Wat is jouw plek in Spanje?

Discussie in 'Spanje' gestart door Sander, 19 mrt 2007.

1. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is voor jou de meest bijzondere plek in Spanje? Is dat de cultuur van Barcelona, het uitgaan in Salou, het mooie Andaluciƫ, of een heel ander plekje? Deel het met anderen in dit onderwerp en breng elkaar op leuke en nieuwe gedachten!

2. judreb

judreb New Member

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij blijft Mallorca altijd bijzonder en waarom? Heeft net even een andere sfeer als het vasteland vind ik, wat vriendelijker uitstraling. Veel groen vind ik ook erg mooi en dat is daar ook in bepaalde gedeeltes te vinden en vooral niet al te toeristiche gebieden waar men op elkaars lip zit.

3. juffie

juffie New Member

Lid geworden:
    13 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De Spaanse meseta. Noord Spanje tussen Burgos en Leon.
    En dan wandelend door de kleine dorpjes. Niet in de drukste periode als iedereen 'de camino de Santiago' loopt maar het voor of najaar. Juist die dorpjes waar je niet met een auto doorheen scheurt maar waar je de tijd neemt.

Als je het leuk vindt er iets over te lezen maar vooral te zien (foto's) kijk dan op

http://juffiegelukkigonderweg.web-log.nl/

en klik aan CAMINO DE SANTIAGO

Je zult het niet gauw vergeten, die tocht. Maar pas op: veel mensen raken eraan verslaafd....
    Veel plezier

4. anouschka

anouschka New Member

Lid geworden:
    24 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is en blijft dat zeker Barcelona...Heerlijk die stad, het heeft werkelijk alles, strand, cultuur, een bruisend uitgaansleven en zo nog maar even door!

5. majams

majams New Member

Lid geworden:
    30 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor ons toch zeker de ruige kustlijn rond Platja d'Aro en in het binnenland de sierra de Gredos

6. renaatw

renaatw New Member

Lid geworden:
    3 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn hart verloren aan Altafulla (Costa Dorada). Het ligt dicht bij Tarragona. Het heeft een rustig en langgerekt zandstrand. Het binnenland is ook de moeite waard. Barcelona ligt op slechts 75 km.
    Zie ook mijn website:
    http://home.scarlet.be/~ren1911/

7. grimmrm

grimmrm New Member

Lid geworden:
    27 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat is moeilijk te zeggen. Spanje heeft zoveel mooie gezichten. Cultuur, natuur, stranden en het binnenland. Wat persoonlijk erg veel indruk maakte was, ook gezien de historie, het imposante graf van Franco net buiten madrid. Maar het mooiste..........blijft lastig te kiezen.
    Ik probeer op mijn website zoveel mogelijk kanten van dit prachtige land te belichten.
    Feliz 2008 !!!
    www.spain-andalucia.eu (over Spanje & Andalusie)

8. petravdzwan

petravdzwan New Member

Lid geworden:
    13 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    L' Estartit aan de Costa Brava. Gezellig klein plaatsje met leuke winkeltjes mooie boulevard , breed strand en vollop gratis parkeren bij het strand. Mooie haven en op punt van het plaatsje mooie snorkelplek. Ook mogelijk om te duiken/snorkelen bij de Medaseilanden.

9. josiane

josiane New Member

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi
    wij wonen in vinaros, ligt kort bij benicarlo, peniscola. peniscola heeft een zeer mooi strand en is er ook heel gezellig, waar wij wonen is vinaros zeer mooi altijd beweging en grote winkelcentra's, strand en mooie pleintjes

10. piet5000

piet5000 New Member

Lid geworden:
    8 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel een erg brede vraag Sander.
    Maar een bijzondere plek vind ik de sierra espuna ten zuidwesten van Murcia. Sublieme natuur en nog een heel leeg acherland (Zarcilla de Ramos).

Groetjes
    Piet
    http://www.vakantiereizenspanje.nl/regios.php?regio=Murcia_provincie

11. piet5000

piet5000 New Member

Lid geworden:
    8 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja en ook Coruna vind ik heel bijzonder

Wederom groetjes
    Piet

http://www.vakantiereizenspanje.nl/regios.php?regio=La_Coruna

12. m_

m_ New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn favo plek in spanje is toch zeker weten ALMERIA en omgeving, je ziet hier nog duidelijk het mooie oude spanje, weinig toeristen, mooi klimaat en in de restaurantjes is ook echt alleen maar de de spaanse invloeden te vinden, vooral de tapas barren zijn daar nog op en top echte tapas zo als het hoord te zijn, gratis een snack/hapje (tapa) bij elk alcoholish drankje! :)

de bergen zijn er super mooi, je trekt zo een dag naar mojocar, alemria stad, granada, alhambra, de stranden vand e mooie dorpjes als balanegra, adra etc. winkelcentrums zijn der ook te vinden in roquetas del mar, en alemria stad! (vooral roquetas is een wat toeristische plek, zelf verblijven we in balanegra en vanuit dit echt spaanse dorpje met alleen maar spaanse inwoners trekken we er flink op uit!

ben ook eens in het toeristiche salou en lloret del mar geweest, maar dat was echt niks voor mij :)

tip:http://huisinspanje.prachtwoning.nl/index.php

een super woning aan de zee voor een redelijke prijs! vliegen kan je oa voor een prikkie doen via www.airberlin.de, als je op malaga vliegt is het lekker voordelig! je kan dan een auto huren, altijd handig!

13. antoinetteyronald

antoinetteyronald New Member

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    COSTA AZAHAR, nog lekker puur spaans.
    Bekende plaatsen Vinaros-Benicarlo-Peniscola met hetr schitterende Fort waar eens de paus Papa luna heeft gewoond.

14. Steeg

Steeg New Member

Lid geworden:
    20 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker naar Lloret de Mar natuurlijk! Mooi stappen en feestvieren met de maten. De beste discotheken liggen aan de Avinguda de Marbles. Huis met zwembad gehuurd bij www.clubvillamar.com, chill......
    Volgend jaar weer

15. Ceessie

Ceessie New Member

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Salamanca met zijn Plaza Mayor en de kleine bergdorpjes zoals Bejar en Candelario. Ligt midden op de spaanse hoogvlakte en in de winter heb je er ook sneeuw.

16. vanesje20

vanesje20 New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij blijft Lloret de Mar ook een mooie plek, alleen dan wel in het voor- en naseizoen als er niet zoveel jeugd is!

Veel Nederlandstalige info over Spanje vind je trouwens op: http://www.reisgraag.nl/vakantie_spanje/

17. sigrid Verhoeff

sigrid Verhoeff New Member

Lid geworden:
    12 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn in een hele byzondere plek in spanje geweest en wel in Famorca. In een heel klein hotelletje dat Font de Vida heet, De tijd had daar stil gestaan en de mensen waren fantastisch, Nederlands/spaans. Het dorpje heeft maar 48 huizen en je kon er prachtig wandelen in het natuurgebied. Dit was echt een aanrader. Er is ook een website. Fontdevida.es. We gaan er in het najaar weer heen.

18. Guest24859

Guest24859 New Member

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Famorca heeft 48 inwoners niet 48 huizen. Zie

http://www.vacation2spain.com/municipalities.php?municipality=famorca

19. annnnedv

annnnedv New Member

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    He iedereen zie er allemaal hele leuke ervaringen tussen. Mijn vriend en ik willen ook naar Spanje dit jaar zijn altijd naar Italie geweest. Nu kwam ik http://www.vakantiemalgrat.nl/ tegen online en dit lijkt me ook een leuke plek misschien iets anders dan het naar wat ik hoor te drukke Salou of Lloret de Mar. is er iemand die wel eens in malgrat is geweest en me misschien wat tips kan geven qua accomodatie of misschien moet ik wel helemaal ergens anders heen gaan???

groetjes Annemarie

20. Roland van Eck

Roland van Eck New Member

Lid geworden:
    2 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel Spanje erg veel mooie plaatsen heeft (Cacares en Ronda zijn aanraders) houd ik het bij mijn woonplaats: SEVILLA

Deel Deze Pagina