Wintertijden ArkeFly vanaf Amsterdam Schiphol

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door B767-300ER, 6 aug 2010.

1. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo B767,

Toch leuk om even te lezen die cijfers. Tja ik had natuurlijk geen rekening gehouden met een dergelijk half uurtje die extra ingebouwd is in het schema.

Zoals ik overigens al meldde, vind ik voor mijn gevoel de aankomsttijden belangrijker bij het bepalen wat ik als vertraging ervaar. Het door jou genoemde voorbeeld zou IK dan ook zeker niet als vertraging beschouwen. Echter op Schiphol (bij dit soort vluchten) moet je je vaak al een uur voor de geplande vertrektijd melden bij de gate (ook ivm de controles aan de gate). Als het vliegtuig vervolgens 20 minuten na de geplande tijd vertrekt dan duurt dat proces voor je gevoel lang. Als je dan in het vliegtuig zit te wachten op de push off van de gate heb je weinig te doen dus je kijkt eens een paar keer op de klok. Bij veel mensen begint dan het gevoel te stijgen van we zijn weer eens te laat. Bij aankomst wordt door de meeste mensen vaak maar half geregistreerd dat ze toch op tijd of eerder zijn aangekomen. Men is dan alweer te druk met voorbereiden op het uitstappen enzo. De conclusie die dan snel getrokken wordt, als we wel op tijd waren vertrokken waren we zelfs nog eerder aangekomen. Tja men wil ne eenmaal zsm op vakantiebestemming zijn en het reizen is dan vaak een noodzakelijk kwaad.. :)

2. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ;) ;) Inderdaad

Overigens hanteerd elke maatshcappij ruime vliegtijden. Daarbij moet je ook nog een stoestemming hebben van de autoritieten om te mogen vertrekken. Zo had ik naar Kos een vertraging van 25 minuten met vertrek om de simpele reden dat we niet weg mochten omdat het te druk was in de luicht. Evengoed waren we op tijd geland in kos.

3. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi B767,

Tja als je soms net de geplande vertrektijd mist, kan het zomaar zijn dat je weer even een poosje moet wachten op een nieuwe slottijd :)

Overigens toen we vorig jaar terugvlogen uit de DR hebben we met zijn allen nog ruim een half uur aan de grond gestaan. De deuren waren al gesloten maar gingen weer open iets met controle van een paar mensen. Bij aankomst op Schiphol werd er ook strak gecontroleerd. (We zijn wel op tijd aangekomen op Schiphol). We moesten allemaal in een enkele rij uiterst rechts door de slurf lopen. Er stond douane en (drugs)honden etc en er werden paspoorten gecontroleerd bij de uitgang van de slurf en mijn man hoorde de een tegen de ander zeggen: "zijn ze al langs?"

Dat ruim een half uur wachten voor vertrek uit de DR leek heel lang te duren. Ik was namelijk behoorlijk verkouden zelfs een beetje grieperig tijdens de terugreis. Niet opgepast met de airco en 1 dag voor vertrek ziek geworden. Was beetje bang dat ze me zouden weigeren op de vlucht (het was enkele maanden na dat Mexicaanse griep gebeuren) dus continu drinken en hoestpastilles eten tot ik er misselijk van werd om maar niet zo vaak te hoeven hoesten. Toen we ongeveer een derde gevlogen hadden, werd ik er een beetje gerust op, ik dacht ze zullen nu toch wel niet meer terugkeren.

Oja had dat trouwens gekund dat je dan geweigerd kunt worden voor de vlucht en zoja wanneer dan precies wel of niet? en zou men eventueel omkeren en zoja tot maximaal wanneer in de vlucht? Nu me dat verhaal weer invalt, ben ik wel benieuwd naar hoe dat zit.

4. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Men kan je weigeren, amar dan moet je zo zeik zijn dat je niet vervoerd kan worden. Koorts is daarbij ook belangrijk. Beetje hoesten en verkoudens is geen reden.
    Terugkeren gebeurd alleen bij noodgevallen. Dus levensbedreigende situaties.

Drugshonden controle van het schiphol team is vrij gebruikelijk op vluchten vanuit de DR die aankomen op AMS. Martinair heeft haar vlucht gecombineerd met Aruba en Curacao, en daardoor valt die vlucht meteen onder de hoog-risico-vluchten, en die krijgen op schiphol 100% controle. (Alle koffers open!!) Arke vliegt of alleen Dr of in combinatie met Jamaica, vaak extra paspoortcontrole in de slurf (zoals jullie dat noemen, in vaktermen heet het de brug) en drugshonden. Voor de rest zijn er voor passagiers onzichtbare veligheidsdingen. Helaas mag ik daar verder niets over melden.

5. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dronken bent kan men je ook weigeren.

6. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi B767,

Bedankt voor de info. Weer wat geleerd :)
    (Was inderdaad wel koortsig).

7. toenders

toenders New Member

Lid geworden:
    27 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Net mijn ticket binnen voor zondag 14 november Amsterdam-Puerto Plata: 12.30-18.10 OR 345.

28 november Puerto Plata-Amsterdam:18.30-11.35 OR346

Kan negens op mijn ticket zien of we ergens een tussenlanding gaan maken?

8. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ronny,

Op de terugreis maak je een tussenlanding in Punta Cana van ca. 1.1/2 uur. Vliegtuig wordt daar schoongemaakt.

http://www.thelatinworld.nl/arkeflymartinair.html

9. fvs1976

fvs1976 New Member

Lid geworden:
    25 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wij vliegen op do 24 febr 2011 naar Punta Cana in DR en vliegen 07-03 weer terug geboekt via kras maar snap even niet met welke maatschappij we terug vliegen
    Heen vliegen we met Arke fly rechtstreeks maar 07-03 is op een maandag terug benieuwd of iemand een idee is welke maatschappij dit dan wordt en of het een direct vlucht is

10. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt waarschijnlijk 12 dagen geboekt met als vertrek 24 febr. Dan kom je 7 maart terug in Nederland, maar vertrek je op zondag 6 maart met ArkeFly vanaf Punta Cana rechtstreeks naar Amsterdam.
    Heb even op Kras gezien en bij vertrek op donderdag kan je niet 13 dagen boeken, dus kan de vertrek nooit op 7 maart zijn. Waarschijnlijk heb je je verteld in het aantal dagen.

11. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Yheo, klopt helemaal. Dit is een reis van 11 dagen *13 nachten) en daarvan vindt de laattse nacht in het vliegtuig plaats. Je vertrekt dan zondagavond en komt maandag weer aan in Amsterdam. (komt ook door het tijdsverschil)

12. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    B767-300ER,

Ik hoop komende week een beslissing te nemen of ik naar de D.R. ga. Ik heb begrepen dat vanaf begin april tot 9 mei Arkefly met de nieuwe B767-300 vliegt, maar van 9 mei de oude in de planning staan.
    Is dit nog steeds zo?

Als ik ga, dan vertrek ik op 15 mei en wil dan zo wel heen als terug de Premium Comfort boeken. Dit betekend dat als de oude 767 vliegt ik dan Star class vlieg. Stoelen reserveren kan vanaf 3 weken.
    Geld dat ook voor de terugreis?

Heb laatste keer terugreis star class gevlogen en wordt je wel verwend en wil je eigenlijk nooit meer anders. Doordat reis zo bespottelijk goedkoop is, wil ik nu zowel heen als terug lekker luxe reizen. 4 weken Casa Marina komt mij dan op ca. 1250 euro.

13. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de donderdagvluchten van OR:
    Hele zomer een nieuwe 767, behalve op 28/4, 1/9, 15/9, 22/9 en 27/10
    Voor de zondagvluchten van OR:
    Hele zomer een nieuwe 767, behalve op 3/4 en 23/10.

Verders: vanaf 1 mei op zondag vertrek te schiphol om 08.10 uur. Lekker vroeg dus, je hebt nog wat aan je dag als je daar aankomt.
    De donderdagvluchten vertrekken de gehele zomer om 1400 uur.

Let op, ale inzet van deze toestellen en tijden is een voolopige opgave.

14. peter.clairhout@gmail.com

Lid geworden:
    30 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    B767-300ER
    [/quote]Verders: vanaf 1 mei op zondag vertrek te schiphol om 08.10 uur. Lekker vroeg dus, je hebt nog wat aan je dag als je daar aankomt.

15. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    satpet

Ik heb het zelfde gister ook ondekt en een bericht gestuurd naar B767-300ER. Hij zal een en ander uitzoeken. Naar aanleding van deze info op de site van ArkeFly heb ik het schema op mijn website www.thelatinworld.nl/arkeflymartinair.html aangepast.
    Zo gauw meer informatie bekend is wordt het zeker ook hier vermeld.

16. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik veel bezoekers krijg die naar vluchtschema's zoeken van Arkefly heb ik deze uitgebreid met de schema's van noord, midden en zuid Amerika. Heb wel een afsplitting gemaakt met de pagina met Martinair en Jetairfly.

www.thelatinworld.nl/arkefly.html

17. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu net terug uit het Paradijs. Duik binnen een paar dagen even in de definitieve dienstregeling ;)
    Jullie horen nog

18. algemeen

algemeen New Member

Lid geworden:
    10 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de tijden op de website van Arkefly niet de exacte tijden zijn, heb ik mijn overzicht weer teruggebracht tot het oude overzicht.

www.thelatinworld.nl/arkeflymartinair.html

19. Martijn.K

Martijn.K New Member

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals die tijden er nu staan vind ik het wel gunstig voor in juni. Hopelijk ook de vernieuwde 767 van Arke dan ben ik helemaal tevreden.

20. zingende-zeeman

zingende-zeeman New Member

Lid geworden:
    6 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo 767.

Is er ook al iets bekend over de voorlopige vertrektijden naar Las Palmas met Arke fly ?
    Wij vliegen vanaf Amsterdam 19 okt.2011 en terug op vrijdag 11 november.

Deel Deze Pagina