wie heeft er ook een dominicaanse vrind

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door nancy van den borre, 7 mrt 2009.

1. johanjarabacoa

johanjarabacoa New Member

Lid geworden:
    19 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Francisco,
    Teleurstellen? neen hoor!
    Sta met beide voeten op degrond.
    weet dat het niet eenvoudig is!
    Kom zeker terug maar enkele maanden kunnen lang zijn he!
    Vandaar dat ik PROBEER een oplossing te vinden...

2. Elena Aybar-Ramos

Elena Aybar-Ramos New Member

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik ben moeder van een zoontje van 2 jaar zijn vader is Dominicaan en woond in Nederland zelf ben ik niet meer met hem en nee het is geen Sankie Pankie want hij heeft vanaf zijn geboorte een Nederlands paspoort! Nu heb ik een nieuwe vriend en die woond op de Dominicaanse ik ken hem al 6 jaar maar dacht bij hem altijd hetzelfde uiteindelijk blijkt hij helemaal niet zo te zijn! Ik ga dit jaar weer naar sto dgo en ik verblijf meestal 1 maand of 2 maanden ik vind het helemaal geweldig daar maar heb natuurlijk veel vrienden en familie daar! Zelf als ik wat nodig heb laat ik iemand anders het voor mij halen anders betaal ik het 3 dubbele want ze lichten je op bij het leven! Ik ben bezig een huis te bouwen op San Cristobal maar ben van plan dit jaar al te verhuizen en eerst bij mijn vriend te wonen tot mijn eigen huis klaar is! Dat huis staat op naam van mijn zoontje en mij en niemand anders zelf heb ik een goede vriendin daar die advocate is! Ik regel ook alles zelf en dat is niet omdat ik mijn vriend niet vertrouw maar omdat als er iets mis gaat niet de schuld op een ander kan schuiven!! Een baan krijgen daar was voor mij niet moeilijk heb het alleen afgeslagen! Als je de engelse taal goed beheerst en je spaans is goed dan zijn er mogelijkheden. Mijn vriend en zijn familie hebben hun eigen zaken daar dus het is niet iemand van lagere stand! Verder laat ik meestal mijn goud thuis en als ik met geld daar loop loop ik echt alleen met het gene wat nodig is! Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen op dominicaanse grond en hij weet dat ik hem niet naar Nederland breng!!! We hebben het wel zwaar want er zijn genoeg mensen die een stokje ervoor proberen te steken maar we zijn nog steeds samen ondanks alles!! Er zijn genoeg mannen die binnen 1 week de liefde aan je verklaren maar dat weet elk gezond mens toch dat dat niet kan!! Super verliefd dat kan maar houden van is een groot woord!! Mijn vriend heeft er bijna 5 jaar voor gevochten om mij van hem te laten houden en dat was meer omdat ik voorzichtig was!!
    Ik heb mijn zegje gedaan en wens iedereen geluk die in het zelfde schuitje zitten!!

3. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Elena,

je stukje levens verhaal dat je hier weer geeft kan ik me min of meer voor stellen.Ik maak uit dat je nog in nederland woont en gaat emigreren naar de D.R..Je kent elkaar 6 jaar en af en toe ben je bij elkaar geweest voor een bepaalde periode en het klikt met elkaar.Nu ben je ook zinnens met hem te trouwen wil jij dit of is het meer langs zijne kant.Zoals je reeds weer geeft in je tekst de D.R. is een prachtig land en mensen al daar zijn aardig voor je en interdaad als je iets wil aankopen moet je soms op passen dat men je niet in de zak zet.Toch even een vraagje heeft je vriend daar werk en hoe zit het met je zoontje gaat deze mee of blijft deze in nederland en wat vind zijn vader er van.
    Ik zelf heb een vrij lieve jonge vriendin al daar en probeer rond de drie maanden er heen te gaan,dagelijks delen we sms uit en wekelijks bel ik haar,zij woont zelfstandg en ik laat haar studeren en onderhoud haar 100%.
    Vermits ik mijn werk heb in Belgie en met een beetje geluk kan ik binnen 4 jaar op brugpensioen gaan wil ik mijn leven daar ook verder zetten.mijn vriendin wil ook vlug huwen en kindjes krijgen van me,toch ben ik voor alles een beetje op mijn hoede omdat ik ook al een beetje ervaring heb al daar.Ik kan zelfs zeggen ik ben nog al zeer wantrouwig en weet wat anderen reeds overkomen is en heb dagelijks kontakten met anderen die ook alle een vriendin hebben,ook ken ik domincanen van mijn eerste jaren dat ik er op vakantie ging maar in hoodzaak gaat het allemaal dat ze een beetje iets willen van jou als je weet wat ik bedoel.Als ik er even heen kan gaan dan voel ik me de gelukkigste man op aarde en de liefde
    en de glimlach die je er van krijgt doet je smelten,maar ander zijds denk ik dan weer is het allemaal menens,zij heeft lang alleen met de moeder geleefd die vorig jaar hertrouwd is met een dominicaan en waar ze toch een soort leer school heeft gehad hoe het al of niet moet en soms denk ik dan word ik niet in het ooitje genomen niet dat ze me ontrouw zal zijn
    maar meer het financieele plaatje.Als je daar bent moeten ze gedurig geld hebben,in het begin gaf ik duizend pesos en was het tegen de avond al op dat ze dan de volgende dag weer geld vroeg en dat ik dan wel eens woorden mee had omdat ze het aan familieleden gaf(denk ik),nu zijn mijn toelagen beperkt als ik er kom.IK wil haar ook niets te kort geven dat ze het zeker niet op een ander gaat zoeken.Alle ik heb nu genoeg mijn zegje gedaan,maar ik denk toch opgepast laat je niet in de maling nemen ook niet na 6 jaar en al wat je aankoopt dat het van jou blijft en voor je kind later.Veel succes verder nog.

Francisco

4. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0

5. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is iedereen wel duidelijk dat Francisco financieel uitgebuit wordt.
    Alleen Francisco zelf weet het nog niet.

6. Elena Aybar-Ramos

Elena Aybar-Ramos New Member

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Francisco,

Ik weet het heel goed hoe het daar gaat en daarom ben ik er zeker van dat het goed zit! Hij heeft mij nog nooit om geld gevraagd en dat zal hij ook zeker niet doen! Hij werkt en studeerd en zoals ik al zei komt hij van goede huizen om het zo maar te zeggen. Hij en zijn familie hebben meerdere zaken en naast dat werkt hij zelf ook voor een baas en dat terwijl hij net zo makkelijk gewoon in 1 van de zaken kan staan de hele dag! Dat is echter niet wat hij zelf wil en daar studeerd hij ook niet voor. Verder is het juist het omgekeerde want hij betaald 9 van de 10 x als we ergens heen gaan! In de 6 jaar vooraf dat ik hem heb ontmoet in het echt heeft hij mij nog nooit om geld gevraagd en wil hij niet eens naar Nederland!
    1 omdat hij heel veel vliegangst heeft door een vliegtuig ongeluk toen hij op de militairenschool zat wat hij en meerdere gelukkig hebben overleefd.
    2 omdat hij een goed leven daar heeft want zoals je weet je bent er zelf geweest is je leven goed wanneer je geld hebt daar op DR!!
    Verder hebben we het samen besloten om te trouwen en ben ik aan de vader van mijn zoontje geen verantwoording schuldig want hij heeft zelf nooit tijd voor hem en als ik er heen verhuis dan ben ik in zijn land en bij zijn familie dus daar maak ik mij niet druk om. Hij heeft zelfs een x gezegd dat ik mijn zoontje daar moet laten wonen bij zijn moeder tot hij wat ouder is en naar de middelbare school moet gaan! Waarop ik hem voor een compleet geschift persoon heb uitgemaakt want dat is net alsof ik mijn kind afsta totdat hij zindelijk is en opgevoed het is geen puppie die uit een nest komt!! Ik weet dat die dingen daar namelijk vaak voor komen maar dat is hier anders! Dus dat is geen enkel probleem.
    Verder ben ik er zeker van dat het goed zit en ben ik erg gelukkig :)
    Voor jou ook veel geluk!

groetjes, Elena

7. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dre,
    Waar slaat dat antwoord nu op? Als een l*l op een drumstel.

8. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dré,

jij die daar al vele jaren woont(gezins situatie ken ik niet).Kan je me vertellen wat een meisje van 20 jaar dat alleen woont in Puerto Plata en geen inkomen heeft(studeerd)nodig heeft in pesos per maand en dan bedoel ik eten,kleding,vervoer(tr.school)verzorgings
    producten,onderhoudproducten(kuis en was).
    Als jij me dat kan zeggen of iemand die er ervaring mee heeft mag het me vertellen.
    Dan weet ik of mijn maandelijkse toelagen die ik geef aan haar voldoende is.
    Als je antwoord geeft houd dan rekening dat zij in een stad woont en niet op het platteland.
    Appartement huur,electriciteit, studiegeld,kabel TV, moet je er niet bij rekenen want dat verschilt van plaats tot plaats.

9. fran�ois.eruksen

fran�ois.eruksen New Member

Lid geworden:
    25 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Elena,

oke hij studeerd en werkt mee in de familie zaak en je bent na 6 jaar zeker en je offert je voor hem op.Vermits hij nog thuis woont heeft hij ook niet veel geld nodig.Weet jij zelf wat je daar per maand nodig hebt wanneer je later ook effektief daar gaat wonen.Wat je zoontje betreft je verteld dat deze 2 jaar is en je kent al 6 jaar je nieuwe vriend op de D.R. of heb ik het verkeerd gelezen???? lijkt me dan weer een eigenaardige situatie.Dat een kind bij een moeder hoort is van zelfsprekend al is dit niet bij vele D.R.meisjes een logica.Of je er goed aan doet om je zoon in de D.R. te laten opgroeien dat zal de tijd uitmaken maar je mag niet vergeten dat deze later zijn echte vader wilt kennen.
    Weet je ik heb mijn situatie ook eerder hier weer gegeven kan je natuurlijk niet vergelijken met die van u.Maar weet je omdat je er maar af en toe kunt naar toe gaan,brand het vuur in je hart hevig voor je partner en zie je bepaalde dinges niet of je wilt ze op dat moment niet zien.Maar als je dan naar een tijdje bij elkaar bent en het vuurtje al wat geluwd is zie je wel bepaalde punten.Zo dus Elena ik geef je alle geluk toe maar blijf waakzaam.En te vlug trouwen zou ik je toch afraden.Maar dat is jou keuze.

10. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dré,

jij verklaart hier dat ik duidelijk wordt uit gebuit,terwijl ik zelf te kennen geef dat ik op mijn hoede ben.Ik heb zelf een voorbeeld gegeven van de duizend pesos die ik gaf,die ze nu bij beetjes krijgt.Ik heb er zelf voor gekozen om met haar verder te gaan en haar te laten studeren zo doende dat ze later ergens
    een werk kan vinden en niet dat ze haar lichaam moet verkopen aan andere om geld in het laadje te krijgen.
    Vermits ik zelf al een 10 tal jaren er kom,heb ik daar al veel geleerd betreffende het om gaan met de meisjes al daar en weet ik inmiddels ook hoe het er aan toe gaat.En als je in Sosua/Cabarete bent als toerist ben je vlug slachtoffer als man zijde.Daar komen de meeste meisjes naar toe van overal v/d D.R. voor een man te vinden en of je 20 of 70 jaar bent dat maakt hun niets uit, als er maar iets te verdienen valt.Als man zijn de kun je dan altijd op iemand vallen en wil je haar een beter bestaan geven en dan denk ik bij me zelf hoe jonger hoe beter.Het meisje dat ik nu ken is op mij gevallen en wil haar zoveel mogelijk de kans geven het te maken in haar leven als ze het vandaag of morgen het niet meer zie zitten met mij zal ik er ook niet van dood gaan.

11. jc800alfa@gmail.com

jc800alfa@gmail.com New Member

Lid geworden:
    16 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik vraag me soms af wat Dré nog in de Dominicaanse doet. Hij lijkt mij zeer bitter en kritisch op alles wat daar beweegt, toeristen, plaatselijke bevolking, politiek,... Moet je dan maar appartementen verhuren in Nederland. Daar zijn de mensen zo vrolijk en lief....En wie zegt dat jij niet uitgebuit wordt daar...

12. frank.somers5

frank.somers5 New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo jongens
    Maken jullie nu altijd ruzie ? Hahahah
    Ik vind dat ieder moet uitmaken hoever hij of zij gaat! Ik vind ook dat francisco voor een groot gedeelte uitgebuit wordt maar hij heeft daar een andere mening over en die respekteer ik bv ik heb zelf ook een vriendin daar maar ik speel niet de bank van belgie of de dominicaanse bank wat niet wil zeggen dat ik slecht voor haar ben .
    Ze mag zelf naar belgie van mij komen en ja het ticket betaal ik maar haar paspoort koop ze zelf maar goed daar hoef ik geen uitleg over te geven dat zijn afspraken tss haar en mij. ik wil daar alleen mee zeggen dat je duidelijk afspraken moet maken vanaf het begin en je daaraan houden en voor iedereen liggen die anders maar laat zeker niet met je sollen want dan ben je verkeerd bezig of heb geen medelijden want dat is ook een straatje zonder einde (mama ziek , geen geld voor medicijnen enzo voort) gebruik je gezond verstand en dan zal je vlug merken of ze het echt goed menen of op je geld of ....; uitzijn .

13. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dré,

ik zie dat je op een andere pagina antwoord geeft betreffende een vraag over een ticket.
    Maar ik heb je een vraag gesteld over hoe een jonge dame die alleen woont en nog studeerd en geen werk heeft met welk geld bedrag kan toe komen per maand.(je gaf toch te kennen dat ik werd uitgebuit).

14. leo verdijk

leo verdijk New Member

Lid geworden:
    17 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal ik ben die genen waar over op dit forum al gesproken is ik heb 12 jaar mijn best gedaan voor een dom vrouw met haar zoon en veel op gebouwd tot ik hier ging wonen en er achter kwam dat alles wat we gekocht hadden op haar naam staat dag pensoen je denkt altijd dat het een ander overkomt maar je ziet het niet van je zelf ps er zijn goede dom maar er zijn ook heel veel slechte ik ben nu ik proces dat is helemaal een drama ik dit nog ze is 6 jaar jonger dan ik ben zint eer u begint

15. leo verdijk

leo verdijk New Member

Lid geworden:
    17 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschuwing nederlanders en belgen ze loop nog vrij rond en zoek weer nieuwe slachtoffers ik was niet de eerste en zal ook niet de laatse zijn haar naam is senobia matias

16. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij spullen koopt, hoe kan zij het dan op haar naam zetten?

17. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Leo,

Succes ermee, leuke woordspeling die dom vrouw.
    Ben je er trouwens zeker van dat dat haar echte naam is ?

18. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0

19. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Advocaten hier zijn erg gek op zulk soort zaken.
    Het proces duurt jarenlang en zij kunnen erg veel kosten in rekening brengen.
    Resultaat: nulkomma niks.

20. lienekevdzande

lienekevdzande New Member

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik heb een vraag. als je een hbo diploma international business and languages op zak hebt, je goed spaans en engels spreekt, wat zijn je kansen dan op een goede baan in santo domingo? en hoe veilig is het daar als nederlandse om daar te leven? (met een dominicaan)
    alvast bedankt gr Lieneke

Deel Deze Pagina