wie heeft er ook een dominicaanse vrind

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door nancy van den borre, 7 mrt 2009.

1. nancy van den borre

nancy van den borre New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    was in februari in iberostar dominina. en smoor verliefd geworden op een dominicaan. ik ga in september terug naar toe. wie heefd dit ook mee gemaakt. en werkt en woond er nu. nancy-vandenborre@hotmail.com

2. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi nancy,Ik heb geen Dominicaanse vriend, maar ik weet wel veel van het land en de mensen aldaar. Maar mag ik je wat vragen?

Heb je hem deze maand ontmoet?
    En weet je wat sankies zijn?

3. nancy van den borre

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik weet wat dat is. daarom ga ik ook terug om het te weten te komen.

4. nancy van den borre

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    heb hem in februari ontmoet.
    maar ga niet voor hem alleen terug.
    ben er mijn hart verloren aan dat land.
    en daarom zou ik er graag voor een lange tijd wille heen gaan.en werken.

5. cees

cees New Member

Lid geworden:
    12 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nancy Nancy, ik begrijp best wat je voelt, het liefst zou willen etc. Maar pas op. Dat je verlieft bent geworden op het land verbaast me niets. Maar op een Dominicaan is geen verstandige keuze. Maar goed, daar kan je niets aan doen. Dat overvalt of overkom je. Realiseer je dat dit de meest problematische relaties zijn. Daar naast ook nog erg risico vol. Zoals missy als schreef bestaat er een redelijke kans om als een sankie te eindigen. Nu zijn ze zeker niet allemaal zo en mag je de mensen niet over een kam scheren, zeker niet. Maar dat je in de problemen kunt komen is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Vergeet niet dat jij in een welvarend land woont en dat kan je van de Dom.Rep. niet zeggen. De kans is ook duidelijk aanwezig dat men je als springplank wil gebruiken om hier naar toe te komen. Is dat gebeurt dan is de liefde vaak snel over. Nogmaals, dat geld zeker niet voor iedere Dominicaan. Om je daar een baantje te zoeken zal niet mee vallen. Maar niets is onmogelijk. Als ik jou was zou ik eerst meer eens wat duidelijke vragen stellen aan dit forum en kijken wat voor reactie je krijgt. Veel succes.

6. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hé Nancy,

waar wil je naar toe met deze vraag?
    Begrijpelijk dat je vlug verliefd geraakt,je bent op vakantie op dit prachtige eiland,zon zee en vele dominicanen die vrij zijn.
    Ik ben zelf ook verliefd op dit eiland en op een meisje ter plaatse,daarom dat ik daar ook
    probeer 3x per jaar naar toe te gaan.En zelfs
    zou ik er ook willen wonen.
    Toch geef ik je een goede raad (dominicanen zijn onbetrouwbaar)vooral jongere mannen,deze hebben geen verantwoordelijkheid,hun plezier is meiden te versieren en proberen geld uit te halen.Je verliefdheid is nog maar pas van februari laat het even bezinnen.Denk na.
    Laat je niet gemakkelijk inpalmen.Ook op vakantie gaan of er leven is een groot verschil.IK weet niet of je nog studeert of je werkt maar laat dit zomaar niet vallen.
    Ik raad je aan gewoon telkens op vakantie te gaan en afwachten of de liefde er dan nog zal zijn.
    Ik denk dat meerdere er zo zullen over denken,
    maar natuurlijk ligt de beslissing bij u en hopelijk reageerd er iemand met ervaring op uw vraag.
    groetjes.

7. info@thelatinworld.nl

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco

Geld jouw verhaal aan Nancy ook niet voor jouw? De meesten proberen een relatie met een buitenlander voor een beter leven en niet meer te hoeven werken.
    Jij geniet nu volop van je vakanties en hopenlijk nog heel lang, maar denk er om, er zijn ook vrouwenlijke Sankies, Francisco

8. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Theo,

ik ken mijn vriendin al 2 jaar nu,wij hebben wekelijks telefonisch kontakt.Zij weet ook dat
    mijn leven in Belgie niet op geef.En het is ook niet de bedoeling dat zij naar Belgie komt
    (voor famiale redenen).Het geen dat mij tegen houd voor daar vast te gaan wonen is ten eerste mijn werk(zie ik ginder niet zitten), en ook het leven aldaar.
    Tenslotte we zijn allebei vrij van doen,in dien het verder niet meer zou klikken dan maken we er een einde aan.

9. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nancy als je er weer heen gaat, meld dit dan niet aan deze jongenman, maar ga en probeer hem op afstand in de gaten te houden. Meld je later. Dan kan je zien wat voor een vlees je in de kuip hebt. Ik ga er eigenlijk van uit dat hij in het hotel werkt waar je verbleef.
    Klopt dat?

10. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    't Zal die oude nachtwaker van 75+ wel zijn, weet je, diegene die 2 uur moet lopen om in het hotel te komen en de volgende morgen ook weer terug. Eindelijk weten wij nu wat hij 's nachts doet.........
    Hoe jong is Nancy ook al weer?

11. nancy van den borre

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is niet van het hotel.maar swat.ik ga zeker niet terug om hem. maar om te zien of ik er kan werken. of er zelf iets op te starten. was dat zoal van plan. en dit is nu het land dat me het meest aanspreek.daarom is mijn vraag. is er iemand die hier ervaring in heeft.

12. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee geen directe ervaring maar wel lees ervaring. De meeste komen terug. En werk is ook niet even makkelijk te vinden. En iets opstarten is moeilijk omdat je 9 van de 10 keer besodemieterd wordt. Dominicanen proberen overal een slaatje uit te slaan.

13. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nancy,
    Jouw vragen zijn al veelvuldig op dit forum aan de orde geweest. Bekijk op de voorgaande bladzijde eens de onderwerpen:
    "wonen in de dominicaanse republiek, hoe..." en "Weet niet zeker...enz...". Daar vind je veel antwoorden op wat je weten wilt wat leven en wonen betreft. Vooral omdat de "vrind" niet meer belangrijk schijnt !

14. Juan-Alberto

Juan-Alberto New Member

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hey nancy,

Heb hetzelfde voor, ben nu al ntijdje samen met een dominicaanse. Helemaal verliefd op haar, op het land niet zo. Wel prachtig vertoeven, maar taai werken. Anyway, ik ga naar St Dom, in een hoofdstad...daar is werk en het is er beter wonen dan aan de strandjes. Wil je plezier, dan kan je altijd naar een dichtbij gelegen strand. Het binnenland en de natuur in de bergen is ook prachtig!
    Zij werkt ook en heeft een goeie baan. Ik probeer mensen steeds te motiveren om te doen wat hun hart zegt. Ook al is het met vallen en opstaan, je hebt het dan tenminste een kans gegeven. Op fora zijn er enorm veel mensen die nogal kritsich staan tegenover de Dominicanen. Ze zeggen steeds: ok, niet iedereen is zo. Trek vooral de goeie mensen aan in je leven en je kan bij wonder overal gelukkig zijn. Ik hoop dat je het goed treft daar. Enjoy en hou ons op de hoogte!!

15. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen kritiek, we waarschuwen alleen de mensen, want liefde maakt blind. En als achteraf blijkt dat de bewuste Dominicaan(se) een sankie was, dan zijn het weer de Dominicanen die het hebben gedaan, en nu ben je gewaarschuwd. En geloof me sankies zijn overal ter wereld en niet alleen in de D.R

16. caronfrida

caronfrida New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor deze die het niet weten :
    Leg eens duidelijk uit , in mensen taal aub !
    Wat is een " sankie " leven , doelstelling enz. deze die het al eens medegemaakt hebben zullen nu wellicht zwijgen , uit eerlijke schaamte voor hun dommigheden , en uiteindelijke ervaring . Als anderen dit " willen en kunnen " tot zich nemen en lessen uittrekken zal het een positieve bijdrage zijn .

17. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
  18. nancy van den borre

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ga dan zelf ne keer op de site.
    voor dat je weer eens belachelijk moet kunnen doen.(wat is je leeftijd ook al weer)daar vind je alles over emigreren. WUNDERLICH.

19. fritz wunderlich

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nancy,
    Sorry als je je gekwetst voelt. Is zo niet bedoeld.
    Mijn vraag blijft: wat moet Juan-Alberto op de Belgische arbeidsmarkt als hij definitief heeft besloten naar de D.R. te gaan?
    Trouwens kijk ook eens "mijn" topic: "Verblijf in het binnenland".
    De meeste touristen blijven maar aan de kusten "hangen" en hebben toch zoveel over "het land" te vertellen, is mijn indruk.
    Schrijf verder maar (gewoon) aan Fritz hoor !

20. nancy van den borre

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    fritz
    omdat je daar alles vind over emigreren.
    wat en hoe.ga zelf eens op de site kijken.
    ps ik ben belg.
    en ga in de maand sept voor een maand nr D.R
    en zal je raad opvolgen.om niet aan de kust te blijven hangen.

Deel Deze Pagina