wonen en werken op bali

Discussie in 'Bali' gestart door info@royalteakdesign.nl, 17 jul 2006.

1. Harry Kruijer

Harry Kruijer New Member

Lid geworden:
    10 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in de WAO
    kan ik dan gewoon op Bali wonen
    en emigratie procedure doorlopen?

Bedankt alvast Gr Harry

2. bruijne

bruijne New Member

Lid geworden:
    11 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    weinig problemen, als je toestemming hebt van de uitkerende instantie, hetgeen alleen bij een arbeidsongeschiktheid van 80 tot 100 % zal gebeuren.Ben je ouder dan 55 dan kan je een retirement visa krijgen>> wel inkomenseis, plus jaarlijkse kosten, wordt in eerste instantie afgegeven voor 5 jaar.Even googelen en je vind alle antwoorden.

3. Anne Postma

Anne Postma New Member

Lid geworden:
    7 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik ben 3 maand geleden met mijn dochter op vakantie geweest in Kuta en was meteen verliefd. Zijn er mogelijkheden een museumwinkel druggist Back to the Fifties te beginnen? Dus op grond van duurzame producten zeepjes en cremes te verkopen zoals Nivea en zeepkloppertjes?
    Ook een bibliotheek in de vijftigerjarenstijl is mijn doelstelling. Ik ben 59 jaar dus ben al senior. Kan mijn huis verkopen . Weet iemand de mogelijkheden?
    Anne Postma
    Amsterdam, gast

4. peter.vanderlans

peter.vanderlans New Member

Lid geworden:
    17 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben kok,zou graag met iemand een hollands eetcafe/restaurant opzetten,mijn vrouw en ik komen regelmatig daar voor vakantie.mijn vrouw heeft ook nog een indonesch paspoort.graag zou ik reakties willen hebben van mensen die ook met die plannen rondlopen. mijn telefoonnummer is 0624870934,bgg aub voicemail inspreken.peter

5. petruk

petruk New Member

Lid geworden:
    17 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wij willen graag op bali wonen,wie kan ons aan info helpen.

6. sofiemortelmans_8

sofiemortelmans_8 New Member

Lid geworden:
    30 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een stageplaats in Bali. Kan iemand mij helpen?

7. C. Wijnands

C. Wijnands New Member

Lid geworden:
    8 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een alleenstaande vrouw van 52 en op zoek naar werk in het basis- en/of zwemonderwijs op Bali.
    Wie kan mij verder helpen?

8. paula van de poll

paula van de poll New Member

Lid geworden:
    8 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wat is een goed manier om 3/4 maanden te overwinteren, liefst geen hotel. wat contact met de bevolking is prettig. verder is alle goede raad welkom. bij voorbaat bedankt

9. paula van de poll

paula van de poll New Member

Lid geworden:
    8 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal. kan iemand mij goede raad geven voor overwinteren op Bali, liefst geen hotels. ook lijkt het ons fijn om met de bevolking om te kunnen gaan. ik hoop dat er wat goede raad binnen komt, vriendelijke groeten , P. v d Poll

10. lyla

lyla New Member

Lid geworden:
    26 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen die stage in Bali zoekt check: http://www.juniorexpat.com/

Zij regelen tegen betaling (!) je stageplaats verblijf etc.

Het kost wel geld, maar zelf regelen is onmogelijk in Bali!

En zo heb je altijd iets om op terug te vallen.

Succes!

11. donnyant

donnyant New Member

Lid geworden:
    18 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte heer/mevrouw,
    Op dit moment ben ik bezig met afstudeerproject van de Hogeschool INHOLLAND Diemen.
    Aan de hand van dit project wil ik een aantal vragen stellen. Dit onderzoek wordt gedaan om te achterhalen wat de motieven en eisen klanten zijn bij het kiezen van een accommodatie op Bali/Indonesië.

Hier onder kun u de link vinden. Klik onderstaande link en druk op start als u klaar bent ,daarna druk verzenden. Dat is alles.

Link: www.thesistools.com/web/?id=145063

Hartelijk dank voor u tijd en hulp.

Met vriendelijk groet,

Anthony

12. Walter van der Wal

Walter van der Wal New Member

Lid geworden:
    4 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen,

De afgelopen maand ben ik op Bali geweest. En zou daar graag willen wonen en werken.
    Ben geautiriseerd PADI-Duikinstructeur met onderwijsbevoegdheid.

Wie weet er wat voor mij of wie kan mij hierbij helpen

13. kolstee

kolstee New Member

Lid geworden:
    7 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    goededag

wij zijn een stel en willen graag emigeren naar BALI maar willen ook werken wie o wie kan ons helpen. (alle info is welkom)
    kolstee@kpnplanet.nl

gr.willem en miriam

14. Ennio

Ennio New Member

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij vertrekken ergens tussen midden en eind Augustus voor minstens een half jaar in bali te blijven. Als het ons bevalt, zouden we er gelijk een zaak proberen opstarten. We komen nu voornamelijk om te duiken, surfen en de cultuur op te snuiven. Dit is voor ons de eerste keer Bali. En we zijn net begonnen met informatie te vergaren. maw alle hulp is welkom.
    Groetjes Ennio en Lex

15. Cary

Cary New Member

Lid geworden:
    24 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, weet iemand misschien iets, ben op zoek naar in huis in Ubud (ongveer 300 euro per maand)van half nov tot half jan, heb al gezocht op Balifinds.com en graignet, tot nu toe zonder succes. alvast bedankt.
    Groeet

16. sj.fonkert.vd.mark

sj.fonkert.vd.mark New Member

Lid geworden:
    27 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Fr@nk,
    Staat dat huis nog te koop? En wat moet het kosten? Ik dacht dat buitenlanders geen huizen/grond, etc. kunnen kopen?

17. guido

guido New Member

Lid geworden:
    16 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Paula, andere mensen,
    Mijn familie heeft een huis in het noorden van Bali en hebben daar meerdere keren overwinterd.
    Inmiddels staat het huis te koop/te huur en ook voor langere periodes. Recent heeft een echtpaar er een jaar gezeten....
    voor meer informatie zie www.balivillacantik.com

Guido

18. gv_solinge

gv_solinge New Member

Lid geworden:
    28 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal, zoals ook al de andere mensen hebben gezegdL het is moeilijk een baan te vinden... Ik denk dat een pensioen of overwinteren beter/makkelijker is.
    Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een villa in het noorden van Bali
    www.balivillacantik.com

19. betty en fred

betty en fred New Member

Lid geworden:
    18 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook onze ervaring is dat je beter een tijdje daar kunt verblijven om cultuur e.d. op te snuiven dan om een zaak te beginnen. Wij hebben een nederlandse vriendin die daar een restaurant heeft opgezet. Lange dagen net genoeg verdienen om de vaste lasten te betalen. Soms maanden ook niet. Je zal er NOOIT rijk worden. Zorg dat je een goede buffer hebt zodat je een ticket terug kan kopen wanneer het misgaat. Je zal het niet overhouden met het zakendoen aldaar. De prijzen zijn te laag. Daar kun je er redelijk tot goed van leven (naar Balinese maatstaven) maar meer ook niet. Inderdaad is het zo dat een buitenlander geen bezit op Bali mag hebben. Nou zijn daar wel constructies voor te bedenken b.v. het op naam zetten van een Balinees. Maar dan moet erg wel een goede vertrouwensband zijn en waar mogelijk dat ook vast laten leggen. Het is en blijft een risico. Daar zijn voorbeelden genoeg van. Een verblijfs- en werkvergunning krijgen gaat zeker niet makkelijk want voor de eigen bevolking is er al haast geen werk. Moeilijk, moeilijk.
    Laat een ieder zich goed voorlichten. Het is ook niet de bedoeling dat er op Bali westerse prijzen worden gehanteerd. Het toeristme zal volledig instorten, eigen bevolking ziet en ruikt het grote geld, tevredenheid die nu zooo typerend is voor de Balinees zal gaan verdwijnen. Je merkt het ieder jaar meer en meer. Nee mensen, geen al te westerse invloeden richting Bali. Daar help je de mensen daar niet mee.
    Denk eens aan het ondersteunen van een kinder-tehuis of een tehuis voor alleenstaande bejaarden. Ouders zijn afhankelijk van hun kinderen. Geen kinderen, geen oudedagvoorziening. Dus armoe, armoe en heeel veel leed.
    Mocht men het toch op Bali willen proberen dan wens ik een ieder natuurlijk veel succes.

20. M_ikejuh

M_ikejuh New Member

Lid geworden:
    25 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste,
    Ik zie hier dat u mij meer kon vertellen over het wonen en werken op Bali. Mijn vriendin woont daar zelf is local en spreekt geen nls. Ik vroeg mij echter af hoe je daar nu een beetje normaal geld kan gaan verdienen als Nlder? Moet ik het dan zoeken in het tourisme? Ik heb nog een vriendin die daar zelf een eigen bedrijf in heeft en die is ook een local. Of kan je dan beter in restaurants etc. aan het werk gaan als je er even een paar maandjes verblijft? Als je dan een werkvergunning hebt. Mischien zijn er wel nederlandse werkgevers die juist mensen vanaf hier zoeken en waar jullie contact mee hebben. Of gewoon je eigen webshop of iets te starten? Mijn oom heeft in NL 2 webshops en ik denk dat ik die met wat hulp voor daar wel kan opstarten maar dan moet er vanalles geregeld worden met het inporteren etc. Geen idee hoe dat gaat.

Ik hoop dat iemand mij ietsjes meer kan vertellen voordat ik beslissingen neem.
    Mailen mag ook M_ikejuh@Live.nl
    Vriendelijk bedankt.Mike

Deel Deze Pagina