werken in sri lanka

Discussie in 'Sri Lanka' gestart door marjamglastra, 1 aug 2007.

1. marjamglastra

marjamglastra New Member

Lid geworden:
    1 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag voor een half jaar tot een jaar werken in Sri Lanka. Het liefst op een resort of een normaal hotelletje. Heeft iemand tips voor mij? Ik kan op Internet weinig baantjes vinden in Sri Lanka. Ik wil graag op 1 plek blijven werken.
    Alvast Bedankt!

2. jan.kerkhofs@home.nl

Lid geworden:
    8 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Marjan,

Dit zal echt niet meevallen daar het toerisme dit land momenteel in de steek laat. Ze zijn met z'n allen blij dat ze zelf werk hebben. Ik heb geprobeert om iemand te plaatsen waar zij enkel de vaste lasten van op zich moesten nemen, het netto salaris werd door ons betaald, ging wel effe lekker niet door, ze zijn blij dat ze het huidige personeel nog aan het werk kunnen en blijven houden laat staan van uitbetalen.

Succes verder.
    Gr. Jan

3. Erik & Sandya de Ruijter

Lid geworden:
    24 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Marjan,

Sluit me qua arbeidsmarkt situatie bij Jan aan.
    In bredere zin geldt voor visa hetzelfde als in NL: de werkgever moet aantonen dat iemand met deze skills niet in Lanka zelf te vinden zal zijn.
    Voor een traineeschap/stage zijn er min of meer uitzonderingen, mede omdat anders nooit Lanka stagiares naar het buitenland zouden kunnen. Maar voor 'gewoon wat werkervaring opdoen' zijn de grenzen in principe dicht, expats worden toegestaan als dat voor het werk nodig is (bijv. kontakt in hun eigen taal met hoofdkantoor van multinational, of hierarchische regels van de multinational etc. etc.).

Sukses in ieder geval,

-Erik> & [Sandya]

4. Imco Flipse

Imco Flipse New Member

Lid geworden:
    4 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Marjan,
    ik ben mede-eigenaar van een guesthouse in Unawatuna en oprichter van Stichting DutchConnect. Voor een project van onze stichting, het opzetten van een bakkerij in Sri Lanka, zijn we nog op zoek naar Nederlandse vrijwilligers die kunnen helpen bij het opzetten van het lesprogramma en business-plan van de bakkerij. Mocht je interesse hebben, kijk eerst even op de website van de stichting: www.dutchconnect.org. en neem dan contact met mij op voor aanvullende informatie.

Groet,

Imco Flipse

5. kajan

kajan New Member

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil graag werken , ik ben wel srilanka geboren, ik woon nu nederlands 13 jaar ,,

ik hoor je nog wel
    vriendelijk groet
    kajan siverasa

6. eefjejooren90

eefjejooren90 New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hee!! Ik ben een op mezelf wonende student en ik wil graaf aankomend jaar gaan reizen. Sri lanka trekt mij heel erg en het het lijkt me leuk daar een baantje te vinden. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Groetjes,

Eefje

7. erikdr

erikdr New Member

Lid geworden:
    19 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Eefje,

Zoals vrijwel alle landen buiten misschien Australië en voor ons de EU: een visum waarop je MAG werken is vrijwel onhaalbaar. Vrijwilligerswerk is i.h.a. prima, ook in Sri Lanka als je het vantevoren plant.
    Niet geheel onterecht, wat zou jij ervan vinden als Lankanen en Russen en noem maar op vrijelijk naar Nederland zouden mogen komen en voor wat zij voldoende salaris vinden een baan zouden gaan zoeken? Zo denken die andere landen, zoals India en Lanka en USA, dus ook.
    Sukses,

Erik> & [Sandya]

8. Jayden

Jayden New Member

Lid geworden:
    5 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Logeerplek SRI LANKA

Prijs per week is 100 euro incl slapen en 3 maaltijden (bespreekbaar).

Je logeert dan bij een lankaans gezin met traditionele normen en waarden zodat je ook direct wat meekrijgt van de leefomstandigheden van Sri Lanka.

Het logeeradres is 10 minuten lopen van de stad Kiribathgoda en 20 minuten van Colombo (met openbaar vervoer)

Tevens is de bewoner een privé chauffeur. (tuktuk)

Mocht je interesse hebben, stuur mij een email.

MVG

9. Priyanka

Priyanka New Member

Lid geworden:
    25 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ben Priyanka en geboren in Sri Lanka. Ik ben geadopteerd en woon vanaf 3 maanden al in Nederland. Ik zou heel graag voor ongeveer 6 maanden in Sri Lanka willen werken. Heeft iemand misschien tips voor mij waar ik misschien zou kunnen werken en waar ik ook die 6 maanden zou kunnen verblijven? Het lijkt me erg leuk om met kinderen te werken (heb SPW kinderopvang hier gedaan) Maar opzich zou ik alles aanpakken!

MVG Priyanka

Deel Deze Pagina