wie heeft er ook een dominicaanse vrind

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door nancy van den borre, 7 mrt 2009.

1. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    lieneke,

met je talen moet er wel iets te vinden zijn al daar, veiligheid ik zou me daar geen zorgen over maken.Je dominicaanse vriend daar zou ik me meer zorgen over maken.Het zijn allemaal zo'n mooi praters maar zijn slechte huis vaders.

2. jc800alfa@gmail.com

jc800alfa@gmail.com New Member

Lid geworden:
    16 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Let op! Veel dominicaanse vrouwen willen geen dominicaanse man. Hebben daar zeer slechte ervaringen mee, drugs, drank en niet werken. Bezin eer je begint....

3. daisy_tupac

daisy_tupac New Member

Lid geworden:
    8 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vriend die wil op zijn beurt dan weer geen dominicaanse vrouw omdat ie daar slechte ervaringen mee heeft...
    ik zeg maar zo, ieder persoon is anders.
    je moet er toch zelf achter zien te komen of ze te vertrouwen zijn.
    zou het wel leuk vinden om eens de positieve verhalen en ervaringen te zien.

4. reiram89@yahoo.es

reiram89@yahoo.es New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ook naar DR geweest , is me prima bevalllen. Nu heb ik hier online een vrouw ontmoet vandaar. Alles leek normaal totdat ze naar een aantal maanden vroeg of ik eventueel haar zwager een week in huis kon nemen omdat ie toevallig naar Nederland komt. Is het dan niet logisch dat bij mij al mijn alarmbellen afgaan.En dat terwijl ik van plas was om over 6 weken haar daar te ontmoeten.Toch gek , ze maakte zoeen serieuze indruk endan zoeen vraag terwijl we elkaar nog nooit live ontmoet hebben. geloof niet zo in toevalligheid.
    gr Pierre

5. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd dat het aan logica bij de vrouwen daar totaal ontbreekt. Als je denkt dat je eindelijkt snapt wat ze nu eigenlijk bedoelen blijkt het toch weer anders te zijn.
    Toevalligheden? De opgediste verhalen om daar aan de armoede te ontsnappen worden met de dag drastischer. Een onomstotelijke vorm van "lieg-en-bedrieg-cultuur"...in een land waar wij een volgend keer toch weer heengaan !

6. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nancy ik zal je 1 goede raad geven, NIET AAN BEGINNEN.
    Zie mij topic Waar of niet waar.
    Zelfs nu heb ik de problemen nog.

7. Daniel67

Daniel67 New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sanky-panky

8. JBBEATS

JBBEATS New Member

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Buenas noches!

Ik dacht ik neem weer eens een kijkje op het forum, nadt ik nu net een week in Nederland ben, na weer een verblijf van ong. 6 maanden in de DR.

Ten eerste valt het mij hier op, dat degene die slecht 1 week tot 1 maand op vakantie zijn geweest, voornamelijk op t resort hebben vertoefd (even eraf gegaan om boodschappen te doen in de supermarkt stelt niks voor), doen hier op het forum alsof ze echte kenners zijn en oordelen simpelweg vanuit vooroordelen, en niet uit eigen ervaringen.

Ikzelf (28jaar) kom al heel wat jaren in de DR, en de laatste 4 jaar steeds 6 maanden hier, 6 maanden daar. Had 4jaar geleden een goede baan als service monteur met vast contract en al; ontslag genomen om mijn droom te leven! Net als de meeste was ik 6 jaar geleden gelijk verkocht bij mn eerste stap op Dominicaanse aarde. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en alles opgezegt; waar een wil is is een weg!

Over Dominicanen die buitenlanders oplichten; als je word opgelicht ligt dat eerder aan jezelf. Voorkennis is al een goed begin.

Over visa lang verblijf etc; Pak t vliegtuig, huur een appartement en geniet. niemand die om je verbl;ijfsvergunning vraagt. Niet aan je gemeente laten weten dat je er tussenuit bent en ook niet melden bij de Nederlandse ambasade. Als je wil werken moet je binnen een maand (geldigheid toeristenvisum) een verblijfsvergunning aanvragen. Neem hiervoor je geboorteakte en uitreksel burgelijke staat nee, gelegaliseerd door de Dominicaanse consulaat in Amstelveen.

Over Dominicaanse liefde; Ben nu 3 jaar samen met mijn Dominicaanse vriendin. Uitesten hoeft allang niet meer, in de kennismakings periode kan je mensen al lezen. i passd that. Leven samen met 2 kids (1 van ons samen, 1 van haar van voor mij). Rijk ben ik niet en dat weet ze. Hebben dagen meegemaakt dat we op rijst en water leefden. Waarneer ik geld heb om uit te geven gaat t eerst uit na de kids en mij. Daarna komt zij aan de beurt. En niet omdat ik degene breng die geld in het laatje brengt, want ikzelf hou haar thuis terwijl ze best wil werken. (heeft geen specifieke opleiding gedaan, en ik vind het niet nodig dat ze werkt voor 4000 peso/ 80 euro per maand waarvan meer dan de helft al opgaat aan vervoer van en na het werk, en ze zal dan ook iemand geld moeten geven om op de kids te passen)Ze vraagt niet meer dan dr wekelijkse geld voor de salon (200 tot 500 peso/ 10euro) ze ziet vanzelf wel waarneer ik iets extra's voor dr heb. Nieuwe kleren neem ik altijd voor haar mee vanuit Nederland. Eten en alle andere huisproducten betaal ik. verder genieten we samen van de uitstapjes waarneer daar geld voor is. Mijn vriendin, 23 jaar jong, is een echte huismeid, die zich comfortable voelt met wat ze heeft. Gaat niet de straat op geld te zoeken. Praat niet met vreemden. Houd niet van discotheken en drinken en gek doen etc. Alle keren dat ik terugkeerde na 6 maanden in Nederland te zijn geweest, stond ze me trouw op te wachten met alle spullen (inboedel), mn hond, en de kids(s) in ons gehuurde appartementje. terwijl ze weet dat ik haar niet veel meer te bieden heb qua materiaal. Het is dan ook de onvoorwaardelijke liefde die ons samen laat zijn. Misschien is het niet in woorden te beschrijven, het is een gevoel dat je vertelt of het goed zit ogf niet. Dat is hier duidelijk het geval!

Over de veiligheid; Ik woon in een grote buurt in Santo Domingo noord, waar geen enkele andere (blanke) buitenlander woont. De buurt bestaat uit blokken met vervallen appartementen en krottenwijken. Gebeuren bijna dagelijks dingen als geweld, overvallen , moord etc. Maar niet met mij! want veiligheid ligt vooral aan jezelf!

Groetjes cuidate

9. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi verhaal. Prijs je gelukkig als ik dit zo lees dan heb je een lot uit de loterij. Helaas is het in de praktijk voor 95 % anders.

Groeten

10. Kiani

Kiani New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey nancy ik heb exact hetzelfde meegemaakt om even mijn verhaal te schetsen ik ben verliefd geraakt in juni dus bijna een jaar geleden op een dominicaan alles was direkt goe ik was me ook bewust van al die verhalen maar ik ben koppig dus ik volgde men gevoel. ... ik heb mijn vriend ook veel getest om te zien of het om het geld te doen was of niet en dat merk je snel hoor ... ik ben bijna een jaar samen met hem nu en ben al bij zijn familie geweest voor 5 weken en ik ga nu in mei terug voor de 4de keer we bellen elke dag en ja ook ik heb al problemen gezien me hem hoor maar dat is in elke relatie een goeie raad ... doe waar je je goed bij voelt geef hem nooit geld ook niet voor medeleiden of smoesjes die ze verzinnen niet dat dit bij mij is gebeurd maar bij een vriendin van mij wel daarom ... ik kan zo nog wel even blijven doorgaan vraag gerust en ik zal met plezier ntwoorden grtjs Kiani

11. Kiani

Kiani New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe doe jij dat ik mis mijn vriend al na 1 week terug in belgiƫ want ik woon in belgie

Deel Deze Pagina