wat te doen rondom reykjavik

Discussie in 'Ijsland' gestart door tinekevanderschaaf, 20 aug 2010.

1. tinekevanderschaaf

tinekevanderschaaf New Member

Lid geworden:
    20 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik overweeg om een aanbieding van icelandair te boeken:

3 overnachtingen met hotel, maar ik heb een paar vragen:

1) heb ik tijd genoeg om wat leuke dingen te doen rondom reykjavik en wat zijn jullie tips?

2) waar kan ik tegen een redelijke prijs een auto huren?

3) is de herfstvakantie een redelijk seizoen voor eeen bezoek of zit ik dan echt helemaal verkeerd.......

alvast bedankt,

Tineke

2. marie

marie New Member

Lid geworden:
    5 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tineke,

Met drie overnachtingen heb je zeker genoeg tijd om aardig wat te zien en leuke dingen te doen.
    Wat zeker aan te raden is, is om de zgn 'gouden cirkel' te rijden: Thingvellir, Gullfoss en Geysir.
    Als je een dag mooi weer hebt en je van wandelen houdt, is het ook prachtig om de Esja, de berg bij Reykjavik, te beklimmen (1,5 / 2 uur omhoog), waarna je een prachtig uitzicht hebt.
    Als je van spa en wellness houdt, ga dan ook naar de Blue Lagoon, hoewel de entreeprijzen redelijk hoog zijn.

In Reykjavik zelf is een winkelstraat waar je leuk kunt winkelen en er zijn heel veel leuke galerieen om te bekijken en overal gezellige koffiehuizen. Verder heb je diverse musea (kunst, geschiedkundig, maritiem) of je huurt een fiets en fietst over het speciale fiets- en wandelpad langs de kust. Een nachtleven is er eigenlijk alleen in het weekend, maar er zijn genoeg barretjes om je ook doordeweeks 's avons te vermaken.

Wat betreft het weer: dat is moeilijk in te schatten. Als je geluk hebt is het weer in eind oktober redelijk. Veel warmer dan 10 graden zal het niet zijn, maar als je veel zon/weinig regen hebt en warme kleren meeneemt, hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. (Ik ben zelf 5x op IJsland geweest in verschillende jaargetijden, dus ik spreek uit ervaring.)

Goedkoop een auto huren in IJsland is lastig, maar misschien zijn de prijzen in de herfst iets beter dan in de zomer. Een echte tip kan ik je hiervoor niet geven. Gewoon alle aanbieders vergelijken vrees ik. Als je de gouden cirkel gaat doen, kun je er ook voor kiezen om een bus te boeken.

Veel plezier gewenst!
    Marie

3. iceland

iceland New Member

Lid geworden:
    13 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk wel, dat 3 nachten over het algemeen maar twee volledige dagen is. De heenvlucht arriveert over het algemeen om 15:30 lokale tijd, maar als je een avondvlucht hebt pas om 23:30. De vlucht terug naar Nederland vertrekt meestal om 8 uur 's ochtends.

4. rhino

rhino New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn man en ik wensen begin april 2012 een 5 daagse reis te maken naar Zuid West Ijsland.
    We wensen oa het vulkanische bronnengebied van Reykjanes te bezoeken. Op internet zag ik veel foto's met die mooie gekleurde gesteenten. Mijn vraag is: kan je in april al die gekleurde gesteenten al zien of zit die pracht dan nog onder een pak sneeuw ?
    Verder wens ik Gulfoss, Geysir en Thingvellir te bezoeken. Is dat te doen in april ?
    Graag jullie reactie als je in april in ijsland was.

Gr
    Diane

Deel Deze Pagina