Weer in augustus

Discussie in 'Hurghada' gestart door theahofman, 28 mrt 2007.

1. theahofman

theahofman New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,
    Wij hebben de vakantieboeken in huis en ons oog is gevallen op hurghada.. Nu hoorde ik dat het in augustus niet te doen is qua temperatuur.. Wat is jullie ervaring??

Alvast bedankt!

2. just_me_milou_

just_me_milou_ New Member

Lid geworden:
    31 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    heey thea!

nou jaaaa je kunt het niet vergelijken met het weer van hier...de luchtvochtigheid is ernamelijk veeeel anders...maar inderdaad het kan er op lopen tot 45 grade en als je geluk hebt soms ook nog wel meer...
    zelf ben ik er geweest tis de eerste 2 dagen wel een beetje wennen maar daarna gaat het al redelijk...er is maar een echt warm punt op de dag en dat is 12 uur...de zon staat hoog...
    ondanks de warme temperatuur heeft hurghada ons super bevallen:D trouwens! deze augustus gaan wij weer (02-08-07)
    hoop je een beetje geholpe te kunne hebbe..

gr milou

3. f van scheijen

f van scheijen New Member

Lid geworden:
    24 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ola,
    de nachten vond ik vrij warm zo rond de 32 graden en tsja overdag bij het water prima te doen!
    Inderdaad is 40 graden vrij normaal in juli en augustus.
    ik ga deze keer begin mei!

4. almar

almar New Member

Lid geworden:
    12 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat ook richting de evenaar. Als je niet van warmte houdt moet je er niet heen. Je zit midden in de woestijn.
    De warmte is daar wel veel draaglijker dan in Nederland = luchtvochtigheid.
    40 graden voelt als een zomerdag van 28 graden in Nederland. Zorg wel altijd voor water en een hoofddeksel als je overdag op stap gaat. Geen overbodige luxe.
    's avond is het warm ja. Veel hotels hebben airco.
    Mij is het uitstekend bevallen. Overdag zon en water, 's avonds lekker terassen. Veel plezier daar!
    Wij blijven ook een klaag volk he?

5. theahofman

theahofman New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties! Wij hebben de vakantie ondertussen geboekt en hebben er erg veel zin in!

Groetjes thea

6. hanneke_snellen

hanneke_snellen New Member

Lid geworden:
    7 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan binnenkort naar Sunrise Select Garden Beach.Kan iemand mij iets vertellen over de snorkelmogelijkheden in de buurt van het hotel? En is het nodig om op dit hotelstrand waterschoenen te dragen

7. happy

happy New Member

Lid geworden:
    24 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Midden juli ga ik ook heerlijk naar Hurghada, ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik 's avonds geen dikke trui nodig heb :)

8. door_goes

door_goes New Member

Lid geworden:
    24 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, is er iemand die in hotel Royal azur in Makadi Bay gelogeerd heeft? Het ziet er in de brochure heel mooi uit. Is dit ook zo en hoe is het eten (mijn zoontje eet enkel pasta!)Kan je gemakkelijk met de euro betalen?
    Ik wacht vol ongeduld op een reactie. Alvast bedankt.

9. r_roosen

r_roosen New Member

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Thea,

Korrect het kan in Augustus aardig heet worden, dagen met 40 graden + zijn niet ongewoon, echter vaak is er wel een aangename wind van vanuit het Noordoosten die via de zee binnenkomt en die brengt dan wel wat verkoeling. Maar Augustus is nog steeds de warmste maand en vaak koelt het s'avonds ook niet echt af.

10. susansmit224

susansmit224 New Member

Lid geworden:
    3 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal!!

Wij gaan 2 augustus 10 daagjes naar hurghada en verblijven in bella vista,nu las ik op de site zoover dat er veel mensen negatief waren,want het was niet helemaal all inn,strand te klein,blablabla!! Wij zijn een jong stel van 28 jaartjes oud en denken ons wel te kunnen vermaken,maar wat is nou echt een aanrader!! en waar kunnen we een lekker borreltje drinken en eten??

11. Tijl

Tijl New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi , wij gaan in augustus naar hurghada in het jungle aqua park resort .kan er ons iemand wat inlichten geven, over de temperatuur en/of het hotel? bedankt ciao

12. A.den Brinker

A.den Brinker New Member

Lid geworden:
    15 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,wij gaan al 5 jaar naar egypte hurghada,voorheen altijd in Titanic aquapark maar wilden nu eens wat anders.We gaan met 3 volwassenen en 4 kinderen van lft 9 t/m 15.2 jongens en 2 meisjes van 17 aug. t/m 4 sept.Het is met de temperatuur goed te doen,overdag veel aan het water en er staat altijd wind.Ook gaan wij een quad safari doen,en snorkelen is geweldig voor de kinderen met een boot als je geluk hebt zie je ook dolfijnen.Neem wel genoeg zonnenbrand creme mee want dat is daar duurder dan hier.Bij darmproblemen Antanel halen bij de apotheek,dan ben je er in 1 of 2 dgn vanaf,middeltjes uit Nederland helpen echt niet(spreek uit ervaring).Misschien zijn er meer mensen die in die periode gaan dat zou leuk zijn.Iedereen een fijne vakantie en misschien tot ziens in Jungle aqua park.

13. fredwolvekamp

fredwolvekamp New Member

Lid geworden:
    2 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je in hugada pinnen alvast bedankt

14. aggieweijers

aggieweijers New Member

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Wil.

Ja hoor,je kan pinnen in Hurghada.
    Bij de hotels zit altijd wel een bank in de buurt waar dit kan. Ook kun je vaak in het hotels je euro's wel wisselen. Excursies als je die boekt bij je (hostess) kan met cash ( euro's) geld of met een creditcard. Bij een plaatselijk bureau excursies kun je contant betalen, nemen ook wel euro's aan,maar ben je misschien duurder uit.

groetjes Agnes.

15. salma203

salma203 New Member

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ga deze zomer met mijn vriend voor het eerst naar hurghada in augustus. Veel raden het aan ivm de hitte. We gaan waarscheinlijk naae sunny days el palacio. Aanradertje?

groetjes

16. salma203

salma203 New Member

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    raden het af sorrie

17. defamwolters

defamwolters New Member

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij, gezin met 1 jongen van 13 en 1 meid van 11, gaan in juli naar Hurghada in het Jungle Aqua park resort. Wij zijn ook nog nooit in Egypte geweest dus alle tips zijn welkom. We hoorden van meerdere mensen dat het inderdaad warm is maar mer het windje erbij en lekker bij het water is het best te doen. Wie gaat nog meer?

Groet, Anja

18. tomvdloo

tomvdloo New Member

Lid geworden:
    1 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan met 3 jongens, 11 (hij wordt daar 12) 10 en 4 jaar. Als a;;es goed gaat zijn we daar vanaf 11 juli
    Gr.
    Tom

19. inesto

inesto New Member

Lid geworden:
    27 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen naar het calimera beach hotel!
    Iemand daarmee bekend.
    En weet iemand ook iets meer over criminaliteit en dat soort dingen,vind het allemaal beetje eng.
    Heb je daar last van of valt dat allemaal wel mee?

gr Elly

20. ElkEE

ElkEE New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Weet er iemand soms welke temperatuur het is begin april?

Hopelijk krijg ik een antwoord van één van jullie :)

groetjes!

Deel Deze Pagina