Vliegen met de baby van 9 maanden.

Discussie in 'Curacao' gestart door Margarita, 11 sep 2006.

1. Margarita

Margarita New Member

Lid geworden:
    28 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gaan in januari op vakantie naar Curacao en dat is ongeveer 10 uur vliegen.
    Maar wie heeft hier ervaring mee, en evt tips waarop ik moet letten.

Groetjes, Margarita

2. saviri@casema.nl

saviri@casema.nl New Member

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hai,
    Ik ben toen mijn zoontje 1 jaar was naar Spanje gevlogen en onlangs nog naar Brazilie (8,5 uur).
    Wat ik jou adviseer is om iets mee te nemen waar je kleintje op kan sabbelen tijdens het opstijgen maar vooral het landen (bijv.een flesje of een speen)wij hebben beide keren een paar speeltjes boekjes en een portable DVD meegenomen (nisschien kijkt hij of zij wel teletubbies of iets dergelijks?)en niet te vergeten de favoriete knuffel.
    Gelukkig slapen veel kleintjes in een vliegtuig door het monotone geluid van de motor.
    Beide keren is het bij ons heel goed gegaan...de belangrijkste tip maak je niet te druk als je kleintje het even niet meer ziet zitten en kijk als je een niet te volle vlucht heb of je kan zitten in een rij waar eventueel een stoel over is, want ja ze hebben geen eigen stoel.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    En o,ja neusspray hebben wij ook geprobeerd maar dat haalde bij ons niets uit.
    Succes en veel plezier.

3. info@de-plantage.com

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Margarita,

Ik ben 6 x in mijn eentje op en neer gevlogen met een klein kindje (3,6,9 maanden, 1,2 en 2,5 jaar). Ik moet zeggen, het ging elke keer boven verwachting. Als je baby fysiek niet erg groot is kan hij/zij nog net in een babybedje van de KLM. Zo niet, vraag toch een stoel bij de "family row", waar je een maxi-cosi kan plaatsen of een speelkleedje op de grond. Het valt hartstikke mee, hoor! Als je baby nog een middagdutje doet, ben je zelf ook een tijdje vrij om rond te lopen e.d. Een prettige vlucht toegewenst!

Isa
    www.de-plantage.com

4. Margarita

Margarita New Member

Lid geworden:
    28 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, Bedankt voor de tips! ;-)
    Ik heb eigenlijk nog een vraag; Hoe zit het eigenlijk met de kinderwagen mag hij mee tot aan de deur van het vliegtuig ? wij hebben er één van stokke. Misschien zegt dat jullie niets. Maar een baby van 9 maanden kunnen we niet de hele tijd vasthouden tijdens het lopen.

5. info@de-plantage.com

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Margarita,

Hangt er helemaal van af met welke maatschappij je vliegt en welke grondstewardess aan het werken is. Ik mocht met ArkeFly nooit helemaal in het vliegtuig met de buggy, moest aan het eind van de slurf opgevouwen en ingeleverd worden. Fijn als je alleen reist en 2 tassen plus een baby bij je hebt. Met de KLM mocht ik 2 keer de buggy helemaal naar binnen nemen. De andere keren niet. Wat vervelend is - als het pas bij de slurf wordt afgenomen dat je het waarschijnlijk als 1 van de laatste stukken bagage op Cur. terug krijgt. Lang wachten, dus. Probeer het gewoon! Veel succes!

Isa
    www.de-plantage.com

6. saviri@casema.nl

saviri@casema.nl New Member

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er een beetje aan met wie je vliegt, hoe groot de kinderwagen is en of de Crew veel bagage bij zich heeft (anders kan ie in die kast)
    Meestal bij Arkefly moet je m bij de slurf inleveren, gelukkig lag hij bij ons bij het uitstappen weer bij de slurf, dus konden we hem zo weer pakken. Bij KLM mocht ie bij ons ook mee, de enige keer dat wij m in moesten leveren lag hij ook weer netjes bij de slurf.
    Ik gok dat jullie kinderwagen echt een wandewagen is, dus zal je m inderdaad bij de slurf moeten achterlaten.

7. rm

rm New Member

Lid geworden:
    28 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wij ook altijd deden, is even op de stoel van de stewardess gaan zitten en kind lekker op de grond laten spelen (je hebt daar wat meer ruimte).

8. lennart@schoonhoven.biz

Lid geworden:
    11 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan 28 december naar Curacao met 3 kinderen, 4, 3 en 9 maanden.
    Ik ben ook benieuwd hoe ons kleine mannetje zich gaat houden, stil zitten is niet zijn sterkte kant...
    Is het gek om hem een pilletje o.i.d te geven voor vertrek?

9. info@de-plantage.com

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Neeeeeeeeee, geen pilletje! Dat is erg zielig zoiets!
    Maak je geen zorgen als hij niet stil wil zitten, hij kan in een vliegtuig toch niet weglopen. Neem de tips hierboven ter harte en denk maar dat de vlucht (hoewel lang) maar tijdelijk is. Veel plezier en laat je kinderen gewoon kinderen wezen.
    Groetjes,

Isa
    www.de-plantage.com

10. Margarita

Margarita New Member

Lid geworden:
    28 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reactie's. :)

Nu had ik nog een vraag, moet mijn zoontje nog ingeënt worden ?
    Wie weet dat..

11. Margarita

Margarita New Member

Lid geworden:
    28 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het maar even na gevraagt bij de GGD. Kinderen tot 1 jaar hoeven niet ingeënt te worden, omdat ze nog genoeg antiestoffen hebben van hun moeder. Kinderen na 1 jaar moeten wel worden ingeënt. Dat is mij verteld.

12. isadiet

isadiet New Member

Lid geworden:
    9 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook niet waar. Je hebt helemaal geen vaccinaties nodig als je naar Curacao reist.
    Kinderen niet, volwassenen niet.
    Als je met vakantie naar Curacao komt, heb je medisch gezien niets nodig. Als je komt wonen moet je je inentingskaart meenemen van het consultatiebureau en krijgt je kind hier bij de lokale consultatiebureau de verdere vaccinaties.

Groetjes,

Isa
    www.de-plantage.com

13. Margarita

Margarita New Member

Lid geworden:
    28 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vond het ook al vreemd, ik had er nog nooit van gehoord. Ik wilde het alleen even navragen voor m'n zoontje. Wij komen nu voor de 4de keer. En wij hebben zelf toen ook geen vaccinaties gehad.

Groetjes, Margarita

14. ilsreoelofs

ilsreoelofs New Member

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen graag in het najaar naar curacao, met onze baby van dan 8 maanden. Heeft iemand nog tips voor een accommodatie?

15. Arfella

Arfella New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

op 6 april a.s. vliegen wij met onze dochter van 7 mnd naar curacao. Ik maak ik mij zorgen want ik kom er dus net achter dat Arkefly geen babybedjes aan boord heeft. Wat nu te doen, maxicosi meenemen (erg zwaar) of zullen we kans maken op een extra stoel waar ze liggen kan? Iemand nog tips voor mij?

16. joyce

joyce New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij zijn net terug van 2 heerlijke weken Curacao. Mijn kleindochter van 12 weken is ook meegegaan. In het vliegtuig ging het heel erg goed. Wij vlogen met de KLM en zijn hebben babybedjes. Bij het stijgen en landen moet je wel je kind drinken geven of een speen, dan hebben ze minder last van hun oren. Van zelfsprekend in Curacao je baby niet in de zon leggen. Ze heeft het heel goed gedaan daar, ook wel extra drinken geven. We zijn zelfs met haar naar het strand gegaan.Heerlijk was het.

17. jurjent

jurjent New Member

Lid geworden:
    24 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij willen graag in juli naar Curacao met onze zoon van 14 maanden. Wie heeft heeft hier ervaring mee i.v.m. de warmte.
    Groetjes,

Ineke

18. Sherry-lou

Sherry-lou New Member

Lid geworden:
    17 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

toen mijn oudste ander half was, ben ik met hem alleen naar curacao geweest. Vliegen ging goed. hij mocht niet meer in een bedje, maar gelukkig was de vliegtuig niet vol en had ik een extra stoel vrij. Hij heeft bijna de hele vlucht geslapen, dus lekker makkelijk!
    tip: probeer een plekje te reserveren achter de keuken of achter de toiletten. Heb je extra beenruimte en zou je hem op een deken voor je op de grond kunnen leggen, als hetdragen te zwaar wordt. We zijn toen in juni geweest. Lekker veel naar eht strand, niet vol in de zon, is goed te doen met hetweer voor de kleintjes. Luchtige kleding en veel korte broeken aan.
    Dit jaar in oktober gaan we met heel het gezin, inclusief mijn jongste die dan 14 maanden is. Ondanks mijn ervaring ben ik toch wel benieuwd. Want ieder kind is anders en reageert anders. Je moet vooral kalm lbijven als ouder. Ook al krijst hij heel het vliegtuig bij elkaar.

19. laurarepi

laurarepi New Member

Lid geworden:
    29 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gaan dit jaar met ons elf maanden oude zoontje naar Curacao. Ook in juni! Heeft iemand nog tips om te doen op het eiland? Zijn er leuke activiteiten die je met je kind kan doen?

Hebben jullie ook nog tips qua stranden. je hebt er zoveel op Curacao ;-D

Groetjes,
    Natascha

20. Jan.

Jan. New Member

Lid geworden:
    18 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nu echt niet begrijp van die ouders die persè met hun kleintje op vakantie moeten is; weten jullie wel wat je de kinderen en overige passagiers aandoen. Volwassene mensen hebben al last van de oren en dan maar te zwijgen over die kleine hummeltjes. Vraag eens aan het kind wanneer hij of zij pijn in de oortjes heeft of hij of zij blij is. De andere mensen die ook veel geld hebben betaald om een welverdiende te vieren scheep je ook op met huilende kinderen en de ergenis die er bij komt laat zich raden. Ga lekker met je kind(eren) naar de Efteling of Hoge Veluwe en ga pas vliegen als ze groter zijn zodat een ieder geniet van de vlucht.

Deel Deze Pagina