visum laos

Discussie in 'Laos' gestart door Vivian, 2 dec 2007.

1. Vivian

Vivian New Member

Lid geworden:
    2 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga volgend jaar naar thailand (1 maand)dan reis ik door naar laos (1 maand) en cambodja(3 weken).... is het verstandig in nederland al een visum aan te vragen voor laos en cambodja, of is dat daar ook wel makkelijk te regelen?
    groetjes vivian

2. ablh

ablh New Member

Lid geworden:
    4 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben net terug van Laos, Thailand, China, Vietnam en Cambodja.

Alles in 4 weken gedaan. Is een keuze je ziet niet alles, maar wel van ieder land wat.

Laos = in Laos op vliegveld geregeld 30 $
    Vietnam = vooraf in BKK geregeld (mutiple) 100 Euro
    Cambodja = op vliegveld geregeld 25 $

Dus maak je geen zorgen alles binnen 20 min voor elkaar.

Denk nog wel aan overgewicht van je koffers, dit is op de heen reis veel voordeliger $$ dan bij vetrek $$$.

Denk ook aan de belastingen die je bij vertrek dient te betalen.

3. kopindiemen

kopindiemen New Member

Lid geworden:
    22 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    laos kost nu 35 US$ (of VEEL meer in abht), voor NL, duurt 30 dgn=GEEN maand!
    VNma voor 1 entry, 1 maand= 35 US$+sommige kosten, IF done here in BKK. MUST be pre-arranged, can also do in lao or Khmer
    3.OFFICIAL price for Camb=Lhmer is 20 US cash, exact, at any border or airport. BUT most times they want more, more , more.
    dus sla wat doolah-tjes in als je nog in NL bent.

4. one2cycle

one2cycle New Member

Lid geworden:
    18 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben in mei 2007 in thailand laos en cambodja geweest geen problemen gehad met visa .

Onze route was bangkok - vientianne (grensovergang Nong Kai)-Dong Det-Phnom Phenn.

Wij deden alles met de bus en hebben nergens problemen gehad overal waren de visum te krijgen ook al werdt er wel eens wat anders verteld.

1 tip. De trip met de bus vanuit Dong Det (Laos) naar Phnom Penh is een van de slechtste die we ooit meegemaakt hadden. 19 uur in een minibusje met 25 man ,midden in de nacht door de jungle over een modder en kuilenweg voor 6 uur. Om 07.00 u vertrokken om 03.30 in phnom penh.

Maar je maakt zo wel wat mee.

Succes

5. sander_putmans

sander_putmans New Member

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb destijds mijn visum geregeld in Laos op het vliegveld van Vientiane. Dat was geen probleem inderdaad. Betalen, klein formulier invullen en het is geregeld.

Ik heb ook een paar vraagjes: Is het mogelijk om aan de grensovergang tussen Thailand en Laos een visum te regelen? En is het mogelijk om er één te regelen als ik vanuit China via Boten (grensplaats) Laos in zou willen?

Nog een vraag: Het visum is 30 dagen geldig. Als ik langer daar wil blijven is het mogelijk om het te verlengen in Vientiane heb ik eens gelezen. Het kost 2 of 3 dollar per dag. Ik denk dat ik langer als 30 dagen in Laos wil blijven en ik wil het dan ook verlengen als dat gaat. Zou dat makkelijk te regelen zijn en alleen in Vientiane kunnen? Ik wil in Noord-Laos misschien wat langer blijven en het is dan een flinke reis naar Vientiane. Iemand ervaring o.i.d. ?

6. ilse_decoo

ilse_decoo New Member

Lid geworden:
    20 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook bezig om m'n reis te plannen naar Laos, Cambodja en Vietnam. Zo te horen kun je makkelijk op de grotere vliegvelden je visum regelen. Duurt dit lang? En moet je er enkele dagen op wachten (staat op sommige sites)?

alvast bedankt!

7. dick@hetnetniet.nl

dick@hetnetniet.nl New Member

Lid geworden:
    2 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een visum on arrival kun je overal aan de grens regelen, kost je 35 dollar en je kunt er op wachten.

8. sander_putmans

sander_putmans New Member

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dick: bedankt!

Iemand ervaring met het verlengen van het Laotiaanse visum? Ik wil er nl. langer als 30 dagen blijven.

9. defluiter

defluiter New Member

Lid geworden:
    9 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    visum laos geen probleem bij de grens 10 min. heerlijk land trouwens! dlow boat over de mekong vond ik geweldig. wel een kussentje meenemen of kopen!

10. karin1976

karin1976 New Member

Lid geworden:
    19 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben in hanoi het visum gekocht voor 30 $ en ze zeiden dat die voor 30 dagen was. maar bij de grens zeiden ze als je het visum van te voor koopt is het 60 dagen geldig en anders 30 dagen.

11. Henk Willems

Henk Willems New Member

Lid geworden:
    17 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gaan binnenkort 5 weken naar Laos en Cambodja, nu heb ik een vraag over het geld wat wij mee willen nemen,

Wat is gangbaarder dollars of euro's zo te lezen is voor de visa's nog steeds dollars.

Mvg,

Henk

12. Jimmy Brew

Jimmy Brew New Member

Lid geworden:
    19 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Henk,

Het beste kun je een stapeltje Dollars meenemen (100 dollar is genoeg om binnen te komen).
    Je wilt 5 weken gaan, dat is dus langer dan 30 dagen. Dan zul je dus tussendoor je visum moeten verlengen.
    In sommige betere restaurants accepteren ze Kip, Euro en US Dollar.

Er zijn niet heel veel pinautomaten te vinden in Laos, maar als je er een vind.. Trek dan een paar honderdduizend kippen uit de muur.
    50.000 kip is ongeveer 4 euro.

En die US Dollars kun je het best meenemen omdat ze op het vliegveld en de grenzen alleen Baht, Kip of Dollars accepteren.

Veel plezier in Laos ;)
    Ik ben daar ook weer een maandje als ik mijn reis maak. Om eerlijk te zijn, daar eindigt mijn reis en kom ik weer naar NL :p

13. Jimmy Brew

Jimmy Brew New Member

Lid geworden:
    19 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar wat meer advies..

Over dat verlengen.. Dit is heel moeilijk te doen, zelf heb ik nooit geprobeerd om de grens over te steken en weer terug te gaan (wat je bij Thailand dus moet doen als je langer dan 60 dagen blijft..)

en die 100 US Dollar bedoelde ik dus voor de ~35 dollar voor Entree, en de rest als reserve "voor het geval dat"

Ik adviseer je om voor 30 dagen Laos te verlaten en je reis verder te maken in andere landen! (Cambodja)
    Dit omdat je denk ik geen zin hebt ik een hele dikke boete of misschien zelfs een celstraf.

Met vriendelijke groet,

Jimmy

14. pong2

pong2 New Member

Lid geworden:
    17 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    VISUM Kost sinds 1/1/09 nu 37US$ voor NLers.
    is aan ELKE grenspost te verkrijgen, dwz elke grenspost die witneuzen wil behandelen=niet allemaal! vrijwel niemand regelt het vantevoren meer.
    Verlengen kost nu 5$ per dag+nog een 5 of 10$ als ''kosten''. dus plan gewoon wat beter-ik zie niet veel reden om nu juist 33 of 34 dagen daar te zijn.
    de embassy in BKK-als je echt kopppig bent-is ver weg, vrijwel niet te vinden en heeft het niet zo op die stinkende en onbeleefde witneuzen (en wees eerlijk-onbeleefd zijn wij als NLers echt giganties in hun ogen). er is ook een cinsul in Khon Khaen die wat makkelijker er mee omgaat. het schijnt inderdaad-maar onbevestigd-dat vooraf geregeld wat meer kost maar 60 dagen geeft.

15. Tally

Tally New Member

Lid geworden:
    19 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen vanuit Thailand naar Laos. Vanuit Laos willen we naar Cambodja. Kunnen we bij de grensovergang(en) dan een visum krijgen?
    Of moeten we dit al eerder in BK regelen?

Groetjes,
    Tally

16. Tally

Tally New Member

Lid geworden:
    19 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen met de ferry vanuit Thailand Chiangkhong de Mekong oversteken. Hier is het dus geen probleem om je visum ter plekke te regelen?

Vanuit Laos willen we vanaf Si Phan Don (4000 eilanden zuid Laos) naar Cambodja gaan. Ook hier geen probleem je visum ter plekke te regelen?

Tally

17. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf Chiang Khong naar Huay xai (laos) geen probleem! Aan de ene kant van de rivier krijg je je exitstempel van thailand, met de boot over en dan papieren invullen voor Laos (niet vergeten pasfoto's mee te nemen!) 35 dollar betalen (prijs van februari '09)en ze maken terplaatse je visum.

De andere grenspost ben ik niet over geweest.
    Veel plezier!
    groeten

18. timtitarsolej

timtitarsolej New Member

Lid geworden:
    12 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben van plan vanaf 16 september 5 maanden door zuid-oost azie te reizen, te beginnen in China en vervolgens Vietnam,Laos,Cambodia,(misschien Indonesie) en als laatst Thailand.
    Heeft iemand hier ervaring mee en ook qua visa terplekke regelen in azie?
    Ik hoor het dan graag.

Alvast bedankt
    Tim

19. dreetje_de_vries

dreetje_de_vries New Member

Lid geworden:
    27 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,

Ik wil volgend jaar naar Laos en Cambodja. Ik vlieg op Bnagkok en reis dan door naar Laos. Voor Laos heb ik drie weken de tijd, maar tussendoor moet ik een paar dagen terug naar Bangkok. Daarna wil ik laos dus weer in. Is dit qua Visa mogelijk? Moet ik dan twee keer een visa aanschaffen of kan ik ook een visa halen voor meerdere entry's? Graag hoor ik van jullie.

Groeten Andrea

Deel Deze Pagina