Vraag voor Annelies

Discussie in 'Thailand' gestart door hans2007, 6 feb 2012.

1. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag dat je het ambitieuze plan had opgevat om 20000 Thb te gaan pinnen.
    Misschien ben je hierin iets te enthousiast, want mij lukte dat niet, ik kwam niet verder dan 10000 baht.

Misschien dat jij een tip hebt, want 2,25 euro kosten van de bank in NL en nogeens 150 baht van de bank daar hangt me zooooo de keel uit.

Hans.

2. corrie

corrie New Member

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan wel geen Annelies, maar wij pinnen ook altijd 20000 thb per keer. Zoals hier al eerder ergens geschreven with drawl kiezen.

3. Jeroentje

Jeroentje New Member

Lid geworden:
    2 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hans, het hangt van de limiet van je bank af. Ik heb een Rabobank en een ABN Amro pasje. Met de Rabobank lukt het nu om ongeveer 19.000 te pinnen (hangt een beetje van de koers af). Met de ABN kom ik niet verder dan 10.000

4. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden dit in 2010 ook voor het eerst? Al die jaren ervoor zonder moeite 20.000 bath gepint en toen kregen we er vaak niet meer uit dan 10.000 bath en we doorliepen het standaard menu als jaren ervoor-with drawl..

Langs de weg bij Laithai (benzinepomp)in Chiangmai kregen we uit een klein weggestopt automaatje wel 20k eruit en rond en op heel de Nightbazar nergens..vreemd hoor, vond ik dat toen. Zou dus best kunnen wat jeroentje zegt. Of zou het met de vulling te maken hebben? (ik noem maar wat).

5. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij pinnen altijd met abn, althans de laatste keer vorig jaar feb. Soms is het ff zoeken want niet alle automaten geven 20.000.
    Maar op meest plaatsen zijn er 10 tallen automaten.

Bij deze automaten worden geen kosten berekend.

Het zijn grijze ATM’s van een bank uit Singapore, de naam staat er niet groot op dus let op het scherm. Je moet op het scherm zoeken naar de naam Aeon of ACS. Het bedrag dat je opneemt wordt niet vermeerderd met 150 THB.

Als ik er toevallig 1 tegenkom pin en anders betaal ik ook die kosten hoor.

6. Guest116

Guest116 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen zomer konden wij nog gewoon 20.000 pinnen helaas in december nog maar 10.000 per x . pasje van de ABN AMRO

7. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    oh echt Marianne????

8. Guest116

Guest116 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las hier vd week dat je handmatig iets aan moet passen om 20.000 te kunnen pinnen. Ik zei dit tegen mijn man maar hij zei dat hij dat geprobeerd heeft maar dat het niet lukte.

9. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ING en kan bij iedere ATM 20.000 Baht pinnen, en soms zelfs 30.000. Alleen als de ATM niet vol is er een limiet aan het maximum aantal biljetten dat per keer uitgegeven wordt. Hiervoor verschijnt een melding op het scherm, met de vraag of je door wilt gaan.

Als je je pas in de ATM stoptkrijg je eerst een snelkeuze menu met een aantal bedragen. Ik heb het idee dat die bedragen aangepast zijn aan wat er vaak in die omgeving gepind wordt, op een lokale markt zie je zlefs wel 50 Baht staan, en dan maximaal 500 of 1000. In toeristische gebieden begint het met 1000, tot meestal 10.000, maar soms ook 20.000.

Als 10.000er niet staat moet kje achtereenvolgens kiezen:

-Other actions/options
    -Withdrawl
    -Soort rekening (lopende, spaar, of CC-kaart)
    Dan bedrag invullen.

Arjen.

10. Guest1760

Guest1760 New Member

Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist Annelies,,, Bij deze automaten worden geen kosten berekend.

Het zijn grijze ATM’s van een bank uit Singapore, de naam staat er niet groot op dus let op het scherm. Je moet op het scherm zoeken naar de naam Aeon of ACS. Het bedrag dat je opneemt wordt niet vermeerderd met 150 THB.

( maar sommige van deze automaten zie je al uit de verte, grote stcker erop AEON )

Durf niet met zekerheid tezeggen of ze misschien die 150 THB in je koers verrekenen....zouden zomaar slimme Thai kunnen zijn.

Toony,
    Homestay-chiangrai

11. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas is het zo dat ze elkaar (Thai en NL bank) lijken te leren hoe de toerist zoveel mogelijk uit te knijpen.
    Dat is wat je uit bovenstaand verhaal duidelijk wordt. Van 20000 naar 10000 levert 2x de opbrengst op in plaats van 1x.

Maar ik dank jullie hartelijk voor de tips !
    en hoop dat ze nog steeds van waarde zijn op mijn volgende reis .

Hans.

Deel Deze Pagina