Vragen maleisie

Discussie in 'Maleisie' gestart door susan_x, 5 jan 2011.

1. susan_x

susan_x New Member

Lid geworden:
    5 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wil graag 2 tot 3 maanden naar Maleisië, dit wil ik eigenlijk doen van begin maart tot eind mei. Alleen weet ik niet in welke periode je het beste kan rondtrekken.. iemand tips??
    en ik ben 17 jaar is het dan verstandig om alleen naar Maleisië te gaan?
    ook kan ik niet echt goed Engels is het vestandig om eerst een engels curcus te doen of is dat niet nodig ?

Graag hoor ik van jullie tips!!

2. Chantallie2

Chantallie2 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vorig jaar naar Maleisie geweest in de maand mei, helemaal te gek ! Heb een startpakket bij 333 travel gekocht met een bouwsteen naar taman negara. Alles goed verzorgd incl de transfer en hotel.

3. chel

chel New Member

Lid geworden:
    23 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    beste susan,

its is better to know some engels when you travel to malaysia.

4. info@interhomescout.com

Lid geworden:
    25 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is verstandig om eerst de engelse taal machtig te zijn alvorens je voor een langere tijd naar Maleisië vertrekt. In Maleisië spreekt men erg goed engels, dus je kunt je daar goed redden. Je kunt het hele jaar door goed reizen door Maleisie, zelfs in het regenseizoen(van november t/m maart.
    Maleisië is een veilig land, maar je moet altijd blijven oppassen.

5. bry

bry New Member

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Susan,

Maleisië is op zich wel veilig maar 17 jaar is tamelijk jong om daar in je uppie rond te lopen. Er zijn plekken, Johor Bahru bijvoorbeeld, waar je je best ongemakkelijk kan voelen.

Ga lekker met een maatje joh, veel gezelliger ook. Ik heb een weekje in KL gezeten, was toen ook alleen. En echt gezellie was 't niet.

Mocht je een vriendinnetje vinden, neem dan vooral een kijkje aan de Oostkust, want daar is het schitterend. Prachtige stranden, hele mooie Bounty eilandjes, bijna paradijselijk.

Je kunt er goed terecht bij een club aardige lui, Malaysia Sea Sports geheten. Die doen van alles wat met zee, strand en avontuur te maken heeft.

Kijk ff op http://www.malaysiaseasports.com/ Je kunt er ook een vuurvliegjes spektakel zien die je kennelijk nergens anders in de wereld ziet.

Maar Penang is ook heel leuk, met ontzettend lekker eten. En als je van jungle hiking houdt, moet je naar Taman Negara.

Maar ook Oost Maleisië is top, scubaduiken in Sipadan enz.

Kortom, je zult je niet vervelen :)

Wel zou ik je Engels wat opvijzelen, want is lastig als je je niet verstaanbaar kunt maken. Leer anders een paar woordjes Maleis, is heel makkelijk.

Veel plezier

6. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ja je bent jong, maar ik heb eerder zulke jonge reizigers gezien. Zorg gewoon dat je goed voorbereid bent. Dus weet waar je bent, waar je naartoe wilt. Wanneer je je ergens niet op je gemak voelt, blijf daar niet, maar zoek de drukte op en zorg dat je je weer veilig voelt. Vertrouw altijd je intuitie!

maleisie is makkelijk te bereizen, de organisatie van de busreizen zijn goed geregeld. Als je naar borneo wilt zijn er ook goedkope maatschappijen die daar heeen vliegen.

over de engelse taal. Hoe slecht is slecht? kun je bijvoorbeeld vragen naar de juiste weg? wanneer je in een noodsituatie komt zou jeje dan in de engelse taal kunnen redden?
    tijdens mijn eerste reis sprak ik ook niet zo goed engels, maar zodra ik in het land was ging het me best goed af. Ongemerkt pik je vrij veel op van engelse programmas.

Voor de zekerheid kun je een extra cursus volgen, bijvoorbeeld online.
    Succes en heel veel plezier!

op mijn website staan verhalen en foto's misschien handig bij het plannen van je reis.
    www.elizabeth-ontheroad.nl

Deel Deze Pagina