Vraag aan ervaren Gambia reizigers, enigszins benauwd.

Discussie in 'Gambia' gestart door Igor, 21 nov 2012.

1. Igor

Igor New Member

Lid geworden:
    21 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Wij willen ook graag een keer naar Gambia, dit ook omdat het maar vrij kort vliegen is en je dan al prachtig weer hebt.

Echter nu hoor ik veel dat de infrastructuur nog niet zo op orde is als bijvoorbeeld hotels in Egypte. Veelal ook geen all inclusive hotels.

Maar als je geheel ingeent bent, is de kans dan groot dat je toch nog ziek wordt. Zoals je in Egypte snel last krijgt van diarree. De kans dat je beroert weer terugkomt van vakantie, is die groot?

En is het comfort een beetje te vergelijken met dat van Cuba? Heb je bijvoorbeeld ook tropische beesten die bijvoorbeeld snachts je kamer binnenkomen? Was in Cuba wel zo.

En dan als laatste: Aangezien de meeste hotels met ontbijt zijn, is Gambia goedkoop verder met het uit eten en drinken gaan?

We zijn namelijk wel vaak al naar Egypte geweest en daar zit je all in al voor rond 650 euro 12 dagen in een 5 ster hotel.

Voornamelijk mijn moeder maakt zich wat ongerust over de gezondheidstoestand daar te Gambia als reiziger.

Ik hoop dat velen mij antwoord kunnen geven. Lijkt me wel heel mooi Gambia en op 6 uur vliegen zit je al in de 32 graden in de winter.

Mvg, Igor

2. Igor

Igor New Member

Lid geworden:
    21 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet bijvoorbeeld veel 2 sterren hotels die worden aangeboden, zoals palm beach. Is zoiets te doen qua comfort nog en qua gezondheid van eten/drinken?

Op zoover lees ik namelijk soms hele negatieve verhalen over die 2 sterren hotels. Jammer dat all inclusive ook weinig wordt aangeboden. Wel in Palm Rina, maar dat is ook 2 ster.

3. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Igor,

Kijk ff onder de volgende link hier op dit forum en ik denk dat je dan ook wel antwoord hebt op een groot deel van je vragen.

http://www.reisstart.nl/gambia/forum/28343/1/

4. Lily1949

Lily1949 New Member

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry zag dat de link niet goed werkt maar als je onder het forum onderwerp 'strand Kololi (voor Senegambiahotel) kijkt heb je een antwoord op een groot deel van je vragen. Groetjes en een fijne vakantie daar gewenst.

5. betty en fred

betty en fred New Member

Lid geworden:
    18 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar voor het eerst all-inclusive: Hotel ocean Bay in Bakau. 5 sterren. Mooi strand.
    Klein vissersplaatsje. Alle grote toegangswegen zijn inmiddels, vergeleken met een aantal jaren geleden, geasfalteerd. Goede wegen.Wij zijn nog nooit ziek geweest ondanks het feit dat ik geen malaria-tabl. mag slikken ivm medicijngebruik. Wel DEET-antimug gebruiken. Wij zijn ooit jaren geleden in een 2 sterren hotel (BADALA PARK) geweest. Is niet aan te raden. Maar ook daar zitten veel touristen. het is maar net wat je wilt en natuurlijk ook kan betalen. Je gezond verstand gebruiken mbt uit eten gaan. Is het er schoon etc. Je kan erg goedkoop en lekker uit eten.

6. betty en fred

betty en fred New Member

Lid geworden:
    18 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    P.S. Wij hebben nog nooit geen ongedierte in onze kamer gehad.

7. job

job New Member

Lid geworden:
    22 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Igor,
    Gambia is heel goed te doen, vooral voor een minder ervaren reiziger.
    Wij zaten in Senegambia beachresort. luxe, zeker voor afrikaanse begrippen. Verder zijn er op het resort 2 restaurants en net buiten het resort kun je voor heel weinig heel goed eten (22 euro voor 3 gangen met zijn 2en) Green mamba is een echte aan rader net als african queen.....Ongedierte zit overal, maar ik heb het niet gezien in Gambia op het resort. De huisjes worden ook goed schoon gemaakt. Het is zeker een aanrader. De plaatselijke bevolking is erg vriendelijk en zeer zeker niet zo opdringerig als in Egypte of andere Afrikaanse landen.

Deel Deze Pagina