wonen en werken op bali

Discussie in 'Bali' gestart door info@royalteakdesign.nl, 17 jul 2006.

1. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh ja, hoe werkt dat een prive bericht?

2. Janne.

Janne. New Member

Lid geworden:
    27 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Ik zit ook voor langere tijd op Bali ivm werk! Je kunt privebericht sturen door op de naam te klikken, geloof ik..

3. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo, heb het idee dat ik waarschijnlijk echt de grootste digibeet ben die op Bali rondloopt op het moment, maar dat hele prive berichten trucje lukt me niet, maar, John en Janne, zijn er nog andere manieren om jullie te bereiken?

4. john123

john123 New Member

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Willem stuur even een mailtje naar:
    zioviosoos@garrifulio.mailexpire.com

Ik heb geen zin in spam. Vandaar.

GR

5. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe ik. Janne, heb jij ook een mail adres?

6. kmarle@hotmail.com

kmarle@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    3 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    wie helpt mij met het zoeken naar een leuke baan als kok op het eiland?
    ben een nederlandse jongen van 26 met veel ervaring in de betere restaurants en zou gewoon dolgraag voor een langere periode willen blijven...
    hoop dat jullie mischien iets weten of is er mischien zelfs wel een soort bemiddelingsbedrijf??

7. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het eens in de Bali advertiser proberen als ik jou was...

http://www.baliadvertiser.biz/

8. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Kees,
    Ik zou zeggen: neem onbetaald verlof op als je voor langere tijd naar Bali wilt. Je zult zien dat de prijzen voor een maaltijd zo laag zijn dat je het wel uit je hoofd haalt om daarvoor te gaan werken. De duurdere restaurants hebben geen klanten. De kok staat de gehele avond voor de deur.
    Je kunt natuurlijk een kraam huren op een nachtmarkt met openingstijden van 11.00 / 24.00 uur. Een complete maaltijd komt daar omgerekend op € 0,90 maar door de lange werkuren en doorlopende keuken kom je misschien een eind.
    Nee, Kees: gewoon in Nederland blijven koken lijkt toch het beste.

9. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Das natuurlijk erg simpel....

Je hebt hier voldoende restaurants waar je bijna westerse prijzen moet afrekenen en waar ook zeker wel gezocht wordt naar goed personeel. De maand verlof is geen slecht idee, eerst ff hier op vakantie en dan gewoon eens rond kijken. Semanyak zitten de betere tenten, ook veel grote hotels hebben wat duurdere restaurants.

10. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Willem,
    Leuke woordspeling: Simpelmind houdt het simpel!
    Maar, Willem, geef nu eerlijk toe: de duurdere restaurants klagen steen en been en moeten draaien op één/twee tafeltjes op een avond. Door de crisis is het vakantieaanbod ook sterk afgenomen. Niet enkel op Bali maar wereldwijd. Voor de locals (waaronder zeer goede koks) is geen werk - laat staan voor een buitenlander.
    Kees (en consorten) moet(en) natuurlijk doen wat de natuur hem/hen ingeeft. Ik geef enkel maar weer hoe ik er over denk......

11. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, afhankelijk waar je kijkt, echter in Kuta, Sanur en zeker in Seminyak zijn er zeker een aantal restaurant die vr/za/zo vol zitten... Ben het wel met je eens dat er onder de locals veel goede koks (zonder werk) zitten, maar ja, wie weet hoe goed Kees is?

12. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar, blijft de vraag... zitten er nog meer Nederlanders voor langere tijd op Bali, die interesse hebben om een keer een biertje te doen?

13. escamp1

escamp1 New Member

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet me toch bij simpelmind aansluiten over het feit dat de dure restaurants bijna geen eters hebben. Ook wij kijken daar naar restaurantjes met redelijke mprijzen. Als je voor ongeveer 6 euro een uitstekend en smakelijk maal hebt, waarom zou je er dan 60 uitgeven.......daar kan je 10 dagen heerlijk voor eten. En dit al helemaal met het oog op de kredietcrisis. ook wij zijn genoodzaakt om een jaartje over te slaan.....

14. roderickdirkse

roderickdirkse New Member

Lid geworden:
    5 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Willem, zou ik je email adres kunnen krijgen? Mvg, Roderick

15. Willem83

Willem83 New Member

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    willem at vdloop.com

16. Sophia

Sophia New Member

Lid geworden:
    5 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben me wat aan het oriënteren op eventueel wonen / werken op Bali... heb er vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan en zou graag terug willen (understatement). Ben werkzaam in gehandicaptenzorg in NL (gediplomeerd leerkracht basisonderwijs en orthopedagoog) Zou verder alle kanten wel op willen! Alle contacten, tips, ideeën welkom.
    Verder zou ik graag in contact willen komen met Carmen, als je daar tenminste behoefte aan hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het verder is verlopen...
    Groetjes!

17. Guest11525

Guest11525 New Member

Lid geworden:
    3 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ja, Indonesië vraagt vele papieren, vergunningen en tijd aan de buitenlanders die daar iets willen beginnen.

Bij het bureau Okussi gevestigd in Kuta met het hoofdkantoor in Jakarta, ken ik een westers denkende indonesische mevrouw, accuraat en met heel veel ervaring in het oprichten van bedrijven voor buitenlanders. Ik kan haar van harte aanbevelen. Haar (Yuli) e-mail adres is (rahayu_yulianti@yahoo.com)

Groet, Jaap

18. milani

milani New Member

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Cafe Lani aan het strand.

Ja Dua hier heeft Marko niet veel aan want zoklein is Bali ook weer niet. Dus welk strand bedoel je?

19. balibas

balibas New Member

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik heb geen idee van wonen of werken in bali. wel ligt er boven kuta een prachtige zaak namelijk KU DE TA. deze zaak kookt echt bijna op sterrenniveau, ik heb er iets langer als een maand geleden een backpack vakantie gedaan. heb hier toen gegeten en het was echt top!. de chefkok is een australier. wie weet is hier wel plaats voor een goede kok.

ik ben misschien van plan volgend jaar september naar bali te verhuizen, dit is nu nog maar een droom. ik heb verder nog helemaal niks ondernomen, ik zou ook nog niet weten hoe ik het allemaal zou doen, hier zou ik dan ook graag wat meer informatie over krijgen, hoe kan ik zo goedkoop mogelijk leven in bali, het huren van een huis lijkt me een dure grap als je een huis daar al kan bouwen vanaf 50.000 euro?

groet bas,

20. Fr@nk

Fr@nk New Member

Lid geworden:
    12 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik heb een mooi Balinees huis te koop in Canggu.
    Dat is, voor bekende aldaar, vlak bij de Canggu club. Gebouwd in 2009 en is net af.
    Heeft 3 2pers. kamers op 7 are incl. alles.

Deel Deze Pagina