Het zou handig zijn om wekelijks de officiele wisselkoers van de dalassie op dit forum te plaatsen. zo kan iedereen steeds op de hoogte zijn. Dit, omdat hij nogal kan schommelen. Hij heeft 1€ = 40 GD. gestaan maar een poos terug, zelfs onder 30 GD.
Hoi Jack, Deze optie hebben we al een tijdje in ReisStart ingebouwd zitten. Vanaf morgen wordt ook de Gambiaanse Dalasi bijgehouden met de actuele koers. Deze kan je dan vinden op: http://www.reisstart.nl/gambia/valuta/ Groet, Wouter
altijd onderhandelen,begin b.v. 100 euro en ga dan naar 300 en zo oplopen als dat mogelijk is. De koersen zijn toch altijd verschillen van district tot district maar dat wisten jullie al.
Het gaat mij om de off. koers en niet om hoe je moet omwisselen. Dat weten de regelmatige Gambiagangers wel. De Nieuwelingen zullen daar eerst aan moeten wennen en zullen zeker gaan onderhandelen.
ook daar. Wij kregen bijv in het hotel 36 dal voor 1 euro. Yoenwe dat in het wisselkantoor zeiden waar we ook 36 kregen,dus dat we het dan net zo goed in het hotel konden doen, kregen we 37 dalasi.
Dat vind ik niet zo gek de euro is weer overal in vrije val,zeker in Gambia reageren ze daar snel op. Alleen jammer is als de euro stijgt wordt er langzamer gereageerd.
Dat is heel moeilijk om te zeggen.Wij vertrokken de 13e Febr. en kregen 39.de dag ervoor.Op de 11e was het 39.1.Het is inderdaad wisselkoers.
Goedendag allen, Kunnen traveller cheques ook ingewisseld worden in Gambia of is het toch goedkoper om contant geld mee te nemen ?
Ja dat kan bij verschillende hotels en bij wisselkantoren. Wèl is het zo dat je er iets minder voor krijgt dan voor euro's. Dat weegt echter niet op tegen het veilige gevoel wat je ermee hebt. (verzekerd tegen diefstal en verlies) Zelf heb ik er altijd een bij me voor het geval dat.... Jack
Wij nemen altijd cash geld mee en de visa.Dit voor als er iets gebeurt.Dus als je die hebt,heb je geen traveller cheks nodig.