Wie wil er ook backpacken in Yucatan in oktober-november?

Discussie in 'Cancun' gestart door Dionne, 26 jul 2010.

1. Dionne

Dionne New Member

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Haihai,

Waar zijn al die blogs waarin staat: 'Ik ga naar Mexico en zoek nog een leuk reismaatje?'

Na lang twijfelen over alleen reizen in Mexico, ga ik toch binnen 2 weken mijn ticket boeken naar Mexico Stad. Ik kan in totaal 33 dagen weg vanaf 8 oktober!

Yolanda (56 jaar), de vrouw van een vriend van mijn ouders woont in Cuernavaca (2 uur met de bus vanaf Mexico City). 9 oktober wil ik vliegen, eerst 2 nachtjes in Mexico City verblijven en daarna een paar overnachtingen bij Yolanda boeken.
    De eerste week red ik me wel 'alleen', maar daarna zal wil ik heel graag richting het Oosten via Acapulco, Oxaca, Merida, Tulum en Cancun.
    Ik hoor verschillende verhalen......van niet doen niet doen tot het is echt wel veilig en je komt genoeg backpackers tegen. Maarja...hoe en wat...dat ervaar je pas als je er bent.

Sowieso lijkt het me veel leuker om met iemand te reizen door het land. Ookal is het maar voor 1 week of 2 weken....daarna kunnen we weer onze eigen weg inslaan, alleen of met anderen. Samen reizen lijkt me toch veel gezelliger, je kan dingen delen, samen reizen, eten, het geeft mij een veiliger gevoel. Zelf heb ik geen idee of je veel backpackers tegenkomt in Mexico??

Toen ik 19 was heb ik alleen stage gelopen in Curacao. Daar hielp ik jongeren (9 van de 10 waren ex-drugsdealer, ex-prostitue of tienermoeder) middels projecten weer aan een baan/opleiding/een lach op hun gezicht. Daarnaast houd ik van stedentrips (Istanbul, Berlijn, Brussel, Dublin, Boedapest, New York...echt geweldige steden).
    De reiskriebels zijn er weer!
    Sinds 2 jaar ben ik klaar met mijn CMV-opleiding en werk ik als tienerwerker en jongerenwerker. Superleuk, het organiseren van workshops, cursussen, sportactiviteiten,`disco`s, huiswerkbegeliding enz.
    Maar dat reizen mag ook wel weer eens in de agenda gezet worden.
    Toen ik vorige maand 23 werd, heb ik besloten om een maand vrij te nemen, dat is gelukt!
    Ik heb 5 weken vakantie opgenomen en kan weg vanaf 9 oktober.
    Reis je mee? Heb je vragen? Heb je tips? Reageer dan op deze blog!

Groetjes van Dionne

Deel Deze Pagina