N.O en K.M.B.O diploma en sociaal hygienne.

10. susanne@bythestones.com

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens op www.all1one.com

Zij regelen relatief goedkoop een stage voor je in het buitenland.

Groetjes,

Sanne

11. Fazid

Fazid New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hay ik ben Ilahi van Suriname ben een jonge van 22 jaar en wil naar Curacao komen om daar te werken wie kan me mischien helpen met een verblijfverguning Email:a_ilahi1986@hotmail.com

Gr.A.ILahi

12. Donna

Donna New Member

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben Donna en werk bij een immigratiekantoor hier op Curacao, als je vragen hebt kan ik die beantwoorden. mail me donnavermeulen at gmail punt com

13. atiq

atiq New Member

Lid geworden:
    5 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van bangladesh gekomen en ik heb een jaar verblijfsvergunning als ik naar curasao wil voor vakantie ongeveer 2 weken.
    Heb ik een visum nodig?

atiq

14. atiq

atiq New Member

Lid geworden:
    5 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van bangladesh gekomen en ik heb een jaar verblijfsvergunning als ik naar curasao wil voor vakantie ongeveer 2 weken.
    Heb ik een visum nodig?

atiq

15. Louis van Putten

Louis van Putten New Member

Lid geworden:
    23 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat je wilt weten over een werk- of verblijfsvergunning voor Curaçao kun je vinden op de website http://www.bonbini.net/

Zij verstrekken veel informatie en regelen alles voor je als je dat zou willen.

16. ikbreakdance@hotmail.com

Lid geworden:
    25 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  17. suzie_djomarto

suzie_djomarto New Member

Lid geworden:
    25 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi vrienden
    ik ben lientje
    ik wil graag mijn verblijf vergunning aanvragen
    ik ben getrouwd op curacao mijn man is daar geboren dus een antilliaan
    wat heb ik allemaal nodig voor mijn aanvraag wie kan me helpn
    dank u en vriedelijk groeten lientje

18. Carol

Carol New Member

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi kwil verhuizen naar curacao...woon in suriname en wil weten, waar n visum aan te vragen...en wat de procedure is om n verblijfsvergunning en werkvergunning aan te vragen..
    bij voorbaat dank voor jou medewerking en vriendelijke groeten :)

19. beachgirl

beachgirl New Member

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Lientje, je hebt niets nodig, je hebt het al ... getrouwd zijn met een Antilliaan geeft je automatisch een vergunning ...

en een visum bestaat hier niet, Carol ...
    als je een baan hebt, dan kan je a.s. werkgever een woon/werk/verblijfsvergunning voor je aanvragen ... maar hoe dat verder precies gaat, dat weet ik niet ...
    ik ben n.l. hier geboren :D ...

20. Jeannie

Jeannie New Member

Lid geworden:
    30 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen die graag over verblijfsvergunning informatie wil hebben kunnen DOS MUNDOS bellen. Ze zijn in WTC gevestigd. Voor hun telefoonnumer kun je 9221 bellen. Zij kunnen zelf alles voor je regelen ter betaling.

Deel Deze Pagina