Vraagjes over vakantie naar Sri Lanka

Discussie in 'Sri Lanka' gestart door fransje.w, 21 jun 2016.

1. fransje.w

fransje.w New Member

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn man en ik zijn een beetje aan het rondkijken voor een vakantie naar sri lanka . Wij willen eigenlijk een strandhotel boeken(in de maand Januari....) voor 16 dagen en van daar uit wat trips ondernemen.
    mijn vragen.
    Heeft iemand tips voor een mooi strandhotel in het zuiden /westen van sri lanka
    Zijn er vanuit die hotels leuke trips te doen zodat je wel wat van het land kan zien.
    logies/ontbijt, half pension of allinclusive boeken? wat zijn de kosten van een maaltijd en drankjes in zo`n hotel over het algemeen......of is het aan te raden buiten de hotels te gaan eten indien dit niet te ver van een centrum af ligt.....wat betaal je dan voor een etentje en drankjes (grof geschat).
    Of is het beter om een rondreis met paar dagen strand te doen (in ons geval met prive chauffeur). ik weet niet of dit te zwaar voor mij is (heb gewrichtsproblemen en heb een rondreis Cuba gedaan maar was achteraf te vermoeiend voor mij doordat er te weinig rustpunten in deze reis zaten dus dat wil ik niet meer tenzij er genoeg rustperiodes in zitten) hoop dat iemand wat antwoorden heeft..... groetjes Fransje

2. erikdr2002

erikdr2002 New Member

Lid geworden:
    2 aug 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fransje,

Dapper hoor, de eerste post in 2 jaar plaatsen! Sorry dat daarom het antwoord wat lang uitbleef...
    Voor alle antwoorden verwijs ik je naar faqs hier
    http://srilankaprikbord.freeforums.net/board/5/sticky-hulpteksten
    met wel als globale aanwijzing:
    • Mooi hotel: er zijn er zat, maar advies hangt beetje van budget af
    • Kosten eten voor lunch en diner samen plus lokale drankjes in toeristenrestaurant 15-25 euro p.p.
    • In de faq over accomodatie staat een lijst met plaatsen waar je goed buiten de deur kunt eten. Kies je hotel in ander plaatsje, ja dan beter halfboard of AI boeken.
    • Leuke trips: is een andere faq, er zijn er tientallen
    • Echter: vanaf strand dek je maar 20-30% van de hoogtepunten van het eiland, als je zaken zoals de theeplantages of Sigiriya of een safari zou willen zien dan wordt het toch een tour. Die kun je zo vermoeiend of relaxed maken als je zelf wilt, met rustdagen er in, maar hoe langer de tour hoe duurder natuurlijk.
    Vervolg van de discussie: zal proberen hier ook zo af en toe te lezen, maar op bovenstaande site (prikbord) en op wereldwijzer.nl/srilanka ben ik vaker te vinden dus dan zou je vermoedelijk sneller antwoord krijgen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Deel Deze Pagina