Website vliegtijden

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door B767-300ER, 24 aug 2011.

1. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Na alle reacties die ik heb mogen ontvangen heb ik de website een update gegeven.
    Veel positieve reacties gehad, maar ook opbouwende kritieken
    De meest gehoorde opmerking was dat de schema's van JetAirFly en Air Berlin er niet bij stonden. Veel Nederlanders in de grensgebieden vertrekken met deze maatschappijen vanaf Brussel en Dusseldorf omdat dit voor hen minder ver rijden is als Amsterdam Schiphol.

Daarom zijn behalve alle reisschema's van ArkeFly, Martinair, KLM en ArkeFly nu ook de gegevens toegevoegd van Air Berlin (Vanaf Dusseldorf) en JetairFly (Vanar Brussel)
    Ook de informatie van JetAirFly en Air Berlin over bagagevrijdommen, stoelplattegronden, stoelafstanden en inchecken is toegvoegd

Hopelijk hebben nu nog meer mensen profijt hiervan.

www.grootjen.home.xs4all.nl

2. manon@planet.nl

manon@planet.nl New Member

Lid geworden:
    12 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Emmy6

Emmy6 New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie overzichtelijke site!
    Bedankt.

Makkelijk om te zoeken welke dagen ik wel en niet wil vliegen ivm de tussenlanding. Dit jaar met opzet 1 dagje langer geboekt om 2 rechtstreekse vluchten te hebben

4. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat ik jullie hermee help!

5. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn website tijdelijk de vluchtschema's geplaatst van Condor naar Puerto Plata, Punta Cana en Santo Domingo voor het lopende zomerseizoen en het winterseizoen.

http://www.thelatnworld.nl/arkeflymartnair.html

Ik ga Niels (B767-300ER) vragen of hij deze schema's op zjn site kan plaatsen, omdat hij veel meer inzage en info heeft over Condor. Hj is nu even op vakantie, vandaar dat u ze tijdelijk op mijn site kan vinden.

6. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutje in webadres, moet zijn:

www.thelatinworld.nl/arkeflymartinair.html

7. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de naam van mijn website aangepast. Staat nu op een eigen domein.
    Voor alle nuttige informatie over vluchttijden, toegestane bagage, incheckmogelijkheden, toestelindelingen reisklassen etc. etc. van ArkeFly, KLM, MartinAir, JetAirFly en AirBerlin kunt u vanaf heden terecht op:

www.vliegschemas.nl

Tevens zijn de vliegtijden weer aangepast aan de nieuwe dienstregelingen.

Groet, Niels

8. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    www.vliegschemas.nl

De website www.vliegschemas.nl heeft een update gehad.
    Wat is er nieuw?
    - Vanaf heden zijn er nu ook de actuele aankomsttijden en vertrektijden van alle bekende caribische luchthavens zichtbaar.
    - Tevens is er de mogelijkheid door te klikken naar de officiele website van de betreffende luchthaven.
    - Schema overzicht van vluchtdagen van de diverse maatschappijen per bestemming.
    - Enkele vertrek en aankomsttijden van ArkeFly zijn aangepast.

Welke informatie kan je nu vinden:
    - Vluchttijden van ArkeFly, Air Berlin, JetAirFly en KLM naar de vakantieluchthavens van de Dominicaanse Republiek, Cuba, Jamaica, Mexico en Costa Rica.
    - Informatie over verzorging en maaltijden aan boord.
    - Informatie over diverse reisklassen en bagagevrijdommen.
    - Informatie over stoelafstanden en beenruimte in de diverse vliegtuigen die naar de caribean vliegen
    - Informatie over incheckmogelijkheden.
    - Plattegronden van alle vliegtuigen welke naar de caribbean vliegen. (Zo kunt u van te voren een goede stoel kiezen)
    - Actuele vertrek en aankomstinformatie van zowel Amsterdam Schiphol als de buitenlandse luchthavens.
    - Dienstregeling Martinair naar Caribisch gebied (Dit gaat per 1 november 2011 van de website af omdat Martinair per die datum haar vluchten staakt)

Welke informatie kunt u in de toekomst nog verwachten:
    - Actuele vertrek en aankomstinformatie van Dusseldorf Airport en Brussels Zaventem Airport.
    - Tips voor veilig op reis
    - Top 5 must see’s in de omgeving van de betreffende luchthaven / toeristische plaatsen in de omgeving van de luchthaven.
    - Vluchttijden naar de Nederlandse Antillen en Florida van Air Berlin, ArkeFly, en KLM

Mocht u nog andere suggesties hebben, dan kunt u dat altijd aan mij kenbaar maken via het contactformulier op de website www.vliegschemas.nl. Wellicht vind ik het net als u ook interessant en voeg ik dat ook toe.
    Voor de must see’s wil ik ook graag suggesties hebben, dan plaats ik deze ook, met bronvermelding erbij!

Mocht u de informatie op de website handig vinden, vertel het uw vrienden.

Groeten Niels
    www.vliegschemas.nl

9. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal

De vluchttijden voor de zomer van 2012 zijn bekend en zijn nu zichtbaar op www.vliegschemas.nl.

Wat valt er op:

De ArkeFly Punta Cana vlucht van dinsdag komt vanaf april 2012 niet meer via Holguin, maar via Curacao.
    De ArkeFly vlucht naar Puerto Plata gaat vanaf half mei weer terug via Punta Cana ipv Curacao
    De ArkeFly vlucht naar Punta Cana op zondag gaat vanaf half mei niet meer via Basel, maar via Puerto Plata.
    De Air Berlin vlucht vanaf Dusseldorf van donderdag naar Punta Cana komt te vervallen per mei 2012.
    De Air Berlin vlucht vanaf Dusseldorf van maandag naar Puerto Plata gaat vanaf mei op vrijdag.

De tijden vermeld op www.vliegschemas.nl zijn allen nog onder voorbehoud. De in te zetten vliegtuigtypes van ArkeFly volgen later nog, deze zijn nu nog niet bekend. Hou er rekening mee dat met name voor JetAirFly, Air Berlin en Arkefly dit de eerste tijden zijn die bekend zijn geworden. In het verleden is vaak genoeg gebleken dat deze de komende 2 maanden nog wijzigen. Zodra er wijzigingen zijn, maak ik dit bekend via de website.

Als laatste wens ik u een goede vlucht en een fijne vakantie toe! Ik hoop dat u wat aan de informatie heeft.

10. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Op veler verzoek zijn nu ook de vliegschemas, stoelindelingen en reisinfo toegevoegd van Condor, Air Europa en Iberia.

Meer vragen cq verzoeken zijn altijd welkom.

11. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    KLM stopt per eind maart 2012 met bestemming Punta Cana.
    Deze bestemming komt NIET terug in het routenetwerk van de KLM na de zomer.
    Vluchten naar Punta Cana met bv Neckermann en Oad reizen gaan vanaf die datum via Parijs en worden uitgevoerd door Air France!
    Vluchttijden worden later bekend. Ik weet niet welke vlucht de touroperator-overstappers krijgen. Zodra ik dit bevestigd heb gekregen, horen jullie dit van mij. Ik zal dit hier, als ook op mijn eigen website melden.

12. mischa@richting-b.nl

Lid geworden:
    19 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit weekend geboekt voor mei (Iberostar Punta Cana). Tijden zijn ook al bekend en ziet er wel redelijk gunstig uit, aankomst rond 4 uur in de middag.

13. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vlieg je zeker op 13 mei of later. Die vluchten komen om ca. 16:15 aan op Punta Cana met een tussenlanding op de heenreis in Puerto Plata. Type vliegtuig nog niet bekend.

www.dominicanrepublic.thelatinworld.nl

14. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm Theo
    Hij heeft het over Iberostar. dan vlieg je zowiezo niet met ArkeFly, maar met AIr France/KLM. In dit geval met Air France met een tussenstop in Parijs.

15. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Had niet gezien dat die vlucht ook rond die tijd aan komt(wel andere dag).

16. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De website www.vliegschemas.nl is opnieuw aangepast.

Veranderd is onder andere:
    - Vliegtuigtypes van ArkeFly toegevoegd (Onderscheid tussen oude en nieuwe B767-300ER met 12 of 31 premiumstoelen)
    - Kleine aanpassingen aan vertrektijden en vluchtdagen van diverse maatschappijen.
    - Incheckbalies vermeld voor maatschappijen met vertrek vanaf Schiphol.
    - Mogelijkheid tot het opvragen van vluchttijden voor Europese Vluchten van Transavia, Corendon en ArkeFly

Opmerkelijke wijzigingen:
    Dominicaanse Republiek:
    KLM Stopt met Punta Cana als bestemming per april 2012. Deze vluchten worden overgenomen door Air France. Dit is onder andere interessant voor Neckermann en OAD Passagiers. Route van Air France: Amsterdam - Parijs (overstap)- Punta Cana - Santo Domingo - Parijs (overstap)- Amsterdam
    Mexico:
    Air France stopt met Cancun per mei 2012. Voor Neckermann en OAD passagiers wordt de route nu Amsterdam-Atlanta (overstap)- Cancun - Atlanta (overstap)- Amsterdan. De tijden voor deze vlucht zijn nog NIET bekend, zodra ik ze heb komt deze online. De vluchten Atlanta-Cancun-Atlanta zullen worden uitgevoerd door Delta Airlines
    ArkeFly stopt met Puerto Vallarta deze zomer, herstart van deze route per november 2012.

Enjoy.

Groeten Niels

17. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine wijzigingen doorgevoerd in routes en tijden naar de Dominicaanse Republiek.

18. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wat kleine wijzigingen in de vluchttijden naar de Dominicaanse Republiek voor het zomerseizoen 2012.
    Raadpleeg hiervoor de website www.vliegschemas.nl

De eerste voorlopige vluchttijden voor het winterseizoen 2012/2013 zullen rond eind juni 2012 online komen op mijn website. Dit nav van de vele vragen die ik hierover krijg.

De routings voor de winter zijn wel al bekend.

Dinsdag: Amsterdam (AMS) - Punta Cana (PUJ) - Curacao (CUR) - Amsterdam (AMS)
    Donderdags: Amsterdam (AMS) - Punta Cana (PUJ) - Montego Bay (MBJ) - Amsterdam (AMS)
    Zondags: Amsterdam (AMS) - Basel (MLH) - Punta Cana (PUJ) - Basel (MLH) - Amsterdam.
    Zondags: Amsterdam (AMS) - Puerto Plata (POP) - Curacao (CUR) - Amsterdam (AMS)

Kwa totale reisduur is vliegen naar PUJ op dinsdag het kortste kwa tijd en op zondags het langste kwa tijd. (Bij optelling van heen en terugreis uiteraard)
    Kwa totale vliegduur is vliegen naar PUJ op zondag het kortste kwa kilometers en vliegen op donderdag het langste kwa kilometers.

Op dinsdag vindt de crewwissel en schoonmaak plaats te CUR, daar gaat dan ook iedereen van boord. Wachttijd circa 1,5 uur
    Op donderdag vinft de crewwissel en schoonmaak plaats op PUJ, op MBJ kan iedereen blijven zitten en wordt er alleen uit en ingestapt aldaar. Wachttijd te MBJ ca 1 uur
    Op zondag vindt de crewwissel en schoonmaak plaats te PUJ. Op MLH wordt er op de heenreis enkelt ingestapt en op de terugreis enkelt uitgestapt. Wachttijd te MLH circa 40 minuten.
    Voor de POP vlucht vindt de crewwissel en schoonmaak plaats te CUR. Wachttijd aldaar circa 1,5 uur. Iedereen uiteraard van boord.
    De ideaalste reisduur bereik je door op donderdag of dinsdags heen te vliegen naar PUJ en op zondags terug. Voor POP uiteraard geen keuze

19. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste vluchttijden van de diverse maatschappijen voor reizen in het winterseizoen zijn bekend. Kijk daarvoor op www.vliegschemas.nl

Let op: Neckermann passagiers gaan vanaf 1 november met Air Europa naar de Dominicaanse Republiek. Men heeft een overstap in Madrid.

20. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo B767-300ER,
    De site "vliegschema's" is idd zeer overzichtelijk - bedankt.
    Afgelopen winter heb ik een trektocht door Venezuela gemaakt en heb - heel tevreden - (met overstap in Madrid) met Air Europa gevlogen. Ik zag dat zij ook op POP vliegen en heb het cabinepersoneel daarnaar gevraagd.
    Zij konden niet bevestigen of dit voor langere tijd zou zijn. Hun site geeft wel POP aan maar ik denk dat hun winterschema nog niet gereed is. Omdat hun prijs enkele honderden euro's voordeliger is dan Arkefly, wellicht toch om in de gaten te houden als "goed alternatief" voor bezoekers van de noordkust.

Deel Deze Pagina