Vrijheidsbeeld (Statue of Liberty) bezichtigen?

Discussie in 'New York' gestart door jopper00, 17 apr 2008.

1. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het mogelijk is om het Vrijheidsbeeld te bezichtigen? Kan je er ├╝berhaubt in? Ik zie op foto's namelijk weleens mensen in het beeld, maar lees er eigenlijk nergens iets over. Lijkt me namelijk een erg leuke ervaring om het beeld in te gaan en vanuit daar foto's van de stad New York te maken.
    Joost

2. anneleen_vandenberge

Lid geworden:
    14 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Joost,

sinds 9/11 is het beeld niet meer te bezoeken, je kan enkel nog tot aan de voet.

Groetjes Anneleen

3. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Anneleen, dank je wel voor je informatie. Jammer dat het niet meer kan, dan maar tot de voet voor een leuke foto en bewijs dat we er zijn geweest! :)

Heb je verder nog leuke tips voor NY? We gaan van 21 - 25 mei die kant op.

Groetjes Joost

4. anneleen_vandenberge

Lid geworden:
    14 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Joost,

ik ben een volle week geweest, twee weken geleden, en ik kan je al als raad geven (want ik zie dat je maar voor enkele dagen gaat): selecteren, selecteren, selecteren...

Elk stadsgedeelte is al meer dan een dagje waard, dus ja, het is voor een eerste keer NY echt hollen van highlight naar highlight;

ik weet niet wat je het meest interesseert, maar de City Pass is echt de moeite. Voor slechts 65 dollar kan je het Guggenheim, Moma, Metropolitan, Empire State, boottocht van 2u en natuurhistorisch museum doen. Dat laatste is niet echt de moeite, vond ik, maar voor die prijs echt een interessant aanbod. En eens je de pas hebt, hoef je niet meer aan te schuiven.

Leuke buurten: the villages, east en west, brooklyn Heights en buurt Dumbo), Harlem

Groetjes Anneleen

5. Broens

Broens New Member

Lid geworden:
    23 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, als je perse de Statue wilt bezoeken, dan zou ik lekker een trip er naartoe nemen.
    Een goedkoop alternatief is de gratis Ferry Boat die naar Staten Island voert.

In principe vaar je er langs, enige is dat je niet aan de voet staat.

Wat ook leuk is is Soho en Chinatown, je moet er wel van houden want schoon is soms anders :)

Have fun!

Deel Deze Pagina