werken in Lima

Discussie in 'Peru' gestart door dsgkr31, 13 jan 2007.

1. dsgkr31

dsgkr31 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,

mijn vriendin woont in Lima, en nu wil ik daar voor langere tijd heen.
    is het mogelijk om daar werk te vinden? en zijn er nederlanders in Lima die mij daar mee kunnen en willen helpen?

2. Maurits de Boer

Maurits de Boer New Member

Lid geworden:
    13 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tom,

Toevallig zag ik dit staan op internet.
    Mijn vriendin woont ook Peru (lima), ben daar 3 weken nog geweest.
    Ik ben zelf ook aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een langere periode.
    Ik ben ook zoekende misschien voor werk of me eigen bedrijf starten daar.
    In Nederland heb ik al een winkel, misschien dat ik Lima een 2e filiaal wil vestigen moet alleen de mogelijkheden en de eissen uitzoeken hoe het daar werkt om iets op te starten.
    Werk vinden zal vast wel moeilijk zijn omdat daar zoveel werkloosheid is en daar bij welke eissen moet je daar aan voldoen.
    Ben ook opzoek naar Nederlanders die daar wonen om meer infomatie te krijgen.

Groetjes,

Maurits de Boer
    Apeldoorn

3. Jaap de Haan

Jaap de Haan New Member

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik woon in Lima, en ik kan je verzekeren dat als je niet uitgezonden bent door een buitenlands bedrijf ( als expat ) of als je zelf een eigen zaak hebt in Lima, je moeilijk in je levensonderhoud kan voorzien.
    Zelf hebben we een twintigtal werknemers, en als je EUR 150 - EUR 200 genoeg vindt ( wel 60 uur werken in de week ) dan vind je misschien wel een baan.
    Anders wordt het moeilijke

4. Monique Dirven

Monique Dirven New Member

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ben van plan naar Lima te reizen.
    Kunnen jullie mij vertellen met hoeveel euro per maand men daar goed kan rondkomen?
    Alvast bedankt.

Stuur mij aub een mailtje
    emmadirven@hotmail.com

5. Jaap de Haan

Jaap de Haan New Member

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is 'goed' rondkomen ? Wil je een Europees leventje leiden met alle gemakken, zoals Kabel TV, Internet telefoon, goede school etc.
    Reken op:
    Huis huur : USD 1000, appartement USD 500
    Koophuis: Vanaf USD 150.000 met een hypotheekrente van 10% die niet aftrekbaar is
    Telefoon : vanaf USD 25 + gesprekskosten
    Internet : 200 kb ADSL, USD 35
    KabelTV : 35 USD
    School: USD 1000 - 5000 inschrijfgeld, dan USD 200 - 400 per maand ( de 'goede' scholen, USD 800 ) ( per kind !! )
    Water 40 USD per maand ( de tuin moet je ALTIJD sproeien, het regent tenslotte nooit )
    Elektriciteit USD 50
    Gas USD 30
    Straat-wacht USD 50 ( je wilt tenslotte veiligheid )
    Kamermeisje ( USD 150 - 200 ) ( Je huis en tuin zijn een stuk groter, en je bent niet naar Lima gekomen om elke dag de woestijnstof weg te poetsen )
    Ziektekosten verzekering USD 100 ( voor hele gezin )
    Autoverzekering USD 80

Gemeentelijke belasting USD 30 per maand ( inclusief politiebelasting )

Luiers USD 13 per pak ( kleiner dan in NL )
    In het algemeen, luxe artikelen, zoals verpakte etenswaren, zijn duurder dan in NL, onverpakte zaken, als vlees, vis, fruit, brood zijn ongeveer 1/3 a 1/4 van NL )( Als je ze koopt in de supermarkt, op markten is het nog goedkoper, maar welke expat gaat naar de markt, ze gaan allemaal naar Wong, Metro of Vivanda )

6. Jaap de Haan

Jaap de Haan New Member

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ja de credit card niet te vergeten. Betaal je rekeningen op tijd. De rente is minimaal 4 % per maand, over het algemeen varierend van 40% - 80 % op jaarbasis.

7. Robert van der Harst

Lid geworden:
    21 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen wat nu echt goede bussiness is om in Peru te beginnen.
    Ik ben getrouwd met een Peruaanse en ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Ik hoor graag jullie reactie!

Nederland begint een beetje suf te worden,tijd voor een uitdaging

8. l.berkvens3

l.berkvens3 New Member

Lid geworden:
    11 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    begin een hotle in cusco.. zeer veel toeristen komen er... en maak er een nederlands tintje van ... verhuur fietsen en .. ik denk dat dit goed loopt..chaufaaaa.

9. bettie@betstaarten.nl

Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ,wie weet er in Peru iemand die voor mij texture rolling pins kan maken.
    Ik wil graag een eigen bedrijfje beginnen met taart benodigheden., maar kan niets vinden op internet over dit soort zaken.
    Ik zoek dus van plexi glas rolstokken met print waar je marsepein of fondant mee kan uirollen.
    Wie kan mij helpen aan een naam van een persoon of bedrijfje die dit maakt?

10. deboer168

deboer168 New Member

Lid geworden:
    15 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, wat een onzin, die prijzen die worden genoemd. Misschien als je in Mira Flores woon. Maar in een wat goedkopere buurt kun je riant rondkomen van 2000 sol. Zo'n 500 euro per maand.

11. mauriceje

mauriceje New Member

Lid geworden:
    6 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen die Jaap de Haan noemt zijn zeker geen onzin aangezien hij zegt "als je een europees leventje wilt leiden" dan zijn deze prijzen zeker niet overdreven.
    Je kunt inderdaad wel met een 2000 soles uitkomen maar dan leef je geen "europees leventje" en woon je inderdaad in een goedkopere en minder veilige buurt! Als je op het zelfde niveau wilt wonen als in Nederland dan betaal je hetzelfde of vaak meer dan in Nederland! Proost :)

12. werkinperu

werkinperu New Member

Lid geworden:
    15 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,
    We zijn op zoek nr mensen voor call center (in lima liefst).
    Voorwaarde: goed nederlands spreken.
    Voltijds. Vanaf 2010.
    Voor meer info en opsturen van CV werkinperu@hotmail.fr

13. janmenno45

janmenno45 New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben op zoek naar nederlanders die in peru (Lima)wonen.
    Ik wil hier ook wonen maar dan moet ik gaan trouwen ,zijn er ook nog andere mogelijkheden.
    evt.werk vinden hier in het transport momenteel verblijf ik in lima tot juni.
    Laat mij even weten wie met mij in contact wil komen.
    groetjes janmenno45@hotmail.com

14. consuelo acevedo

consuelo acevedo New Member

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Jaap de Haan eres ridiculo, dices que pagas desde 1000 dolares hasta 5000 dolares para la escuela de tus hijos eres o te haces?que peruano normal pagaria esa cantidad de dinero solo tu porque te han visto la cara,por no decir otra cosa,si tu pagas ese dinero es porque quieres y puedes, pero todas esas cifras que tu pones es realmente ridicula, ojala con tus comentarios no desanimes a otros holandeses que quieren de corazon emigrar a Peru,saludos

15. stefanjr

stefanjr New Member

Lid geworden:
    6 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ondertussen woon ik al anderhalf jaar in Lima. Een jaar zonder werk en nu sinds een half jaartje als vertaler. Het probleem is echter mijn inkomen. Ik verdien slechts 300 euro. Heeft iemand hier misschien een andere optie voor me?

Alvast bedankt,

Stefan

16. sendcharlie1962

sendcharlie1962 New Member

Lid geworden:
    8 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ja ik heb al de verhalen eens doorgelezen en ja qua werk zal het moeilijk zijn dit te vinden, tegen een ander salaris dan wat we hier in nederland gewend zijn, met veel slechtere voorzieningen. Een andere optie is toch iets voor jezelf beginnen, maar wat? Zit zelf ook met hetzelfde probleem. Als alles goed is ga ik rond 20 oktober die kant op, en pionieren. Zat zelf te denken aan iets in de trend van de horeca, bijv een grand-cafe of een oer-hollandse kroeg, er lopen zat nederlanders rond,en dan te bedenken dat er restaurants zijn met een goed bestaansrecht die alleen maar kippensoep verkopen dus waarom niet. Mochten er nog mensen ideen hebben die ze willen delen. Succes allen

17. woutervandongeren

woutervandongeren New Member

Lid geworden:
    27 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Nederlanders in Peru :)),

druk aan het plannen maken in Lima te gaan wonen met Peruaanse vriendin! Zelf zit ik hier in Nederland vooral achter de pc, en handel ik in opties op bijvoorbeeld de AEX index, AEX fondsen,je kent het wel! Doe dit via de Nederlandse broker Alexbank! Zou iemand mij eventueel kunnen vertellen, of op weg kunnen helpen, of er ook lokale brokers (zoals een Alex bank) zijn die ook met goede trading software handel op bijvoorbeeld de Peruaanse beurs IGRA index aanbieden? Is misschien wat een specifieke vraag :)
    alvast bedankt voor het lezen iedereen en succes daar! Groeten Wouter

18. woutervandongeren

woutervandongeren New Member

Lid geworden:
    27 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Nederlanders in Peru, ik zag dat ik mijn emailadres niet in mijn berichtje had gezet! Hier komt ie, woutervandongeren@planet.nl
    ben benieuwd, hoor graag van jullie!
    Groeten Wouter

19. Hans Nieuwenhuis

Hans Nieuwenhuis New Member

Lid geworden:
    4 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Allemaal,

Ik ga zelf in december naar peru. Ben voornemens om daar met mijn vriendin een hostel te beginnen. (Lima Cusco). Er is behoorlijk wat tourisme en toch niet aanbod in leuke hostels met eten.
    Als iemand nog tips heeft zijn die natuurlijk welkom. Oh ja mijn vriendin is van peru (lima)

Groetjes Hans

20. Wout van den Berg

Wout van den Berg New Member

Lid geworden:
    15 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik zit met hetzelfde probleem.

Het lijkt me leuk om iets te beginnen in trujillo in Peru, en ook samen met mijn vriend uit Peru daar heen. Mij lijkt het ook het leuks om een eigen zaak daar te beginnen.

Eigenlijk zoek ik nog iemand die met mij samen deze zaak wil opzetten dus als iemadn intresse heeft; woutberg@hotmail.com neem contact met me op.

Deel Deze Pagina