Welke plaatsen te bezoeken tijdens onze reis? Alle tips zijn welkom!!

Discussie in 'Thailand' gestart door Lene, 4 nov 2015.

1. Lene

Lene New Member

Lid geworden:
    4 nov 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Op 13 december vliegen wij naar Thailand. Ik heb de kaart bekeken, de Capitool reisgids bekeken en veel op internet gestruind maar ben compleet de weg kwijt. Wellicht kunnen jullie mij helpen. De bedoeling is om een aardig ontspannen vakantie te houden waarbij we wel natuurlijk aardig wat van het (grote) land willen zien. Ons reisplan ziet er als volgt uit:

13, 14, 15, 16 dec. Bangkok
    16 dec. Vertrek Bangkok t/m 21 dec. Nog in te vullen
    22, 23, 24 dec. Krabi Gillhams Fishing Resort
    24 dec. Vertrek Gillhams
    25, 26, 27 dec. Nog in te vullen
    28 dec. Aankomst Bangkok
    29 dec. Bangkok
    30 dec. Terug naar huis

Ik heb bedacht om het Noorden over te slaan omdat dit wellicht te druk wordt. Daarnaast heb ik bedacht om op 28 dec. vanuit wellicht Phuket naar Bangkok te vliegen zodat we daar nog 1 dag kunnen zijn.

Wie o wie weet een leuke invulling voor de nog in te vullen data? Enkele steekwoorden die bij ons passen: geeeeeen massa toerisme, voorkeur voor eilanden/kust, niet iedere dag afreizen naar een volgende bestemming, we zijn geen backpackers.

En heeft iemand wellicht een idee qua vervoer daar? Auto huren? Binnenlandse vluchten? Nachttrein? Etc. Etc.

Alvast bedankt!

2. hans2007

hans2007 New Member

Lid geworden:
    7 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Lene,

Je zit middenin het Hoogseizoen, dat kan weleens wat problemn opleveren.
    Het best zou zijn om vanuit Bangkok meteen weg te vliegen naar Krabi.

Ik moet er eerlijk bijzeggen: Bij "geeeeeeeeeeen massatoerisme en Krabi zet ik al een paar vraagtekens...

Maar goed, dan houd je dus een week over om van Krabi op een ontspannen manier terug te komen in Bangkok.

Tussen Krabi en Bangkok liggen genoeg leuke plaatsen langs een lange strandlijn.
    Cha Am en Hua Hin zijn de enige plaatsen die toeristisch zijn, maar ook weer niet supertoeristisch. Houd je bijv. over:
    Chumphon
    Bang Saphan Yai
    Prachuap Khiri Khan

Google deze plaatsen maar eens, het is er NIET toeristisch. Het strand van Chumphon ligt op 12 km afstand, de andere twee liggen direct aan het strand. Alle zijn te bereiken per bus of trein. Boek je accommodatie wel op tijd, want "remember, high season !".
    Het kan ook ter plekke, laat je hotel in Krabi bijv. vast bellen naar je volgende...

Hans.

3. Cornelia

Cornelia New Member

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Lene,

Ook wij gaan op 15 december naar bangkok. We hebben al veel hotels geboekt daar het hoogseizoen is. Vooral de mooie stranden zijn het eerst bezet. We zijn beiden snorkelaars en houden van de natuur. Google eens op ko tao en dan afbeeldingen. Mooi he........... Vanuit Bangkok gaan we naar Amphawa de tweede mooiste drijvende markt waar eigenlijk alleen de thais komen kopen, weinig toeristen. Twee uur van Bangkok, hier zitten we met kerst. Mooi hotel aan de rivier. In de omgeving zijn nog andere leuke dingen te zien zoals de markt werszijde de treinrails. Google dus Amphawa, google maar.
    Krabi gaan we niet veel te toeristisch in deze tijd. Zoek een mooi strandje op ko tao zou ik zeggen...........hmmm Lekker vis eten vers uit de zee. Vanuit het eiland verderop op ko samui kun je een binnenvlucht pakken naar Bangkok terug. Wel vanuit nederland al boeken anders ben je te laat denk ik.
    Lieve groet Conny

4. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Krabi te touristisch dus ga naar Koh Tao? Koh Tao is een en al toerisme, verhoudingsgewijs veel meer Thais die r langdurig verblijven in Krabi dan op Koh Tao.

5. Cornelia

Cornelia New Member

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Steven, snap je antwoord. Aan de oostkant zijn nog mooie stranden te vinden ,kleine baaien die ver van de bewoonde toeristenhotels zijn. Zo heb je best of both worlds toch.....?
    We zijn er met oud op nieuw, Lekker feesten aan de west zijde en vervolgens aan de oostkant op plekken lekker de rust zoeken. Schrijf even of dit klopt Steven. Hoe vaak ben jij er geweest?
    lieve groet Conny

6. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het over Thailand, Koh Tao, Krabi, of nog ergens anders over?

7. Cornelia

Cornelia New Member

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Steven,

Ik heb het over ko tao. Daar had jij de opmerking over. Ben je er al eens geweest?
    Woon je in thailand?

8. Cornelia

Cornelia New Member

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo we zijn terug Lene, jullie ook.
    Ik wil je nog even berichten dat we heerlijk rustig aan de oostkant van ko Tao hebben gezeten. Daar in de ochtend snorkelen met haaien whaaw. Een klein resort, klein bungalowtje en genieten. Hoe hebben jullie het gehad?
    Lieve groet Conny

Deel Deze Pagina