Wat te regelen als Filippijnse vriendin maand naar Nederland wil komen?

Discussie in 'Filippijnen' gestart door Cagayan de Oro city journey, 3 jul 2011.

1. GunneR

GunneR New Member

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk bedankt voor je antwoord klaas. Als ik vragen heb, mail ik je!

2. Chrissie0409

Chrissie0409 New Member

Lid geworden:
    20 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag,

Ik zie dat er hier mensen aan wezig zijn die weten hoe het werkt met papieren ed :D, ik hoop dat ze mij kunnen helpen.

Wij (ik en mijn vrouw) kennen een Philippijns meisje van 21 voor nu ongeveer 2 jaar via internet. Zij heeft haar opleiding verpleegkunde daar afgerond en wil het liefst naar Nederland komen om hier aan het werk te gaan om geld te verdienen voor daar.
    Ik kom er zelf niet helemaal uit of dit überhaupt wel mogelijk is en zo ja welke stappen daarvoor genomen moeten worden. Ze is al bereid om een inburgeringscursus in Manilla te volgen hiervoor, maar als er geen kans van slagen is om Nederland in te komen.....
    Wie heeft er advies voor ons?? We horen graag

3. Blauwvinger50

Blauwvinger50 New Member

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Chrissie,
    Ik denk dat je daarvoor naar de ambassade moet gaan voor info? Of naar www.ind.nl
    Of anders moet ze een jongen aan de haak slaan die binnen de EU woont die bereid is om haar hier naartoe te halen.....:)(grapje)

4. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vergeet dat maar 'vestigingsgevaar' daar zijn ze echt heel moeilijk mee hier, je krijgt hier niet zo makkelijk (meer) een toeristenvisum. maar ik weet we dat Duitsland, frankrijk veel makkelijker zijn, dus als het in nederland niet lukt kun je altijd dat nog proberen.

5. GunneR

GunneR New Member

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe stuur ik jou een persoonlijke mail Klaas?

groet, GunneR

6. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi GunneR

via deze site werkt het niet zo te zien
    stuur maar naar mijn e-mail adres
    kchristoffels@hotmail.com

7. emmanjuezan

emmanjuezan New Member

Lid geworden:
    8 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    geachte klaas,

ik zou ook graag mijn filipijnse vriendin voor 3 maanden hier willen hebben. Zou je wat tips naar mij willen sturen via email? emmanaap@hotmail.com

alvast bedankt,

Emmanuel

8. djmitch777

djmitch777 New Member

Lid geworden:
    26 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die een toekomstig partner naar nederland wilt halen omdat je de vrouw van je dromen ontmoet denkt te hebben even dit !!
    Weet jij 100% zeker dat jou partner met jou samen wilt zij op basis van gevoelens ?
    Of zou het zo kunnen zijn dat de desbetreffende vrouw misschien een beter leven voor ogen heeft met jou omdat zij en vooral haar familie een beter leven voor ogen heeft met een man uit europa.
    Ben jij een wat oudere man( age is no problem darling) die hier niet al te veel succes heeft op het amoureuze vlak en kom je ineens in de belangstelling te staan van een JONGERE FILLIPIJNSE VROUW dan moet jij jezelf eerst afvragen of zij ook een toekomst zou willen met jou als jij haar niets te bieden zou hebben.
    Als je nu toch het gevoel hebt de hoofdprijs te hebben gevonden dan niet gelijk met geld gaan smijten maar eerst even gaan zitten en nadenken over hoe je een eerlijke toekomst met haar tegemoet kan zien.
    Uiteraard ben je al een paar keer bij haar geweest en iedereen was heel aardig en zij kon je niet met rust laten.(dat gebeurt altijd)want jij bent namelijk voor haar en de familie de kip met de gouden eieren die daar zo maar op eens binnen komt lopen.
    Dan is het aan jou om daarin niet in mee te gaan,pas dan kan je echt zien of zij jou echt zo fantastisch vindt.
    Ok,dan is het misschien tijd om haar naar nederland te halen, maar alleen voor 3 maanden. omdat jullie elkaar beter willen leren kennen en ook om haar het leven hier te laten ervaren,als zij werkt en geen crimineel verleden heeft en een document kan overleggen dat zij niet getrouwd is dan is dat geen enkel probleem, uiteraard ben je wel verantwoordelijk voor haar en daar zal jij ook voor moeten tekenen in a letter of invitation.Ook zal er een ziektekosten verzekering moeten worden afgesloten,tijdens het wachten op de goedkeuring is het verstandig haar alvast mede te delen dat zij nederlands moet gaan leren want willen jullie in de toekomst in nederland gaan wonen dat kan dat alleen maar als zij nadat zij is teruggegaan na 3 maanden direct is begonnen met studeren omdat zij alleen maar terug kan keren voor onbepaalde tijd als zij met goed gevolg een inburgerings examen heeft afgelegd in de nederlands ambasade in manila.
    Vertel haar dit allemaal, want mijn ervaring is dat veel vrouwen dit niet willen of kunnen.
    En jullie mannen zullen hier dan ook veel tijd en energie in moeten steken.
    Maar dat doe je allemaal voor de vrouw uit je dromen toch?

9. De realist

De realist New Member

Lid geworden:
    26 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt je vrouw al 3 keer overlaten komen op een touristen visum???
    Waarom woont zij hier niet?
    Zekere nog geen inburgerings examen gedaan?

10. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    een prima selectiemechanisme toch, dat inburgeringsexamen. maar iit tot de realist weet ik van veel van mijn vrienden dat het zelfs heel moeilijk is om een toeristenvisum te krijgen zelfs als je aan alle eisen voldoet, netjes al je belastingen betaald, een contact onbepaalde tijd hebt, ver boven de inkomenseis zit, want vestigingsgevaar! uit wanhoop deden zij, wat heel verstandig was, gewoon verhuizen naar een ander europees land, ben je getrouwd dan kun je haar bijv, in spanje zo meenemen! uiteraard betreft het hier wel hoogopgeleide nl ers met de beste kansen, maar ook als trucker kun je bijv. overal wonen en werken!

11. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    die realist is vast een feminist!

12. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Allen feministen en extreme religieuzen (moslims christenen etc.)kunnen zo alleen maar het slechte in de mens zien! het is ook mogelijk dat mensen echt van elkaar houden hoor! Dat doet een filipina net als iedere vrouw in deze wereld, trouwen met een man met een hogere sociale status, dat omhoog trouwen doen hollandse koeien zeer zeker! En scheiden des te sneller!
    Bedenk eens wat een enorm onrecht mensen wordt aangedaan, zo een schending van je mensenrechten, dat kan aleen maar in nederland! In de rest van de eu is mijn wijzer.

13. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft de wilders regering is het wel zo dat deze volgens mij enorm schadelijk is. Zo vertel ik hier ook niet dat ik uit nl kom, want we zijn helemaal niet zo populair meer hier in azie, in de media worden we als facsisten en rascisten afgeschilderd. Er gaan zelf roepen op om ned. producten te boycotten, zoals bijv. Heineken. Overal ter wereld wordt het makkelijke om bij je buitenlandse partner te wonen, behalve in nl, dat tegen de stroom in roeit. Enorm schadeljk voor onze economie, ik hoop dat wilders snel valt!

14. SMILEY

SMILEY New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijzelf hebben ook een filippijns meisje die we al jaren steunen. Ze is inmiddels ook afgestudeerd als verpleegkundige en wil graag hier in België komen verder studeren en bij ons inwonen. We hebben haar visum aangevraagd maar werd geweigerd wegens vestigingsgevaar. Het is echt niet gemakkelijk hoor. Nochtans waren al de nodige documenten in orde..... maar toch werd het geweigerd. Het risico dat ze hier zou blijven bleek te groot, ongehuwd en daar geen vast werk...... We gaan nog een poging ondernemen en zien wat het zal worden.

15. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, kun je eens zien wat een bullshit die feministen verspreiden, het is helemaal niet makkelijk een toeristenvisum aan te vragen

16. Warmonder

Warmonder New Member

Lid geworden:
    31 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Klaas,jij had het in eerdere mails over een verzekeringsbureau in Angeles voor reisverzekeringen.Weet jij toevallig de naam en adres van dat bureau?Alvast bedankt groeten Ray

17. NVL

NVL New Member

Lid geworden:
    16 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd OOM verzekeringen. In 5 minuten geregeld!

18. Warmonder

Warmonder New Member

Lid geworden:
    31 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar zit dat dan?In Angeles of in Nederland?Als het in Angeles is waar zit dat kantor?Alvast bedankt.

19. maarten2

maarten2 New Member

Lid geworden:
    2 jun 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Kamperman
    Ondanks alle zorgvuldig ingevulde documenten is de visum aanvraag voor mijn partner naar NL afgewezen.
    Alle hulp is nu toch wel welkom en wil er zeker verder op ingaan waarom deze is afgewezen maar niet hier natuurlijk.
    Nu ben ik nog nieuw hier en heb geen idee hoe ik jou een PM of mail kan sturen om je mijn mailadres door te geven.
    Ik hoor je reactie heel graag en wat deze ook is alvast hartelijk dank.
    Groeten Maarten

20. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    maarten wat jij nodig hebt is wat meer risico's. als je echt van deze vrouw houdt en er zeker van bent haar te kunnen vertrouwen dan moet je met haar trouwen. Leer haar vervolgens Nederlands (LAAT HAAR EEN CURSUS VOLGEN) EN vraag dan een mvv voor haar aan. De kosten hiervoor zijn onlangs sterk verlaagd! eerst waren de leges 1500 euro nu betaal je 112,50,en natuurlijk 350 voor het inburgeringsexamen. Mogelijk krijg je dat geld in de toekomst terug als je vrouw de inburgering in nl haalt.
    en werkelijk waar, geloof mij als je vrouw echt van je houd doet ze die cursus nederlands, een betere selectie heb je niet, de kosten betalen zich dubbel en dwars terug,want als een vrouw zich van je scheidt (in nl) dat kost pas echt grof geld, ik kan het weten. (voor mijn filipina had ik een nederlandse vrouw) Op de filipijnen heb je geen echtscheiding en dus geen alimentatie etc etc. heel aantrekkelijk dus.

Deel Deze Pagina