vrijwilligers project Caucaia oplichting !!!

Discussie in 'Brazilië' gestart door ramirez.pedro30, 17 jan 2010.

1. ramirez.pedro30

ramirez.pedro30 New Member

Lid geworden:
    17 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Power of Universe Vrijwilligers vrezen slachtoffer te zijn van oplichter

“Braziliaans project is luchtkasteel”

Heestert
    Geert D. uit Heestert, die als voorzitter van een vzw twintig educatief-culturele centra beloofde te bouwen in sloppenwijken in Brazilië, ligt zwaar onder vuur. Vrijwilligers vrezen dat de man niet meer dan een oplichter is, terwijl het pand van de vereniging in de Gauwelstraat is verzegeld. D. zelf bevestigt dat er moeilijkheden zijn met het project, maar ontkent ook maar één eurocent in eigen zak te hebben gestoken.

Peter Lanssens

Tien maanden geleden stelde Geert D. uit Heestert zijn plannen voor. Hij toonde toen een maquette voor een eerste educatief-cultureel centrum in Caucaia aan de Braziliaanse kust met als doel de levenskwaliteit van kinderen te verbeteren. Van het project is echter nog niets in huis gekomen. “We vrezen dat het project nooit van de grond zal komen en dat het één groot luchtkasteel is. Er is nog geen bouwgrond, laat staan een bouwvergunning”, zeggen vrijwilligers Tom Couckuyt uit Heestert en Nele Soenen uit Kachtem, die momenteel in Brazilië vertoeven. “Hij is een fantast die zelfs de lokale bevolking bedriegt. Zo beloofde hij een sportclub en een lagere school veel geld dat ze nooit hebben gezien. Als het te warm onder zijn voeten wordt, verhuist hij om andere slachtoffers te zoeken. Het geld dat wij in het project hebben gestoken, is volgens ons verdwenen in de zakken van een oplichter.”

Federale politie
    Erwin Maes uit Beveren-Waas woont al veertien jaar in Caucaia en kent Geert D. goed. «Zijn schuldenberg wordt groter en groter. Ik schat die nu op 14.000 euro», zegt Erwin. «Beloftes maakt hij nooit waar. Lokale inwoners, die ook opgelicht zijn en zelfs al bezittingen moesten verkopen om te overleven, zetten druk op hem om het geld dat in het project is gestopt, terug te betalen. We hebben er gisteren (vrijdagmiddag, red.) samen met medewerkers en vrijwilligers over vergaderd en beslist om de ambassadeur van België op de hoogte te brengen en klacht in te dienen bij de federale politie in Brazilië. Hopelijk vlucht hij niet weg, want dat heeft hij drie jaar geleden ook al eens gedaan. Die man laat overal een puinhoop achter.”

Allemaal leugens
    In Heestert is de thuishaven van de vzw ondertussen verzegeld, de inboedel aangeslagen en de elektriciteit afgesloten. D. zou de voorbije achttien maanden zijn huishuur en elektriciteit niet betaald hebben. We slaagden erin om de man op te sporen in Brazilië. “Er zijn inderdaad moeilijkheden met het project, maar ik heb nooit één cent misbruikt”, bijt de man van zich af. “Het is de lokale administratie die me heeft genekt. Ik ben er zelf kapot van, want ik heb er ook kapitaal in geïnvesteerd. Voor de rest vertellen die vrijwilligers allemaal leugens, terwijl het ook niet klopt dat ik achterstallige rekeningen heb in Heestert. Ik ga mij nu stil houden en het project, waar ik al tien jaar in gestopt heb, heropstarten.”

2. ramirez.pedro30

Lid geworden:
    17 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    http://frank.hetkan.be/nieuws/Bedrogen_vrijwilligers

3. ramirez.pedro30

Lid geworden:
    17 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen hebben we viavia ook nieuws van het ‘Geert-front’ (u weet wel, de blaas van Power of Universe). Het centrum van P.O.U. in Heestert is twee weken geleden verzegeld door de deurwaarder, jawel. De elektriciteit is afgesloten en het huis met politielint afgezet. Blijkt dat meneer in die 18 maanden tijd nog nooit zijn huishuur of elektriciteit had betaald…Ook het chique zaaltje in Knokke waarin hij zijn benefiet heeft gegeven is nooit betaald. Het zilver waarmee hij zijn hangertjes heeft laten maken: niet betaald. Van in Caucaia heeft ons het nieuws bereikt dat hij zich bij ARCA (een sportvereniging) voordoet als ‘een miljonair uit België’ en (alweer) veel geld belooft. Ondertussen zijn ze gewaarschuwd er niets van te geloven. Wij zijn hier nu druk bezig met het opschrijven van ons verhalen. Deze oplichter mag niet vrijuit gaan. U hoort nog van ons!

Deel Deze Pagina