visum voor Vietnam via Thailand

Discussie in 'Vietnam' gestart door Cora den Ouden, 2 nov 2010.

1. Cora den Ouden

Cora den Ouden New Member

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste vietnamreizigers,

Over 3 maanden vertrekken wij naar Vietnam/Cambodja. Nu weet ik inmiddels dat het visum voor Cambodja te koop is aan de grens, maar hoe gaat dat met Vietnam? Wij vliegen eerst naar Bangkok en daarna door naar Vietnam. Moeten wij het visum in Vietnam eerst aanvragen in Nederland of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoor graag van jullie.

2. Jolyn

Jolyn New Member

Lid geworden:
    2 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Cora,

Wij gaan over een maand naar Vietnam toe. Wij hebben vorige week ons visum opgehaald in Den Haag. Dat is op je paspoort sturen naar de ambassade in Den Haag de enige veiligste en goedkoopste manier op hieraan te komen. Van te voren kun je het formulier downloaden of je vult hem bij de VIetnamese ambassade in Den haag ter plekke in. Vergeet niet een pasfoto me te nemen, kosten : 65 euro

3. TONDEKOK@HOME.NL

TONDEKOK@HOME.NL New Member

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Cora,

Het opsturen of naar den Haag gaan en zo je visum verkrijgen is niet de enigste, veiligste manier.
    Het is wel één van de duurdere.

Als ik je goed begrijp kom je vliegend Vietnam binnen. Wanneer je land in Saigon, Danang of Hanoi.
    Het goedkoopste en ook een veilige manier is via "visa on arrival".
    Je vraag een "letter of approval" aan bij een Vietnamees of nederlands bureau dat daar ook in handeld.
    Je krijgt dan een brief dat je Viet Nam in mag.
    Elke luchtvaartmaatschappij accepteert deze gelijkwaardig als een visum. Bij aankomst op de genoemde vliegvelden ga je naar een aparte balie en daar geef je je paspoort + brief+ pasfoto af en vul een formulier in ( deze kun je ook downloaden op diverse sites) en voor 25 dollar krijg je een visum. dan door de douane. Totale tijd die het meer kost bedraagt rond de 15 a 30 minuten en je hebt, met de huidige dollarkoers, tussen de 20 en 30 dollar bespaart pp. afhankelijk van welk bureau je gebruikt maakt

Via VOA ben ik al meer dan 10 keer Viet Nam binnengekomen.

gr
    Ton.

4. Cora den Ouden

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Ton,

Geldt bovenstaand ook als ik wij eerst een nacht in Bangkok hebben geslapen?

groetjes Cora.

ps en waar kan ik die formulieren downloaden?

5. TONDEKOK@HOME.NL

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Cora,

Voa geld alleen via de lucht Viet Nam binnenkomen op de eerder genoemde luchthavens.

Je kan deze brief, zie het vervolg voor diverse periodes aanvragen 1 of 3 maanden en ook meerdere binnenkomsten; de eerste moet dus via de lucht en de volgende kan gewoon over land.
    Waar je vandaan komt maakt niet uit. Het enige wat teld is de einddatum, zoals bij een gewoon visum. Je mag later, niet eerder, dan de ingangsdatum het land binnenvliegen, maar niet later vertrekken, zoals ook bij een normaal visum.

Je kan de letter of approval niet downloaden Cora, deze moet je kopen via een bureau. De prijs van een Vietnamees bureau ligt tussen de 15 en 20 dollar. Via de mail krijg je dan een brief van de Vietnamese immigratiedienst.
    Deze brief staat gelijk aan een visum voor de luchtvaartmaatschappijen en laten je dus het vliegtuig in. Op het vliegveld in Saigan bv. zie je in de douanehal aan de linkerkant een kantoortje en daar ga je naar toe en lever 1 pasfoto en de letter en het applicatie formulier in.

Deze kun je hier bijv. downloaden
    http://www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf
    Thuis invullen.
    En de uitleg bij deze link
    http://www.visumvietnam.nl/visa2/applicationformhelp.html

Na wat tijd, 15 a 30 minuten krijg je je visum tegen betaling van 25 dollar.
    Nu kun je door de douane. Meestal zijn de andere passagiers al weg, dus de tijd die zij gewacht hebben heb je gewacht bij het VOA kantoortje. Tijdverlies is dus nihil.

Klinkt misschien een heel gedoe, maar het is een fluitje van een cent.

Wanneer je een bureau wilt uitzoeken om deze Visa aprovall letter te laten regelen, vul bij google visa Vietnam in en je vind er genoeg.
    Ook op de diverse sites kun je er voldoende vinden. Ook zijn er nederlandse bureau's aktief maar dan betaal je de prijs van vietnamese bureau's (dollars) in euro's. Maar is natuurlijk nog goedkoper dan het aangetekend opsturen of naar den Haag gaan ( snipperdag, benzine, parkeren). Dus voor rond de 18 euro( nederlands Bureau) + 25 dollar heb je je visum.
    Scheelt al snel 30 euro pp verdiend met wat typen en printen.

Ik kan je helaas geen bureau adviseren omdat ik van mijn Vietnamees reisbureau, die al mijn reizen regelen, dit als service erbij doen en dit ook weer uitbesteden.

Maar waarschijnlijk in dit forum of forums als wereldwijzer, tripadvisor, loneyplanet enz worden er genoeg genoemd die betrouwbaar zijn.

Ik hoop Cora dat het het beetje duidelijk is hoe het werkt.

gr
    Ton.

6. Cora den Ouden

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Ton,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Inmiddels gegoogeld en gevonden. Inderdaad niet moeilijk. Gaan wij doen zo. Wij reizen veel maar normaal koop je een visum "gewoon" op het vliegveld. Nu ook maar met een aproval letter. Scheelt een boel tijd en geld.

Nogmaals dank, over 3 maanden gaan wij Vietnam ontdekken, na Afrika en andere Aziatische reizen zijn wij zeer benieuwd.

Jij ook veel plezier in Vietnam.

Groetjes Cora.

7. TONDEKOK@HOME.NL

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Cora,

Dank je wel Ik wens je ook veel plezier met het uitdokteren met je vakantie en hoop dat al je verwachtingen waar gemaakt worden.
    Ook hoop ik stiekem dat je verliefd wordt op dit land en de mensen .

Als je nog vragen hebt wil ik die graag beantwoorden,zonder enig winstbejag, zoals andere reageerders die ik soms voorbij zie komen.

succes,

Ton.

8. benhungto

benhungto New Member

Lid geworden:
    18 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gevonden de site is goedkoper, het kost slechts $10 en krijg binnen 2 dagen
    https://getvietnamvisa.com

Of deze <a href=http://www.hotels-in-vietnam.com/vietnam/vietnam-visa.html>Vietnam Visa</a>

Deel Deze Pagina