Vriendin geweigerd door Filippijnse douane

Discussie in 'Filippijnen' gestart door ton3@ziggo.nl, 24 jul 2012.

1. ton3@ziggo.nl

ton3@ziggo.nl New Member

Lid geworden:
    24 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wilde mijn vriendin uit de Filippijnen voor kort verblijf naar Nederland laten komen.
    Na wat 5en en 6en had ze haar visum!
    Zij naar het vliegveld met paspoort, visum, vliegticket (retourtje), kopie uitnodigingsbrief van mij en verzekeringspapieren voor Schengen.
    Ingecheckt bij KLM en koffer afgegeven.
    Wordt ze tegen gehouden door haar eigen douane en teruggestuurd.
    Reden: geen gelegaliseerde uitnodigingsbrief van mij.
    Die brief heeft ze wel maar zonder stempels.

Nou is het verhaal dat ik een brief via de Filippijnse ambassade in Den Haag, door BUZA en de Gemeente moet laten goedkeuren ????

IND in Den Haag kent het verhaal zo niet dus is verbaasd.

Samengevat:
    Ze mag Schengen wel in maar ze mag van de Filippijnen er niet uit.
    Mij dreigt een strop voor alle gemaakte kosten.

Wie kent deze regels ? Klopt het ? Wat moet ik doen ?

Bvd,

Ton

2. moosten@hotmail.com

moosten@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    10 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Ton,

Ze kunnen er inderdaad om vragen bij de douane in Ph. Het is niet een verplicht document maar er moet wel voldoende bewijs zijn dat de sponsor voldoende capabel is om sponsor te zijn. Als het niet overtuigend genoeg is dan kan deze gelegaliseerde brief uitsluitsel geven en kan ze alsnog het lang verlaten. Trouwens dit is geen gegeven. Zelfs met de gelegaliseerde brief kunenn ze vertrek tegenhouden als ze het niet vertrouwen.
    Dit probleem doet zich met name voor bij de jongere filipino's waarvan ze verwachten dat er in het buitenland problemen kunnen komen.

Een flauwe vraag maar wel noodzakelijk: Heb je geld voor een ticket gestuurd of heb je een ticket gekocht voor d'r?
    Ja deze vraag stel ik omdat dit soort dingen erg vaak voorkomen in Ph. De dames houden het geld en doen net alsof er iets fout is gegaan op het vliegveld.

3. NVL

NVL New Member

Lid geworden:
    16 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin ging ook met haar visum door de douane. Ze vroegen aan haar of ze foto's had van ons samen. Had ze niet bij. Ze mocht wel doorlopen naar de gate gelukkig.

Persoonlijk vind ik het belachelijk als ze iemand zo tegenhouden bij de douane. Je hebt aan alle eisen voldaan bij de ambassade.

Daarom vind ik het een goeie vraag van "Red"
    'Heb je geld voor een ticket gestuurd of heb je een ticket gekocht voor d'r?'

4. NVL

NVL New Member

Lid geworden:
    16 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ TonW

Ze had haar visum, ze was er bijna en dan is ze er nog niet. Heel veel sterkte ermee en succes.

5. jacks

jacks New Member

Lid geworden:
    16 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn verloofde uit de filipijnen is er gelukkig wel doorheen gekomen in manilla.Zij had ook het probleem dat ze geen gelegaliseerde uitnodigingsbrief bij haar had.Echter in de filipijnen gaf dit geen probelemen maar wel op schiphol.
    Ondanks dat ze keurig een copie hiervan had had ze net als bij jouw vriendin Ton geen gelegaliseerde uitnodigingsbrief.Toen mijn verloofde op schiphol lande werd ze eruit gepikt en ik moest me verantwoorden voor haar en nog een keer een garantstellings formulier ondertekekenDaarna kon ze eindelijk mee.

6. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze keer hadden we ook pech in manila, ze zijn er veel strenger geworden! we werden gevraagd naar de status van het visum in europa, verder naar mijn inkomen en naar de uitnodigingsbrief, hier had ik alleen maar een kopie van (want je moet natuurlijk het origineel inleveren op de ambassade). uiteindelijk werden we tegengehouden en moest ik eerst een uitnodigingsbrief laten zien. dus een financiele strop van vele duizenden euros! (we hadden het vliegtuig gemist, ik moest alleen terugvliegen, een uitnodigingsbrief halen bij de gemeente, terugvliegen en daarna samen op een nieuw ticket naar nl, ook waren we de bagage kwijt, die had men gehouden op NIAI maar er ontbrak 1 koffer. (die was waarschijnlijk wel naar schiphol gegaan en aldaar door iem. van de band gepikt! kortpom ze worden steeds moeilijker op de filippijnen.

7. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is inderdaad pech hebben, wat vreselijk voor jullie.

ik weet dat jullie geval niet apart staat want ik hoor meer van deze verhalen. Volgens mij kun je dit alleen maar voorkomen door twee uitnodigingsbrieven te halen op het stadhuis, (samen te reizen)en natuulijk alle andere papieren, ik hoor ook dezelfde verhalen op schiphol waar men ook veel strenger controleert en net als in manila geen BP meer laat doorgaan zonder alle papieren te controleren.

8. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vam de ambassade had ik gehoord dat men hier op de filipijnen steeds strenger wordt met het uitreizen dankzij de immigratiepolitiek van landen zoals nederland, oostenrijk en denemarken, men zegt nu hier als wij niet meer zo welkom zijn in europa dan zijn europeanen niet meer zo welkom in de filipijnen, Geert je wordt bedankt!

9. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenstaande klijkt mij sterk dat dit door GW komt, de dalende euro en dollar lijken mij een betere. Er valt nu eenmaal veel meer geld te halen in het midden oosten en zo azie, die mensen worden nu met alle egards behandeld, wij europeanen zijn niet zo interessant meer en dan kun je vervelende eisen gaan stellen zeker als die europeanen en amerikanen dit ook doen met philipinos.

10. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik merk dat men steeds vervelender wordt aan de grens in manila, ook ons vroegen ze een garantverklaring en mijn loonstrookjes, de loonstrookjes had ik niet (meer) want die lagen op de ambassade, gelukkig kon ik ze wel uitprinten via de mail, waar ze nog instonden. Helaas accepteren ze bij de douane op miaa geen schermoverzichten op laptops, tablets, pda etc etc, ALLEEN PAPIER = RECHTGELDIG. kortom wij konden pas de volgende dag vliegen, want we moesten eerst gaan prinen in een mall in manila, en dat koste mij dus 2 x 100 euro bij de KLM omboekingskosten, konden we trouwens ook direct regelen id zelfde mall, uiteindelijk op schiphol hetzelfde gedoe maar nu hadden we dus wel alle papieren! zorg er dus voor alle papieren bij je te hebben, incl. een orginele garantverklaring, vraag er dus 2 aan bij de gemeente 1 voor de ambasade en 1 voor de immigratie/douane van zowel manila/cebu als schiphol.

11. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ook voor het verlengen van de eigen toeristenvisum wordt men hier steeds moeilijker, zo moet je tegenwoordig charactereferences (vrouw, fam. werkgever etc.) hebben die men zelfs controleert, als dit te veel tijd kost en je de visatermijn overschrijdt is dat een extra boete. Ik deed het in de provincie (PPC), niet in mnl want daar was het altijd al moeilijk, en daar boden de beambten zelfs hun verontschuldigingen aan, soooory sir but it is new regulations, new RA (policy van de filipijnen). verlengen is trouwens ook een stuk duurder geworden. enfin 4000 peso lichter, maar kan wel weer 25 dagen blijven

12. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat men strenger is geworden op de phills is inderdaad waar. De overheid heeft een memorandum laten uitgaan dat er veel strenger gecontroleerd moet worden op inwoners van de usa, eu en nigeria, dit vanwege de grote problemen die het straatarme land heeft met het uitzetten/deporteren van amerikanen, maar ook duitsers en nederlanders en belgen die door de crisis in het land gestrand zijn, geen geld meer hebben en niet meer terug kunnen naar hun eigen land. Opvang in de BOIgevangenis (echt geen pretje) kost de filippijnen steeds meer geld.Overigens zijn het de Nigerinanen die het land proberen leeg te plunderderen dmv diverse bank en crd card fraude (want de beveiliging is een lachertje hier in de PHP.), ook europese crd cards worden daarom nu geweigerd door bijv. cebupacific. ( en alle andere ailiners)Bovenstaand is de reden dat men bij de immigratie steeds moeilijker wordt.

13. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    zelfs ontwikkelingswerkers moeten hier de volle mep betalen voor een visum, het is dus big business voor het land hier.

14. phillholliday

phillholliday New Member

Lid geworden:
    14 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    bij vertrek deed ook de douane van mdci (Clark) moeilijk op onze vlucht naar HKG. uiteindelijk konden we (ik en mijn filippijnse vrouw) vertrekken na het laten zien van garantverklaring, loonstoken en inderhaast uitgeprintte bankafschriften vanuit het internetcafe alhier op t' vliegveld. man, man wat is men moeilijk hier tegenwoordig!! op schiphol trouwens hetzelfde liedje, uitgerangeerd bij de kmar, men wilde nu hier haar reisverzekering en garantverklaring zien, want ze heeft een multi entry visum, tip aan alle reizigers, maar van te voren een kopie loonstroken, verz. etc. en wees niet gierig maar vraag 2x een garantverklaring aan op uw gemeente!

15. Michelle44

Michelle44 New Member

Lid geworden:
    29 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies hoe ik een nieuw topic kan starten, vandaar dat ik reageer op deze post... sorry voor de onduidelijkheid.

Voor een uitzending van het programma Metropolis ben ik op zoek naar een gemengd stel, waarvan de man Nederlands is en de vrouw uit de Filipijnen komt. Ik zou jullie graag wat meer willen vragen over de cultuurverschillen waarmee jullie te maken krijgen.

Ik ben te bereiken op: m.salomons@vpro.nl.

Groet,

Michelle Salomons

16. bambi

bambi New Member

Lid geworden:
    8 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    hi ik heb nog nooit douane gezien bij mijn talloze afreizen uit de filipijnen. alleen bij aankomst bij het buitengaan van de luchthaven staat er douane. en nog nooit hebben ze iets gevraagd

Deel Deze Pagina