Visum voor Nederland geweigerd

Discussie in 'Filippijnen' gestart door lars21088, 10 jul 2014.

1. lars21088

lars21088 New Member

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
    Mijn vriendin en ik hebben een visum aangevraagd voor een kort verblijf in Nederland (max 90 dagen) Hiervoor alle benodigde papieren ingeleverd. Reservering ticket, garantstelling gemeente, letter of employment, reisverzekering, mijn arbeidscontract en loonstroken, van beiden kopieën van paspoort. Mijn vriendin heeft netjes alles afgeleverd bij de ambassade in Manilla, daar werden nog wat vragen gesteld en alles was in orde. Nu vandaag een harde afwijzing. Met als hoofdreden dat men bang is dat zij niet zal terugkeren, dus gevaar voor illegale immigratie. Terwijl dit helemaal niet het geval is. Nu willen we bezwaar maken, en men zegt dat we meer bewijzen moeten aantonen dat zij terug zal keren naar de Filipijnen.(U moet aantonen dat u tijdig zult terugkeren naar uw land van herkomst. Hierbij wordt bijvoorbeeld gekeken of u een sterke sociale en/of economische binding hebt met uw land van herkomst.) Aldus de IND. Mijn vraag aan jullie is wat deze bewijzen kunnen zijn? Foto's?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen, want we hebben er beiden veel verdriet van.

2. moosten@hotmail.com

moosten@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    10 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wat ze verwachten is een arbeidsovereenkomst zodat ze terug gaat om te werken. Een eigen huis is een goede. Kinderen die daar blijven. Misschien ouders waar ze voor moet worgen alhoewel ik dat niet zeker weet.
    Dit zijn het soort dingen waar je aan moet denken. Dus dingen waar uit blijkt dat ze een reden heeft om terug te keren naar het land waar ze vandaan komt.
    Als je zulke bewijzen niet kan overleggen dan is de kans erg klein dat ze het visum gaan goedkeuren. Foto's zijn zeker niet genoeg. Het moeten contracten/eigendomsbewijzen zijn etc.

succes

3. isa1009

isa1009 New Member

Lid geworden:
    17 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Lars ik zal je zeggen dat ze het land niet uitkomt als je daar zelf niet bent geweest.
    Begin er niet aan,als jezelf niet eerst daar bent.
    Er bestaat een instantie dat heet CFO daar moet ze eerst heen en die laten je eerst heel veel papieren regelen voordat ze je haar afwijzen.
    al heb je alles visa van de ned ambasade,de imigratie op de luchthaven vraagt email gesprekken foto,s goedkeuring van CFO,waar komt het geld van de ticket vandaan ze vinden wel iets om haar af te wijzen.ook aal heb je goekeuring van het CFO is het nog niet zeker dat ze haar laten gaan bij de immigratie.
    Dus haal haar op en ga daar samen naar de CFO,anders vergeet het maar.

4. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Isa heeft inderdaad gelijk zonder er zelf (fysiek) er te zijn op de filippijnen kun je het wel vergeten. bedenk dat OOK de Filipijnse douane (op NIAA/manila vliegveld) haar het uitreizen kan verbieden zelfs al heeft ze een shengenvisum en dit gebeurt steeds vaker. Waneer ze samen met jou reist zal dit minder snel gebeuren. OOK is het mogelijk dat de kmar zelfs op schiphol (of de douanes van andere EU luchthavens)haar retour stuurt naar de filippijnen en ook dit gebeurt steeds vaker, zeker waneeer de filipina domme antwoorden geeft op soms (domme) vragen.Waneer jullie samen reizen kun jij die antwoorden geven en dat biedt meer zekerheid. TIP neem vooral kopieën van je loonstroken, GARANTVERKLARING, medischeverzekering, arbeidscontract etc mee, ook bij het inreizen in de eu en het uiterizen op NIAA.

Deel Deze Pagina