West Canada wanneer?

Discussie in 'Canada' gestart door mvdkolk, 1 mrt 2011.

1. mvdkolk

mvdkolk New Member

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Wij zijn Matthe & Marjolein en na 2x US gaan we Canada eens bekijken.
    Andere keren heb ik de trip geheel zelf geplanned en wil dat ook dit keer doen.
    Hierbij ga ik uiteraard info verzamelen over van alles en nog wat. Alleen voor ik begin te plannen heb ik een vraag:
    We zijn flexibel in de vakantie en wil dus niet in het hoogzeisoen.
    Wat is daarin de beste tijd om 25 dg in Canada te verblijven met een juiste balans in weer en drukte (vakantie's aldaar)?
    Ikzelf dacht aan laatste week Aug en eerste 2 sept, of hebben jullie andere ideen?

2. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het eerste deel van de periode, die je in gedachte hebt valt wel in het hoogseizoen. Eigenlijk ook de piek van het hoogseizoen. De eerste maandag van september is Labour Day, een nationale feestdag, en dat lange weekend is de afsluiting van het zomerseizoen en één van de drukste periodes van het jaar. Wil je die drukte ontlopen zou je dus wat op moeten schuiven. September is een prima periode voor een tour door West-Canada, hoewel het weer zich natuurlijk niet laat voorspellen. Ik heb al sneeuwbuien meegemaakt, maar ook temperaturen van rond de 30C. Het is wel handiger te starten vanuit Calgary(i.p.v. Vancouver), zodat je nog volop kunt genieten van de Rockies voordat het daar (te) koud wordt. Bovendien is alles wat je huurt(en koopt) in Alberta zo'n tien procent goedkoper i.v.m. lagere lokale belasting.

3. info@footprint-natureexplorations.ca

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Matthe,

ik denk dat je met deze keuze een goede maakt, al kan een weekje later zeker ook nog wel. Zoals Wallie al aangeeft valt ongeveer 1 week dan nog in het traditionele 'hoogseizoen'(relatief ietsjes drukker). Vaak is het nog heerlijk nazomerweer, maar in de bergen (Coastals en Rockies) kan er al wel een buitje sneeuw vallen en kan de temperatuur 's nachts mogelijk al eens onder '0' komen. De westkust met Vancouver Island en de Sunshine Coast kennen een gematigd klimaat en zijn daarmee eigenlijk bijna altijd een 'weers-veilige' bestemming. Dit is ook de periode dat de zalmtrek langzaam op gang gaat komen, erg fraai allemaal. Stuur me gerust eens een email als je meer gedetailleerde info wilt hebben.

Alvast heel veel succes bij het plannen van jullie reis.

Groetjes uit Powell River,

John
    info@footprint-natureexplorations.ca

4. mvdkolk

mvdkolk New Member

Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, dat soort weetjes heb ik iets aan en ik denk dat we dan idd gaan verleggen naar dagen na labour day. nu eerst goed inlezen en bepalen waar we op vliegen, Seattle/Seattle, Vancouver/Vancouver of Calgary/Vancouver. dan komt de rest vanzelf. Ik heb iig meer tijd dan de US trips, dat besloten we 6 weken ervoor en was het ff aanpoten met plannen

5. Matthe

Matthe New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, was ff gelee maar we gaan 18 AUG heen en 12 SEPT terug, via Vancouver. va 20 AUG hebben we een camper t/m 12 Sept en de route is in beweging, zi hier een voorbeeld, maar dit kan nog veranderen daar ik nog aan het lezen ben.

18-Aug Vancouver
    19-Aug Vancouver
    20-Aug Ophalen Vancouver ----> Hope
    21-Aug Hope ----> Gladstone PP
    22-Aug Gladstone PP ----> Kootenay NP
    23-Aug Kootenay NP ----> Calgary
    24-Aug Calgary ----> Calgary
    25-Aug Calgary ----> Banff
    26-Aug Banff ----> Banff
    27-Aug Banff ----> Jasper
    28-Aug Jasper ----> Jasper
    29-Aug Jasper ----> Wells Gray PP
    30-Aug Wells Gray PP ----> Wells Gray PP
    31-Aug Wells Gray PP ----> Lillooet
    1-Sep Lillooet ----> Whistler
    2-Sep Whistler ----> Nanaimo VCI
    3-Sep Nanaimo VCI ----> Tofino VCI
    4-Sep Tofino VCI ----> Tofino VCI
    5-Sep Tofino VCI ----> Duncan VCI
    6-Sep Duncan VCI ----> Victoria VCI
    7-Sep Victoria VCI ----> Victoria VCI
    8-Sep Victoria VCI ----> Vancouver
    9-Sep ---->
    10-Sep ---->
    11-Sep ---->
    12-Sep Inleveren

6. Matthe

Matthe New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    3 dagen speling voor inpassen mocht het hierbij blijven.

Is Tofino de trip waard, of kunnen we niet beter een whale tour doen vanuit victoria?
    Tofine ziet er klein uit en het is toch pakweg een 6 uur op en neer

7. Jos Spijkerman

Jos Spijkerman New Member

Lid geworden:
    27 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Tofino en Ucluelet zijn zeker de moeite waard en van daaruit kan je Walvissen gaan kijken , Beren spotten en ook heerlijk wandelen en relaxen .
    Vanuit Victoria ga je naar De Orca's toe die daar zijn en in het najaar worden daar ook af en toe Walvissen gespot .

8. info@footprint-natureexplorations.ca

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Matthe,

Tofino staat m.n. bekend om het Pacific Rim National Park, jullie zijn er volgens deze planning rondom het z.g. Labour Day weekend en zal het er mogelijk iets drukker zijn. Overigens is Ucluelet een prima alternatief.

Om mogelijk iets meer gevarieerde kust op te nemen zou je kunnen denken aan het volgende:
    Whistler - Powell River (Sunshine Coast)
    Powell River en Lund
    Powell River - Tofino / Ucluelet

Je kunt gebruik maken van een z.g. CirclePac van BC Ferries en krijgt dan 15% korting op de uiteindelijk 4 erg fraaie overtochten.

Have Fun!

John
    info@footprint-natureexplorations.ca

Deel Deze Pagina