waar goedkoop wisselen ?

Discussie in 'Mexico' gestart door frahofman, 20 sep 2009.

1. frahofman

frahofman New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je in Cancun "ergens" goedkoop euro's (of zijn dollars beter) wisselen? Graag snelle reactie en dank.

2. info@mexicovandaag.nl

Lid geworden:
    30 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Sonja,

Goedkoop wissslen kun je nergens in Mexico. Gewoon geld pinnen in Mexico tegen de meest gunstige actuele wisselkoers. Wil je toch contact geld meenemen wissel dan alvast op Schiphol.

Voor meer informatie over geldzaken en pinnen in Mexico zie:http://www.mexicovandaag.nl/2009/04/reizen-de-mexicaanse-peso-liever-pinnen.html

3. Guest24415

Guest24415 New Member

Lid geworden:
    26 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @sonja 20-09-2009

Beslist geen Euro's. Als je geen wereldpas heb, zo snel mogelijk ééntje aanvragen en anders alleen met dollars naar Mexico. Als voorbeeld, een taxi driver, word helemaal wild by het horen van Dollars. Wat zijn Euro's eigenlijk :( da

4. frahofman

frahofman New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de info. Zal het aan mijn broertje meedelen, want HIJ is de gelukkige (maar ik heb binnenkort nog een weekje Kreta tegoed...). Hij reist met Vakantiestunt A'dam en nu betrouwr hij dat ineens niet goed meer. Iemand daar ervaring mee? Volgens mij is het dik OK ! Bedankt voor de reacties

5. frahofman

frahofman New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de info. Zal het aan mijn broertje meedelen, want HIJ is de gelukkige (maar ik heb binnenkort nog een weekje Kreta tegoed...). Hij reist met Vakantiestunt A'dam en nu betrouwr hij dat ineens niet goed meer. Iemand daar ervaring mee? Volgens mij is het dik OK ! Bedankt voor de reacties

6. Guest24415

Guest24415 New Member

Lid geworden:
    26 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @sonja 21-09-2009.

Waarom lacht jij je broertje uit? Of is het een senuwe trekje?:) Wees ni bevreest broertje, ik had ook eerst 2 jaar informatie over Mexico vergaart, maar is allemaal horror daar op internet. OK, mijn trolley werd gejat, zo snel, dat

7. dj_arson_hcp

dj_arson_hcp New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon ter plaatse Peso's pinnen dus.
    Komen US Dollars nog van pas, of is dat nergens voor nodig zolang je maar Peso's hebt?

En zijn de Nederlandse ING en RABO passen goed geschikt voor het pinnen daar?

8. Guest24415

Guest24415 New Member

Lid geworden:
    26 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @leo

Als je kan pinnen, check dat ff zelf uit hier ter plaatse, is het meenemen van te veel geld, nergens voor nodig. Maar enige dollars, kan je soms flink uit de problemen helpen.
    groetjes.......... Danny...... :)

9. dj_arson_hcp

dj_arson_hcp New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Op ons resort konden we US Dollars pinnen. Ter plaatse konden we ook alles omwisselen, Euro's naar Peso's, Dollars naar Peso's, Euro's naar Dollars, etc. etc.
    In Playa del Carmen stond om de 20 meter wel een pinautomaat (ATM) voor Dollars of Peso's. Ook werd alles eigenlijk wel geaccepteerd, zelfs Euro's.

De meest gehanteerde wisselkoers in winkels was 12 Peso's voor 1 US Dollar, en 14 tot 17 Peso's voor een Euro.

10. danny_chong2001@yahoo.com

Lid geworden:
    24 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    in Mexico pinnen voor USD's? Dat begrijp ik ni. Als ik pint(d) zie ik wel het teken & maar dat is echt Mex new pesos. Afijn, de eerste keer dat ik dat zag sloeg mij de schrik om me hart, maar het waren gewoon pesos. En heb nooit meegemaakt dat er USD's eruit kwamen. Maar eerlijkheidshalve :) , ik spreek geen woord Spaans, dus zal ik wel iets missen daar aan die pin, bv, wat will je? Yens of Rupia's? dat weet ik dus ni (dans) groetjes........ Danny.....

11. Guest24415

Guest24415 New Member

Lid geworden:
    26 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    $

herstel :)
    Danny

12. dj_arson_hcp

dj_arson_hcp New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, je kon ook niet zelf kiezen op de pinautomaat. In PdC heb je gewoon verschillende ATM's en daarboven hangt een bordje met Peso's of USD's, zodat je weet wat eruit komt. In ons resort hadden ze bijvoorbeeld alleen een US Dollar ATM.

Het $ teken is inderdaad ook voor Mex Peso's. Dollarteken met 1 streepje is peso, dollarteken met 2 streepjes is voor us dollars, is ons verteld.

13. danny_chong2001@yahoo.com

Lid geworden:
    24 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @Leo
    Jouw uitleg over die enkel of dubbel streepjes, bracht het schaamrood naar mijn kaken. (doh) want dat had ik nooit geweten. Na mijn eerste pin, van 500, wist ik dus feilloos, dat als de automaat bedragen liet zien van 500 en hoger, dat het om pesos

Deel Deze Pagina