wonen en werken op bali

Discussie in 'Bali' gestart door info@royalteakdesign.nl, 17 jul 2006.

1. info@royalteakdesign.nl

Lid geworden:
    17 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag in contact willen komen met mensen die wonen en werken op bali
    Alle info of tips welkom.

2. kuperusmarcel@hotmail.com

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    is met moeilijk om een baan te krijgen in bali,zou er heel graag willen werken ivm dat ik veel vrienden heb wonen.
    groeten marcel

3. Anne-Marie

Anne-Marie New Member

Lid geworden:
    2 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste lezer van dit bericht,

Ik zoek een baan op Bali. Heb veel ervaring in marketing en spreek diverse talen.

Indien u mij aan een baan kunt helpen dan hoor ik het graag!
    vriendelijke groeten,

Anne-Marie

4. Arjuna

Arjuna New Member

Lid geworden:
    12 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen een baan krijgen op Bali is heel moeilijk. Een bedrijf zal niet zo snel buitenlands personeel aannemen. Zij moeten dan jou werkvergunning betalen en daarnaast mogen ze slechts een aantal buitenlanders in dienst nemen. Die plaatsten zijn meestal al vergeven aan managers. Ook is een buitenlander veel duurder als een lokale kracht. De enige opties zijn, een eigen onderneming starten of zwart werken. Dat laatste neemt als risico mee, dat als je gepakt wordt je het land 5 jaar niet meer in mag.

5. Wanda v.d.Kleij

Wanda v.d.Kleij New Member

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wil wonen op bali hoe kan ik het best een huis huren.

6. Gijs van Vreeswijk

Gijs van Vreeswijk New Member

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    dag beste mensen,

Ik kom al geruime tijd in Bali en Indonesie.
    Toch zoek ik mensen en een mogelijkheid die mij kunnen informeren over het werken in Bali. Een verblijfplaats heb ik al.
    Ik ben docent op een ROC en geef kooklessen. Daarnaast heb ik veel ervaring in de horeca. Wie weet wat voor een kansen er zijn om op een internationale school te kunnen werken?
    Graag zou ik informatie willen krijgen.

MvG,

Gijs van Vreeswijk

7. Wouter - BarudiBali.com

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen, wellicht kan ik mensen verder helpen met wat meer informatie over wonen en werken in Bali. Samen met mijn vriendin ben ik sinds December 2006 naar Bali verhuisd en hebben wij hier een bedrijf opgezet. Het leven is hier werkelijk prachtig maar zeker niet eenvoudig. Werken en langere tijd verblijven vereisen de nodige papieren (KITAS) ook is het verstandig eerst een aantal keren hier voor langere tijd op vakantie naar toe te komen om wat meer aan de manier van leven en werken te wennen. Mocht iemand hulp nodig hebben of informatie willen over wonen en werken in Bali ben ik altijd per email bereikbaar.

Hartelijke groeten en heel veel succes!
    Wouter, Kuta - Bali

8. Judith Offermanns

Judith Offermanns New Member

Lid geworden:
    29 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    (onderstaand bericht is ook per mail gestuurd)

Beste Wouter,

Graag zou ik meer informatie krijgen over werken in Bali. Ik ben tot nu toe ieder jaar voor langere tijd in Bali met vakantie geweest, ben nu net weer terug, en mijn hart breekt iedere keer als ik Bali moet verlaten. Ik heb veel lokale vrienden in Bali en zou daarom graag proberen er een baan te krijgen.

Maar in eerste instantie zou u me misschien uit kunnen leggen hoe ik een aantal maanden in Bali zou kunnen verblijven? Ik werk op het moment voor mijn vader en dat werk zou ik ook voor een aantal uur per dag in Bali voort kunnen zetten. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt met de papieren. Hoe krijg ik een sponsor? En al die dingen die je nodig hebt om een visum te krijgen voor langere duur. Als ik het goed heb begrepen kun je maximaal een half jaar aan een stuk in Bali blijven. Misschien is het zelfs wel makkelijker een baan te zoeken terwijl ik daar ben.

Ik studeer al een aantal jaar Bahasa Indonesia maar ik blijf wat problemen ondervinden met de voor- en achtervoegsels. Voor mijn spreekvaardigheden denk ik dat het zo wie zo beter is om langere tijd in Bali te blijven zodat ik genoodzaakt ben het te gebruiken en wellicht zou ik nog wat lessen kunnen nemen op de school in Denpasar.

Ik heb veel vragen waar ik nog een antwoord op zoek maar ik zou in eerste instantie al erg blij zijn als u me kunt helpen met de vraag "hoe en wat met het visum voor langere periode?".

Met vriendelijke groeten,

Judith Offermanns

9. Jaap

Jaap New Member

Lid geworden:
    28 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe huur ik daar een goedkoop huis

10. Erwin Paredis

Erwin Paredis New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste wouter,

Wij vertrekken komende maandag weer naar Bali.
    Wij zijn al via het internet op zoek naar een huis voor een bedrijfje te starten in Bali.
    Kan jij mij helpen wat ik daar allemaal voor moet doen? Misschien kunnen we volgende week wel eens afspreken terplaatse, dat praat makkelijker.
    Mag ik ook vragen je email adres naar mij door te sturen.

11. S.Storm

S.Storm New Member

Lid geworden:
    22 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ook wij willen graag op Bali gaan wonen.Mijn man is beroepsmilitair en is erg vaak weg voor zijn werk.Ik zit maanden alleen met 2 kinderen en ben met mijn gezin al een paar keer voor langere tijd op Bali geweest.Mijn ouders overwinteren daar al 20 jaar dus het is mij wel een beetje bekend.Mijn man heeft nu een voorstel gedaan om mij en de kinderen voor eerst een jaar op Bali te gaan wonen.Hij blijft in Nederland of moet een uitzending draaien dus ik zit zowiezo alleen.We willen ins huis verkopen en mijn man gaat op de kazerne wonen of in mijn ouders hun huis als hun weer overwinteren.Wij hebben het hier al jaren over maar ik weet niet waar ik moet beginnen?School voor de kinderen een huis huren. Ik weet wel dat ik graag in de buurt van Kuta wil zitten omdat ik daar alles blindelings kan rijden.Ook Sanur is mij bekend.Ik zou graag willen weten hoe het met een vergunning zit voor langere tijd. We willen het eerst 1 jaar proberen en dan eventueel verlengen.Ik ben niet op zoek naar werk omdat mijn man voor de financien zorgt dus een huis en vergunning.Wie kan mij helpen.We gaan in maart ook nog naar de emigratiebeurs maar alle info is welkom.Alvast bedankt

12. mhelledoorn@zonnet.nl

Lid geworden:
    24 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat wel druk worden daar, want wij komen eraan in 2009. Momenteel importeer ik kunst en kados uit Indonesie en een goed lopend zaak stop je niet effe. Omdat we goed voorbereid willen imigreren hebben we nog heel veel vragen.....daarom wouter, bali-expat zou ik graag eens met je afspreken komende mei als we weer 3 weken komen.

13. wouter van diepen

wouter van diepen New Member

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben bereikbaar op de mail via hellolinnie@gmail.com

Gr. Wouter van Diepen

14. info@culture-art.nl

info@culture-art.nl New Member

Lid geworden:
    27 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Manon,
    Dag Manon,

Dat is toevallig, zie ik dat je dus voorgoed naar Bali gaat per 2009. Heel veel succes met alles, hoop dat alles zo gaat verlopen als jullie je wensen. Wij zijn er op vakantie van 30 maart/18april.

Groetjes Daniel

15. charita budiarta buursink

Lid geworden:
    4 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi mensen
    ook ik ben op zoek naar een baan in bali mijn man komt daar vandaan en wij willen ons binnen 3jaar gaan vestigen in bali met 2 kinderen verblijfsvergunning is voor mij geen probleem omdat ik met een balinees ben getrouwd dus dan heb ik als vrouw zijn recht op een verblijfsvergunning ik zoek een baan waarmee ik in bali zou kunnen rondkomen iets in het toerisme ik werk nu als conductrice bij de ns en hiervoor heb ik in een groot hotel gewerkt dus werken met mensen is voor mij geen probleem heeft iemand info voor mij dan hoor ik het graag bedankt alvast
    groetjes charita budiarta

16. arjanwiegel@hotmail.com

Lid geworden:
    14 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, iedereen zoekt daar een baan. Nou succes hoor. Ik kom er vaak, maar de Balinesen kunnen er zelf nauwelijks van rondkomen en ze liggen er niet voor het grijpen. En: zoals wouter al zei: bedrijven nemen je niet graag aan. Je kunt beter een tijdje geld sparen en je oude dag daar slijten. Werken in ons tempo in de hitte is sowieso geen pretje. Nog beter is voor een Nederlands of javaans bedrijf (blijven) werken en alleen je locatie veranderen naar Bali. Veel internet en telefoon dus, maar de enige manier om fatsoenlijk te verdienen.

Een sponsor is een Balinees die voor je garant staat. Een vriend bijvoorbeeld. Die ondertekent dan een brief waarin staat dat hij/zij garant voor je staat. Als jij dan iets uitspookt komt de polisi eerst bij hem/haar aan de deur.

17. liajonas

liajonas New Member

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,
    Ik ben op zoek naar een stageplaats op Bali. Het liefst bij een (internationale) handelsonderneming.
    Zijn er mensen die wat weten of tips voor me hebben hoe en waar te zoeken?

Alvast bedankt!

18. Serge Bondue

Serge Bondue New Member

Lid geworden:
    26 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Er blijken nogal wat mensen zijn die interesse hebben om definitief naar Bali te komen. Ikzelf (Belf) heb het 12 jaar geleden gedaan en samen met een nederlandse partner heb ik hier een bouwbedrijf. Wie meer wil weten over wonen/werken/ouwe dag in Bali, mail me maar.

19. Joop en Arie

Joop en Arie New Member

Lid geworden:
    9 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen wij zoeken een appartement voor twee personen op bali in de buurt van kuta voor de winter maanden januari februari en maart 2009.Zitkamer-slaapkamer-keuken-wc-duch.
    voor een redelijke prijs.
    alvast bedankt.

20. tarsel_200

tarsel_200 New Member

Lid geworden:
    15 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen allemaal naar Bali gaat...., dan is Nederland LEEG... he..he..he..
    Jullie hebben allemaal gelijk hoor!!
    Bali the place to be..

Deel Deze Pagina