Vraagje aan de Canada kenners

Discussie in 'Canada' gestart door Fred Happy, 10 feb 2011.

1. Fred Happy

Fred Happy New Member

Lid geworden:
    10 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan halverwege juni voor zo'n 23 dagen naar de westkant van Canada toe, BC etc.
    Zijn de hotels/motels/B&B veel duurder in juli dan juni? Aangezien wij alles met de auto willen gaan doen en in de gelegenheid zijn om begin juni te vertrekken.
    Ook staan wij voor de keus om de laatste dagen van onze vakantie in Toronto/niagara falls door te brengen.
    Is dit de moeite, aangezien dit ook weer de nodige kosten met zich meebrengt.
    Zijn de hotels/motels etc op de bonnefooi te doen?
    Wij zijn eerder in de USA(westkust) geweest voor 4 weken en daar hebben wij niets gereserveerd behalve aankomst en vertrek.
    Alvast bedankt voor de info,

2. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Juni valt niet in "Low season". De tarieven voor juni en juli zijn gelijk.
    Ik zou de laatste dagen besteden in Vancouver. Een geweldige stad en veel leuker dan Toronto. Ik zou dus ook niet die extra kosten maken voor een bezoek aan Niagara Falls.(druk,druk)
    Als de reis zich beperkt tot juni zou ik zeker niet bespreken. Misschien in juli voor de bekende plaatsen als Jasper, Banff onderweg iets vastleggen via internet of de lokale VVV.
    Je kunt ter plaatse nog wel eens "onderhandelen" over de prijs, zeker als je van plan bent om eens ergens 2 of 3 nachten te verblijven. Gewoon wat lager bieden dan hun gepubliceerde tarieven heeft af en toe wel succes, of vragen naar hun "best available rate". Dat heeft wel meer kans van slagen in juni dan in juli.

3. john.gosselink@hetnet.nl

Lid geworden:
    6 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    onzin, juni is over het algemeen een stuk goedkoper als juli. Toronto is zeker een bezoekje waard en de niagara falls zijn een must. Een beetje flauw om te zeggen dat het druk is, Banff is ook druk.

4. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Onsje minder mag ook wel, zeg.

5. Fred Happy

Fred Happy New Member

Lid geworden:
    10 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben meerdere keren naar NYC geweest en tja,wat heet druk?
    De planning is vooralsnog om de 19e juni te vertrekken tot de ong. de 15e van juli.
    Het zal dus 50/50 worden.Het zullen qua kosten géén honderden euro's schelen,wanneer wij alleen de maand juni zouden pakken,lijkt mij.

6. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Toronto is gewoon een klein NYC. Leuk, druk, interessant, maar haalt het toch niet bij Vancouver.Ja, wij vonden het heel erg (en te) druk bij Niagara Falls. Het is en blijft natuurlijk een fenomeen, maar ook een "tourist trap". Het is niet waar wij al jaren voor naar Canada gaan. Ik zou er geen meter voor omrijden-of vliegen en zeker niet een langer verblijf in Vancouver voor omruilen.
    De hoogseizoen-prijzen lopen van ca. eind april/begin mei tot ca. eind september. In juni is de bezettingsgraad natuurlijk een stuk lager dan in juli en is er meer in de aanbieding en is ook ter plaatse meer mogelijk in de sfeer van loven en bieden.
    Hou wel rekening met een heel druk weekend van 30 juni-3 juli(1 juli is Canada Day)

7. Fred Happy

Fred Happy New Member

Lid geworden:
    10 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast bedankt voor de info tot dusver.
    Als ik het forum een beetje doorlees, lees ik dat camperen ook aan te raden is mbv een tent oid.Niet dat we dat de hele vakantie zouden willen maar een paar dagen lijkt ons wel wat.
    Als er mensen zijn met suggesties,zijn die van harte welkom!

8. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn diverse mogelijkheden om een kampeeruitrusting te huren. Wat veel mensen echter ook doen is een basic kampeerset kopen bij b.v. Canadian Tire. Dat is niet veel duurder dan huren en daar kun je, zeker voor een korte periode heel goed mee uit de voeten.

9. ferry.marquart2

ferry.marquart2 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    De spullen die je koopt bij de canadian tire zijn wel echt van dramatische kwaliteit, echt noord-amerikaans. Echt genieten en het droog houden zul je dan niet.

Deel Deze Pagina