welke plaatsen relatief veilig in colombia

Discussie in 'Colombia' gestart door schuls, 17 jul 2009.

1. schuls

schuls New Member

Lid geworden:
    25 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Binnenkort ga ik naar Colombia toe. Hier verblijf ik in Bogota, maar wil ik ook met een Colombiaanse rondreisjes maken.

Nu ben ik er van op de hoogte dat Colombia niet het veiligste land is. Toch vraag ik mij af of ik, als Nederlander (lang en blond), goed en relatief veilig door Colombia kan reizen
    Het gaat dan ook om de volgende plaatsen;
    - Tayrona National Park
    - Santa Marta (in de buurt van Tayrona)
    - Pueblito (in de buurt van Tayrona)
    - Guasca - Cundinamarca (in de burt van Bogotá, natuurgebied)
    - Cartagena
    - Baranquilla
    - Villa de Leyva

(naar Tayrona en omstreken ga ik per vliegtuig)

Alvast bedankt,
    Schuls

2. Schoentje

Schoentje New Member

Lid geworden:
    7 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkel probleem, Ik ben net terug uit Colombia en heb ook niet echt een zuid-Amerikaanse kop.
    De hike naar de verloren stad bij Taganga is op het moment wel een beetje tricky. Daar hebben ze 2 maanden geleden nog 2 mensen neergeschoten. Over het algemeen merk je niets van de guerilla's en is het harstikke veilig, veiliger dan Venezuela.

3. cf

cf New Member

Lid geworden:
    23 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in Colombia sinds 2 jaar en ik reis steeds met openbaar vervoer in Colombia. Het is absoluut veilig! De laatste jaren verbeterde het land sterk op gebied van veiligheid! Je moet nu wel niet alleen gaan rondlopen s'nachts ofzo maar dat kan je bijna nergens ter wereld. Hier lees je over de veiligheid in Colombia: http://www.colombiafacil.com/en/faq/safety-in-colombia.

Deel Deze Pagina