vrijwilligerswerk Gambia

Discussie in 'Gambia' gestart door Sann, 14 apr 2008.

1. Sann

Sann New Member

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik ben voornemens om in 2009 een maand of drie/vier vrijwilligerswerk te gaan doen in Gambia.
    Werken op een school of in een ziekenhuis heeft mijn voorkeur.
    Wie heeft ervaring of tips?? Vooral op gebied van het vrijwilligerswerk, maar ook op gebied van verblijf...
    Groetjes S.

2. j.steenhuis

j.steenhuis New Member

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Sann.
    Weten niet of je nog steeds op zoek bent naar vrijwilligerswerk.Op ons project, school en ziekenhuis, in Kololi vinden ze het fijn om hulp te krijgen. Hebben net iemand gehad die 4 maanden daar geholpen heeft en ze hebben veel geleerd. Niet alleen het onderwijzend personeel maar ook de vrijwilligster!.Neem gerust contact met ons op.
    Groeten Didy en Jan Steenhuis.

3. Myrthe

Myrthe New Member

Lid geworden:
    7 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Didy en Jan,
    ik ben niet zo zeer op zoek naar vrijwilligerswerk maar eerder naar een tijdelijke baan in het onderwijs. Weten jullie of ze op jullie school nog iemand zoeken? Ik wil zo rond januari naar Gambia en dan denk ik voor een half jaar. Je kan mij terug mailen op rianne106@hotmail.com
    Alvast bedankt!

4. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je daar te verdienen?800 dal. is een goed loon voor daar en kan je daar dan van leven?Ik denk dat je het gratis kan doen,maar niet tegen betaling.Dat zal erg moeilijk worden.Als het je lukt,wens ik je heel veel succes.

5. Myrthe

Myrthe New Member

Lid geworden:
    7 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar omdat het juist zo moeilijk is om te vinden leek het me handig om op deze site te beginnen. Je weet namelijk maar nooit. En natuurlijk weet ik dat ik daar veel minder ga verdienen, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de ervaring, kijken of ik daar ook kan lesgeven en hoe ze dat daar doen. En al is het maar tegen een klein bedrag, ik moet toch ook mijn eten en drinken kunnen kopen... Dus als iemand iets weet in de buurt van Kololi. Ik houd mij aanbevolen!

6. postema2

postema2 New Member

Lid geworden:
    20 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    didi en jan steenhuis.
    ik ben klaasje ,en ben op zoek naar werk in gambia.
    mijn man en ik zijn van plan om daar een groot gedeelte van het jaar te gaan wonen.
    dus als je iets voor mij weet,ik ben altijd werkzaam geweest in de zorg.

7. j.steenhuis

j.steenhuis New Member

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Klaasje.
    Zeker in ons ziekenhuis is er altijd werk, maar is het de bedoeling als vrijwilligster of als betaalde kracht.
    Want als het bedoeld is als betaalde baan moeten we jou helaas teleurstellen.
    Ze hebben daar al moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, wat wij bedoelen is het salaris van een verpleegster.
    Mocht je toch meer willen weten mail ons dan prive. j.steenhuis1@kpnplanet.nl

8. j.steenhuis

j.steenhuis New Member

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Myrthe.
    Helaas kunnen we jou niet aan een betaalde baan helpen daar. Wij hebben net genoeg geld om onze 5 leerkrachten te betalen.
    En wat Tilly schrijft is correct, graag nemen we jou aanbod aan als je het gratis zou willen doen. Succes met het verder zoeken

9. bronwyn_henebury

bronwyn_henebury New Member

Lid geworden:
    26 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi myrthe,
    Heb je al iets gevonden? Ik ga ook vrijwilligerswerk doen in Gambia rond die tijd (gratis), dus ben benieuwd naar andere Nederlanders die rond die tijd ook in Gambia verblijven.

10. roelineb

roelineb New Member

Lid geworden:
    24 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In januari ga ik waarschijnlijk lekker op vakantie naar Gambia. Vorig jaar heb ik er een half jaar gewoond, ook vrijwilligerswerk gedaan. Eva heb jij al keer eerder vrijwilligerswerk gedaan op een school in gambia?? En waar ga je dat nu doen??
    Succes

11. Myrthe

Myrthe New Member

Lid geworden:
    7 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jan,
    kan je me misshien iets meer vertellen over jullie school? Misschien is het handiger om het via de mail te doen, mijn mailadres is rianne106@hotmail.com

Hallo Eva,
    ik heb nog niets gevonden maar had het ook even op een laag pitje gezet. Heb jij al wel wat gevonden? Zo ja, wat ga jij doen?

12. Nanneke

Nanneke New Member

Lid geworden:
    11 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Didi en Jan,

Mag ik vragen waar jullie school gevestigd is? Ik ben zelf namelijk verloofd met een Gambiaan en zou heel graag voor een aantal maanden vertrekken om daar te gaan werken. Zoals jullie al aangeven is het ontzettend moeilijk om betaald werk te krijgen als toubab daarom moet ik het misschien toch maar op het vrijwillegers werk gooien. ik ben 21 jaar en ben afgestudeerd graphic designer. Creatieve vakken zijn dus helemaal mijn kant. Verder is mijn Engels erg goed en kan ik me daarmee dus prima redden. Zouden jullie mij kunnen vertellen welke qualificaties is nodig heb om bij jullie aan de slag te kunnen?

je kunt me bereiken op just_nans@hotmail.com
    mochten jullie een tip hebben voor alsnog betaald werk, al is het tegen het gambia loon. graag!

13. j.steenhuis

j.steenhuis New Member

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Nanneke

Hebben jou dus prive een mail gestuurd.
    Maar voor iedereen geldt dat betaald werk er niet in zit. De meeste organisaties hebben net genoeg om de leerkrachten te betalen. Maar weet wel dat iedereen het toejuicht wanneer er geholpen wordt. Maak niet uit op welke manier. Dus iedereen is van harte welkom op onze Nursery School, Medische Post en Kraamkliniek.
    Ook het geven van volwassenenonderwijs en dan ook creatieve vakken.

14. i.albrecht

i.albrecht New Member

Lid geworden:
    30 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo J. Steenhuis,
    Ik ben mij aan het orienteren wat vrijwilligerswerk betreft in Gambia. Heb geen opleiding als verpleegkundige, leraar of dergelijke. Kan alleen algemene hulp aanbieden. Ben nu bezig in de verslavingszorg (vrijwilligster) bij de methadonverstrekking en om te relaxen 3x per week bij een voetbalclub. Misschien is er iets in de buurt van Kotu en of Senegambia.
    Zouden jullie mij op mijn eigen e-mail adres van informatie kunnen voorzien?
    Bij voorbaat mijn dank.
    Ina Albrecht
    i.albrecht@chello.nl

15. ruijs2@gmail.com

ruijs2@gmail.com New Member

Lid geworden:
    2 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste J. Steenhuis,
    Ik wil erg graag vrijwilligerswerk gaan doen in Gambia alleen de erg dure prijzen van vrijwilligerswerk houd mij tegen.
    Je praat dan meestal over 1000 euro en dat heb ik als arme student niet, ookal wil ik hartstikke graag helpen!
    Eigen vliegticket moet ik zelf betalen, maar kunnen jullie wel iets regelen in de vorm van acc. en eten?
    Ik hoor het nog wel!
    Groeten Mariska
    ruijs2@gmail.com

16. miss_lotje1

miss_lotje1 New Member

Lid geworden:
    3 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hai didi en Jan,

Kun je er ook voor 2 a 3 weken vrijwillegers week doen? Of alleen voor langere tijd.
    Ik wil van de zomer graag naar gambia en het lijkt me wel wat om daar dan ook meteen vrijwillegers werk te doen. Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik precies wil.

Mijn mail is lottederksen@live.nl daar kunt u mij op antwoorden.
    Alvast bedankt voor u reactie.

Groeten Lotte.

17. j.steenhuis

j.steenhuis New Member

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Lotte en Mariska.

Hebben jullie beide een mail gestuurd. Bedankt voor jullie evt. inzet in Gambia. Ze zijn het nodig daar.

Gropeten Didy en Jan Steenhuis
    The Future in our Hands

18. roger sterk

roger sterk New Member

Lid geworden:
    20 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Sia Jongeneel van les Amis de Gambie kan ook altijd hulp gebruiken, zij runt een weeshuis en school vlakbij Jundum in de buurt, ik weet niet zeker of ze betaalt, maar mail haar maar je kunt info vinden op haar site http://www.lesamisdegambie.com/index.php?option=com_content&view=section&id=2&Itemid=5&lang=nl

19. laminj

laminj New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    at last a gambian man is now also making a comment.i would love to go to my own country to help for free after being here for 9 years.contact me if any needs my help.grts Lamin or laminj@live.nl

20. s.looijenga1

s.looijenga1 New Member

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    HOI lAMIN
    Moest even lachen om je mailtje ,valt niet mee he babylon ,kan me best voorstellen dat je terug wil ,in tegenstelling tot al je brothers durf je er eerlijk voor uit te komen Respect man .
    MARIANNE.

Deel Deze Pagina