wie gaat er nog in 2008 naar Lanzarote

Discussie in 'Lanzarote' gestart door francois.eriksen, 5 jun 2008.

1. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

mijn naam is Francois en ik geef graag advies over dit prachtig eiland.Vermits er weinig respons is over dit vakantie eiland waar ik 15j.op vakantie ben geweest ben ik toch benieuwd of er geen nieuwsgierigen zijn die iets meer willen weten.
    Vragen staat vrij.

2. roadkiller

roadkiller New Member

Lid geworden:
    8 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ga over 2 weken hier naartoe op vakantie, alle info is welkom! Ik zou zeggen barst maar los! je mag me ook mailen op roadkiller@zeelandnet.nl!

3. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Row,

welke plaats ga je naar toe?Ben je een uitgaans type.Ben je er al eens geweest?
    Wat zijn je meeste vakantiebedoelingen?
    Nu Row ik stel je een paar vragen zodoende kan ik er ook antwoorden opgeven.
    Ik kan u nu al informatie geven dat Playa Blanca de mooiste kant is v/h eiland en dat Puerte Carmen het beste is voor uit te gaan met zijn restaurants en disco's.Ik ga u wel bij vermelden dat het overwegend Engelsen zijn die er zitten daarbij bedoel ik ook Ieren en Schotten bij.Ik weet niet hoelang je gaat maar een wagen moet je zeker huren daar.
    Het zijn daar ongelooflijk prachtige wegen om te rijden(natuurlijk in het hoogseizoen is het wel drukker).In ieder geval heb jij vragen ik beantwoordt ze graag.
    groetjes

4. roadkiller

roadkiller New Member

Lid geworden:
    8 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De bedoeling is Puerto del Carmen, ben niet echt een uitgaans type, maar misschien veranderd dat daar haha.. De meeste vakantie bedoelingen zijn toch wel wat dingen zien, foto's maken en vooral tot rust komen omdat we dat echt nodig hebben.. Wat zijn de kosten daar om een auto te huren? En voor hoelang en issie dan ook verzekerd? Alle info is welkom, oohja wat moet ik ZEKER allemaal meenemen naar daar? En wat kun je daar allemaal wel en niet kopen? Is het prijsverschil daar veel of weinig in vergelijking met nederland?

5. roadkiller

roadkiller New Member

Lid geworden:
    8 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vertrek woensdag nacht, dus als je dit daarvoor nog leest, mail me dan maar ff op roadkiller@zeelandnet.nl m.v.g. Row

6. richard.denijs

richard.denijs New Member

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De kosten van het huren van een auto variëren nogal per bedrijf en ook het wel of niet verzekerd zijn is soms onduidelijk.
    Ik ben zelf net terug uit PdC en heb voor twee dagen autohuur (Opel Astra) incl. all risk verzekering en onbeperkt aantal kilometers 51 euro betaald bij Cabrera Medina.

Rusten zal je zeker lukken, vermijdt echter als het kan de zon zoveel mogelijk op het heetst van de dag (1 tot 4 uur) want je kunt echt levend verbranden.

Wat je wel en niet kunt kopen is moeilijk te beantwoorden, de supermarkten zijn in ieder geval niet te vergelijken met die in NL, het assortiment is zeer beperkt.
    Daar staat tegenover dat het eten bij de restaurants i.v.m. NL zéér voordelig geprijsd zijn dus uit eten gaan hoeft je niet erg veel geld te kosten.
    Als je typisch Nederlandse dingen wil gebruiken kun je ze beter meenemen want het assortiment is meer gericht op Britten en Duitsers.

7. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Richard,

het prachtige eiland Lanzarote,als jonge gast ging ik met mijn ouders altijd naar Tenerife.
    Ten Bel zelfs mijn huwelijksreis was in Ten Bel(De Marravilla was toen pas geopend).
    Dan ging ik eens op ontdekking naar het prachtige Fuerteventura 1978 aan het vissersdorpje Corralejo wat toen nog niets voorstelde.Dan bracht ik eens een bezoekje
    aan Lanzarote met een excurcies trip ongelooflijk mooi.Toch ben ik dan eens naar Gran Canaria geweest.En rond 1987 belande ik
    terug op Lanzarote waar ik iedere zomer(10 jaar lang een prive woning kon huren van Belgische mensen die 30km van mijn thuis woonde)elke maand augustus+paasverlof kon ik dit huren op Playa Blanca met zwembad en tennisterrein.De papagaaien stranden enkele kilometers verder waren mijn geliefkoosde stranden.Winkeltjes waren er toen nauwelijks
    maar al wat er werd bijgebouwd was in harmonie de wandeldijk die werd aangelegt heb ik allemaal weten te gebeuren.Natuurlijk voor uit te gaan moest ik naar P.Carmen maar wat een plezier toen om met een wagen over deze mooie wegen te rijden.Spijtig genoeg werd
    de vakantiewoning verkocht in 1997 en ben ik
    even andere oorden gaan op zoeken.Nu ben ik de laatste jaren meer op Dominikaanse te vinden namelijk de kanten P.Plata wat me ook bevalt.Toch denk ik als ik op pensioen ga dat ik me zal nestelen in Lanzarote.Toch nog even een melding ik vond toch dat wij in de supermarkten alles konden vinden.Misschien geen sambal.Kon ik de klok maar terug 20 jaar terugdraaien ik daar al lang iets gekocht.

Sorry Richard voor dit levensverhaal.Ik zou wel een boek kunnen schrijven over dit eiland.
    groetjes,
    Francisco

8. deborah_naoum

deborah_naoum New Member

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ga donderdag ochtend vroeg naar lanzarote..we verblijven in appartementen ataltis & las lomes in Puerto del Carmen..
    en wat ik mij afvroeg of je daar ook scooters of quad's kan huren ? en wat de koste daar van zijn.. alvast bedankt :D

groetjes deborah

9. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo deborah,

dit zal in P.Carmen geen probleem zijn om daar een scooter ter huren of zelfs quad's,maar wat de huurprijzen daar van zijn dat weet ik helaas niet.Je zult eerst eens moeten rondkijken.Feitelijk heerlijk gezegd
    zie je dit niet vaak dat ze daar met een scooter rondrijden.Maar vermits ik zelf altijd een auto huurde zal ik er niet te veel op gelet hebben.In ieder geval in P.Carmen zit je goed( natuurlijk ga je daar wel meestal
    Engelsen jongeren tegenkomen).Ik zou zeggen
    amuseer je goed daar en probeer zoveel mogelijk het eiland te bezichtigen met of zonder scooter.Laat me iets weten hoe je vakantie was.
    groetjes,
    Francisco

10. deborah_naoum

deborah_naoum New Member

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de informatie Francisco !
    en ik zal wel even een bericht plaatsten wanneer ik terug ben !:)
    groetjes deborah

11. jokehenk

jokehenk New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan aanstaande donderdag naar Lanzarote, zijn er nog nooit geweest. We hebben er ontzettend veel zin in. Gaan daar zeker ook een auto huren voor een paar dagen.
    Groetjes Joke en Henk

12. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Joke en Henk,

ook voor jullie wens ik jullie een prettige vakantie op dit eiland.En gaarne hoor ik ook van jullie wat jullie er van vonden.Natuurlijk zijn we nu 2008 en is het ook veel drukker geworden(toeristen) dan 10 geleden.Waar verblijven jullie op Lanzarote?

Francisco

13. jokehenk

jokehenk New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel! We gaan naar puerto del Carmen. Ik laat wel horen hoe we het gevonden hebben daar!

Joke en Henk

14. roadkiller

roadkiller New Member

Lid geworden:
    8 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben ook voor 8 dagen naar Lanzarote geweest, en het eiland opzich is goed bevallen, het apartement was opzich ook goed te doen, alleen jammer van de service, die was naar mijn idee bar slecht, het was Don Paco Castillia en van de 7 dagen hebben we 3 dagen zonder handdoeken gezeten, en hebben ze ons 'huisje' een dag vergeten schoon te maken, nou was het niet echt een puinhoop, maar die 3 dagen zonder handdoek vonden we toch minder, Eerst dachten we dat de handdoekken misschien om de dag vervangen zouden worden, maar toen we de derde dag nog geen handdoekken hadden zijn we maar een klacht gaan indienen, ondertussen zelf al handdoekken gekocht natuurlijk... Oohja, en drink daar niet van het water, zit veel chloor in.. Gaan je darmen nie echt prettig vinden haha... Voor iedereen die er nog nooit geweest is en er heen gaat, het is een prachtig eiland! Zeer zeker de moeite waard!

15. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Row,

natuurlijk Row dit zijn zo van die kleine dingetjes die je kunt tegen komen 3 dagen zonder handdoek(ik denk niet dat dit bij mij had moeten gebeuren).Had men dan u niet gewaarschuwd dat je daar niet v/h kraantjes water mocht drinken.Normaal moet dit ook vermeld staan op de kamers.

16. roadkiller

roadkiller New Member

Lid geworden:
    8 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden er in de bus naar het apartement gelukkig wel melding van gemaakt, dus ik heb het zelf niet gedaan, maar ik wist het zelf niet! Ook onder de douche staan vond ik daar niet zo prettig, ook door het hoge chloorgehalte voelde ik me net alsof ik uit het zwembad kwam zeg maar, niet schoon dus, terwijl je dat eigenlijk wel bent...

Zijn er ondertussen al meer mensen terug?

17. juzt_sandy

juzt_sandy New Member

Lid geworden:
    22 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Ik ga zaterdag naar Hotel Riu paraiso,weet je of dit een goed hotel is? En kun je ook bijv. een jeepsafiri of iets dergelijks maken?
    nouja ik hoor het wel !
    groetjes Sandy

18. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Sandy,

ik ken het hotel niet,maar als je even
    www.vakantiewijzer.nl indrukt en dan spanje neemt en verder Lanzarote/Puerto Carmen dan heb je de meningen van verschillende vakantiegangers.Voor jeepsafari zal het zeker geen probleem zijn.
    Toch even Sandy bij de meningen die sommigen geven dat er niet veel te beleven valt,dat zijn toch mensen die feitelijk niet veel uit hun resort zijn gekomen.
    Ik wens je alvast een goede vakantie.

Francisco

19. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Sandy,

het moet www. vakantiereiswijzer.nl zijn

20. jokehenk

jokehenk New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Wij zijn vandaag teruggekomen en hebben 2 schitterende weken gehad. Je moet inderdaad wel Puerto del Carmen uitgaan want daar valt niet veel te zien, behalve een heerlijk strand en heel helder zeewater, we hebben zelfs barracudas zien zwemmen vlakbij de kust. En heel veel sardines. Auto gehuurd en hele eiland rond gereden, vooral Timanfaya vonden wij schitterend! En hele mooie strandjes onderweg, waar weinig tot geen mensen waren. Wat ons wel tegenviel is dat eiland ontzettend engels georienteerd is, heel veel Engelsen, vreselijk volk. Je wordt automatisch voor Engelsen aangezien, errug! Klimaat is erg lekker, heel vaak een lekker windje. Smorgens bewolkt, we hebben zelfs een regenbui gehad terwijl we op het strand waren. Heerlijk!
    Groetjes Joke en Henk

Deel Deze Pagina