West Canada route

Discussie in 'Canada' gestart door Jimmyw, 26 mei 2015.

1. Jimmyw

Jimmyw New Member

Lid geworden:
    26 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Wij zij aan het puzzelen voor onze reis naar Canada.
    Vanaf 8-juli rijden we in de camper vanuit Calgary.
    Eerste leg gaat door de Rocky Mountians via de ice field parkway.
    Rond 14 juli moeten we dan bij Jasper zijn.
    Dan een verplicht weekje pause om daarna vanaf de 20e weer te vertrekken richting vancouver island.
    Op 3 augustus moeten we weer de camper inleveren in Calgary.
    Is dit te doen?

2. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jimmy,

Als jullie in die 14 dagen alleen Vancouver Island voor een deel willen bezoeken is het te doen, maar als jullie vanuit Jasper ook al het moois onderweg nog willen bekijken wordt het krap. Ga voor jezelf eens de te wensen route uitstippelen en vul de plaatsen in waar je naar toe wilt en voor hoe lang. Met een camper rij je gemiddeld 60 km/uur en die rij uren moet je daarin meenemen, net als de tijd voor tussenstops. Vanuit Jasper naar Vancouver Island is al 2 dagen rijden en terug nog eens 2 a 3 en dan heb je nog 9 a 10 dagen over om in te vullen.
    een idee:
    20 juli: Jasper - Clearwater.
    21 juli: Clearwater/Wells Gray
    22 juli: Clearwater - Whistler
    23 juli: Whistler
    24 juli: Whistler - Campbell River
    25 juli: Campbell River ( Orca tour? )
    26 juli: Campbell River - Tofino/ucluelet
    27 juli: Tofino/Ucluelet
    28 juli: Tofino/Ucluelet - Victoria
    29 juli: Victoria
    30 juli: Victoria - Vancouver
    31 juli: Vancouver
    1 augustus: Vancouver - Salmon Arm
    2 augustus: Salmon Arm - Banff
    3 augustus: Banff - Calgary
    Eigenlijk is dit al een race tegen de klok met overal maar 1 dag ter plekke. Persoonlijk zou ik jullie willen aanraden om vanuit Jasper tot aan Vancouver te gaan en via een zuidelijke route weer terug naar Calgary en Vancouver Island voor een toekomstige reis in te plannen.
    Het eerste stuk vanuit Calgary naar Jasper heeft voldoende tijd om alles aldaar te bekijken, maar vanuit Jasper wil ik jullie aanraden om eigenlijk met hetzelfde reistempo verder te gaan en dan is misschien de lus Clearwater - Whistler - Campbell River - Vancouver en weer terug naar Calgary nog haalbaar in die tijd. Hoe meer uren jullie achter het stuur van de camper zitten, hoe minder tijd jullie hebben om echt te kunnen genieten van dit prachtige land.

Jos

3. Jimmyw

Jimmyw New Member

Lid geworden:
    26 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je snelle reactie Jos, ben er zeer blij mee. We zitten nog wat de dubben maar kunnen nu zeker verder met uitwerken.
    Je hebt het over de lus Clearwater - Whistler - Campbell River - Vancouver en weer terug naar Calgary. Bedoel je daarmee minder tijd op Vancouver island doorbrengen?

4. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jimmy,

Dat bedoel ik inderdaad ja.
    Om de route rustiger te maken zouden jullie er voor kunnen kiezen om Tofino/Ucluelet of Victoria eruit te halen en zo twee dagen tijd te winnen onderweg en die twee dagen bijvoorbeeld te verdelen over 1 extra dag Vancouver en 1 dag tussen Vancouver en Banff ( Yoho NP dus )en dat je op 2 augustus vanuit Yoho al naar Calgary kunt rijden en op 3 augustus alleen nog maar de camper hoeft in te leveren en terug naar huis te vliegen.
    Je kunt nu eenmaal Canada niet in 3 weken bezichtigen en moet je keuzes maken wat wel te doen en wat te laten voor een volgend bezoek.

Jos

5. Jimmyw

Jimmyw New Member

Lid geworden:
    26 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jos,

Nog een paar laatst minute vraagjes.
    Adviseer jij, gezien de data, om campsites van te voren te reserveren? bv dag van te voren bellen waar je denk uit te komen. Als het niet nodig is doe ik het liever niet maar na een dag rijden wil je wel een leuk veilig plekje.
    Heb je ook advies voor een Canadese prepaid.

Jimmy

6. Jimmyw

Jimmyw New Member

Lid geworden:
    26 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jos,

Nog een paar laatst minute vraagjes.
    Adviseer jij, gezien de data, om campsites van te voren te reserveren? bv dag van te voren bellen waar je denk uit te komen. Als het niet nodig is doe ik het liever niet maar na een dag rijden wil je wel een leuk veilig plekje.
    Heb je ook advies voor een Canadese prepaid.

Jimmy

7. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jimmy,

Jullie reizen in het hoogseizoen en dus is het raadzaam om vooraf te reserveren, zeker de dagen dat jullie een full-hookup willen hebben om de batterijen op te laden etc. 1 a 2 dagen vooruit werken is dan geen luxe, maar geeft rust en zekerheid in de route.
    Ik heb zelf op mijn reizen de telefoon nauwelijks gebruikt en heb altijd de laptop mee en er zijn tegenwoordig genoeg openbare wifi spots om mee te kunnen werken. Ik lees op het fora dat veel mensen lokaal een prepaid kaartje kopen en die in hun telefoon stoppen ( bell of rogers bijvoorbeeld ).Wel af en toe je eigen kaartje er weer even instoppen om berichten binnen te halen vanuit het thuisfront is het devies. Rogers heeft ook zoiets als een "pay as you go" kaart, waar buiten beltegoed ook internettegoed op staat.
    Lokaal even navragen wat voor jullie beter werkt. Ben daar geen kenner in.
    Nog 3 weekjes en dan gaan jullie!

Jos

Deel Deze Pagina