Wat te regelen als Filippijnse vriendin maand naar Nederland wil komen?

Discussie in 'Filippijnen' gestart door Cagayan de Oro city journey, 3 jul 2011.

1. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    het alternatief is dus het aanvragen van een toeristenvisum met 100% kans op afwijzing(vestigingsgevaar) of 8x per jaar op en neer vliegen en dat kost ook grof geld!

2. John1948

John1948 New Member

Lid geworden:
    25 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de heer Kamperman.
    Goede dag Ik wil volgend jaar mijn vriend naar Nederland halen hij woont in Manila Ik ga er zelf naar toe voor vijfweken, aan sluitend wil ik dan mijn vriend voor driemanden naar Nederlands halen. Ik heb al geboekt, nu komt het moeilijkste gedeelte met de visum. Ik hoor zo veel verhalen dat ik daar niets meer van snap. Ik begrijp dat ze nog al heel streng zijn en wil dus alles goed geregeld hebben. Ik ben zelf een man van 65 jaar en wil graag mijn vriend naar Nederland halen, eerst verblijf ik daar zelf voor vijfweken dus ook ik heb een visum nodig. Heb al het nodigen geprobeerd bij de ambassade in den haag om wat uitleg te krijgen maar die zitten niet te wachten op mij, want ik krijg geen antwoord van hun. Mijn vraag is of u mij verder kunt helpen het is voor mij de eerste keer. Mijn e-mail adres is johan-beier@live.nl Ik ben gewoon heel onzeker en wat ik al in de brief aan geeft wil dat alles zo goed mogelijk geregeld hebben. Hoor graag u reactie. Bij voorbaat dank.
    Hartelijke groet Johan

3. John1948

John1948 New Member

Lid geworden:
    25 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Heer Kamperman.
    Ik heb een vriend die wil ik dus drie manden naar Nederland late komen. Ik zelf heb al een garantstelling op gehaald bij mij gemeentehuis, is door de ante naar ondertekend en heb ook de goedkeuring stempel ontvangen. Ik heb ook al vliegtickets besteld. Mijn vraag is. kan ik alles door sturen via email of moet ik het aan getekend naar mijn vriend sturen. Want hij moet naar de Nederlandse ambassade in Manila daar woont hij ook. Wat moet ik nog regelen en wat moet mijn vriend nog regelen. Ik hoor graag van u want de tijd begint te dringen. Ik ga er zelf ook voor vijfweken naar de Filippijnen en is de bedoeling dat we samen tegelijk naar Nederland gaan. Voor mij zelf heb ik dus al de visum. Maar mijn vriend moet nog alles regelen. Hoop dat u mij verder kan helpen. Groet Johan Beier. ps. Weet niet of het verstandig is om hier mijn email achter te laten. Ik hoor graag van u.

4. perico

perico New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moeilijk is het eigenlijk als mijn vriendin geen werk heeft.
    Dit gaat ook om toeristenvisa...
    Thanxx

5. isa1009

isa1009 New Member

Lid geworden:
    17 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal als jezelf niet daar bent geweest is het bijna onmogelijk haar hierheen te halen.
    Let op er is een instantie dat heet CFO.die laten je niet het land uitgaan als je daar niet zelf bent geweest.
    Alle papieren waren rond ze had een visa ik heb alles gestuurd wat nodig is ,zelfs een afidavit opgehaald in Den Haag bij de ambasade en opgestuurd, email gesprekken internationaal uittreksel van dat ik alleenstaand ben, foto,s, uittreksel van de kamer van koophandel bankafschriften enz.de immigratie zegt dat ze naar de CFO moet en die wijzen haar af omdat ik daar zelf nog niet ben geweest.http://www.cfo.gov.ph/ En zelf als ze toestemming krijgt van het CFO,bestaat er een kans dat de immigratie haar niet laat gaan.

6. isa1009

isa1009 New Member

Lid geworden:
    17 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    check eerst,http://www.cfo.gov.ph/

7. teus

teus New Member

Lid geworden:
    5 nov 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    goededag klaas,

zou je mij de gegevens tbv visum aanvraag willen toesturen voor een viendin.

alvast bedankt.

8. teus

teus New Member

Lid geworden:
    5 nov 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe verstuur ik een pb ??

9. marcus1968

marcus1968 New Member

Lid geworden:
    18 feb 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen.
    Ik wil mijn Filipijnse vriendin over laten komen voor een kort verblijf van 3 maanden in de periode mei tot augustus.
    Ik heb gelezen dat mijn vriendin moet aantonen dat zij werkelijk weer terug gaat naar de Filipijnen, in verband met vestiging gevaar.
    Zij kan dat doen door een werkgeversverklaring of contract, schoolgaande kinderen heeft of eigen woning. Mijn Filipijnse vriendin heeft dit niet .
    Zij werk als huishoudhulp bij een gezin thuis. Daar heeft zij ook haar onderdak. Zij eet daar en slaapt daar.
    Ik weet niet hoe zij kan aantonen dat zij werkelijk weer terug gaat .
    Ook even over de vliegticket .
    Bij de ambassade willen ze een reservering zien van de retour vliegticket. Ik wil mijn vriendin met de KLM laten vliegen.
    Ik ben bij het reisbureau geweest. Zij zijden dat je een reservering kan maken gedurende 1 week een dat dan de ticket moet worden geprint.
    IK las op internet dat je bij KLM een meer bedenktijd van je vliegticket kunt aanvragen van 2 weken. Kosten ongeveer 10 a 15 euro.
    Ik wil dit op deze manier proberen.
    Een of twee dagen van te voren , voor dat mijn Filipijnse vriendin naar de ambassade moet een retour vliegticket reserveren.
    Deze word dan naar mijn e-mail verstuurd. Daar na verstuur ik hem naar mijn Filipijnse vriendin zodat zij deze kan uitprinten.
    Dan heeft zij toch de reservering van de vliegticket en kan deze voor leggen bij de ambassade.
    De procedure voor de aanvraag van het visum duurt ongeveer 3 weken dacht ik.
    Dus de reservering van de vliegticket vervalt.
    Dit maakt niet uit, want als zij haar visum krijgt boek ik gewoon de vliegticket, die zij dan kan laten zien bij het ophalen van het visum.
    Bij de ambassade gaat het alleen maar om een reservering van de vliegticket die je moet voorleggeen bij de aanvraag.
    Ik hoop dat dit werkt .
    Kan iemand mijn helpen hier mee, en goede raad geven ?
    Ik raak een klein beetje gestrest.
    Alvast bedankt. : Marco

10. jordi pascal

jordi pascal New Member

Lid geworden:
    1 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen
    ik heb een vraagje. ik ga dit jaar voor de 2de keer naar de filipijnen om me vriendin en haar familie te bezoeken. maar het lijkt me ook leuk om haar hier heen te krijgen voor een bezoek. mijn vraag is dus hoe ken ik een toeristen/schenings visum aan vragen. en of iemand mischien een link heeft waar je het ken aanvragen ? mvg jordi pascal

11. jordi pascal

jordi pascal New Member

Lid geworden:
    1 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen
    ik heb een vraagje. ik ga dit jaar voor de 2de keer naar de filipijnen om me vriendin en haar familie te bezoeken. maar het lijkt me ook leuk om haar hier heen te krijgen voor een bezoek. mijn vraag is dus hoe ken ik een toeristen/schenings visum aan vragen. en of iemand mischien een link heeft waar je het ken aanvragen ? mvg jordi pascal

12. issie75

issie75 New Member

Lid geworden:
    8 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    @klaas
    ik lees dat jij al met dit bijltje gehakt hebt, zou je mij gegevens toe willen sturen hoe en wat om mijn filipijnse vriendin naar NL te halen, in 1e instantie voor vakantie

13. Hans IJzerman

Hans IJzerman New Member

Lid geworden:
    22 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben Hans en heb sinds 10 jaar een relatie met een Filipijnse vriendin. We hebben elkaar in Hong Kong ontmoet via wederzijdse vrienden. We hebben sindsdien dagelijks contact maar ik zou het enorm leuk vinden om haar voor een vakantie naar Nederland te halen. Weet iemand misschien hoe ik dat het beste kan doen? Bestaat er een kantoor of een advocaat die je daarbij behulpzaam kan zijn? Graag jullie reactie.

Deel Deze Pagina